Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Czujnik otwartych drzwi 1/2 FIS i pełny FIS


skalarx

Rekomendowane odpowiedzi

Po lewej licznik 1/2 FIS a po prawej pełny FIS.

Miałem licznik 1/2 FIS czyli jak na zdjęciu poniżej:

midlineinstrumentclustewy7.gif

Midline-instrument cluster

A - Green 32-pin multi-pin connector

B - Blue 32-pin multi-pin connector

C - Discontinued

D - Black 4-pin multi-pin connector for remote clock (not connected in US)

Czyli posiada on tylko dwa gniazda Zielone i Niebieskie.

I ten licznik sygnalizuje otwarcie poszczególnych drzwi

łącznie z klapą bagażnika. Niestety w opisie pinów

nie ma sygnału z wszystkich drzwi oprócz kierowcy:

Blue 32-pin multi-pin

connector

for basic functions:

1 - Terminal 15

2 - Brake pad wear

3 - Tachometer output 1

4 - not occupied

5 - Tank sensor

6 - Tank warning OBD 2

7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND))

8 - Coolant temperature

9 - Terminal 31 (load Ground (GND))

10 - Oil pressure 2 (high)

11 - RPM signal

12 - A/C shut-off

13 - E-Gas/glow plug control

14 - Level control

15 - Terminal 58d

16 - Trailer turn signal

17 - High beam

18 - Left turn signal

19 - not occupied

20 - Terminal 58s

21 - Driver door contact

22 - Low coolant

23 - Terminal 30

24 - Terminal 31 (load Ground (GND))

25 - Consumption signal

26 - Right parking light

27 - Left parking light

28 - Tachometer input

29 - Brake

30 - S-contact

31 - Tachometer output 2

32 - ESP/ASR

Green 32-pin multi-pin

connector

for auxiliary functions:

1 - Door contact (all doors)

2 - Transponder 1

3 - not occupied

4 - not occupied

5 - W-wire

6 - Tailgate

7 - Right turn signal

8 - External buzzer

9 - External gong

10 - Airbag

11 - Stand-still time output

12 - Terminal 61

13 - Parking brake/BRAKE

14 - CHECK

15 - Oil level/oil temperature

16 - not occupied

17 - Transponder 2

18 - CAN high speed (powertrain) (high +)

19 - CAN high speed (powertrain) (low -)

20 - CAN high speed (powertrain) (screen)

21 - ABS

22 - CAN low speed (comfort) (high +)

23 - CAN low speed (comfort) (low -)

24 - CAN low speed (comfort) (screen)

25 - Engine lid

26 - not occupied

27 - Belt buckle

28 - K-wire

29 - Outside temperature -input

30 - not occupied

31 - Selector range display

32 - not occupied

Mam taki licznik czyli pełny FIS:

highlineinstrumentclustcd2.gif w liczniku VDO gniazdo C jest ułożone pionowo

Highline-instrument cluster

A - Green 32-pin multi-pin connector

B - Blue 32-pin multi-pin connector

C - Gray 32-pin multi-pin connector

D - Black 4-pin multi-pin connector for remote clock (not connected in US)

Czyli posiada on trzy 32 pinowe gniazda w których są sygnały wszystkich drzwi.

Skąd wziąć sygnał pozostałych drzwi??? ;( Sygnał kierowcy jest w 1/2 FIS...

Blue 32-pin multi-pin

connector

for basic functions:

1 - Terminal 15

2 - Brake pad wear

3 - Tachometer output 1

4 - not occupied

5 - Tank sensor

6 - Tank warning OBD 2

7 - Terminal 31 (sensor Ground (GND))

8 - Coolant temperature

9 - Terminal 31 (load Ground (GND))

10 - Oil pressure 2 (high)

11 - RPM signal

12 - A/C shut-off

13 - E-Gas/glow plug control

14 - Level control

15 - Terminal 58d

16 - Trailer turn signal

17 - High beam

18 - Left turn signal

19 - not occupied

20 - Terminal 58s

21 - Driver door contact

22 - Low coolant

23 - Terminal 30

24 - Terminal 31 (load Ground (GND))

25 - Consumption signal

26 - Right parking light

27 - Left parking light

28 - Tachometer input

29 - Brake

30 - S-contact

31 - Tachometer output 2

32 - ESP/ASR

Green 32-pin multi-pin

connector

for auxiliary functions:

1 - Door contact (all doors)

2 - Transponder 1

3 - not occupied

4 - not occupied

5 - W-wire

6 - Tailgate

7 - Right turn signal

8 - External buzzer

9 - External gong

10 - Airbag

11 - Stand-still time output

12 - Terminal 61

13 - Parking brake/BRAKE

14 - CHECK

15 - Oil level/oil temperature

16 - not occupied

17 - Transponder 2

18 - CAN high speed (powertrain) (high +)

19 - CAN high speed (powertrain) (low -)

20 - CAN high speed (powertrain) (screen)

21 - ABS

22 - CAN low speed (comfort) (high +)

23 - CAN low speed (comfort) (low -)

24 - CAN low speed (comfort) (screen)

25 - Engine lid

26 - not occupied

27 - Belt buckle

28 - K-wire

29 - Outside temperature -input

30 - not occupied

31 - Selector range display

32 - not occupied

Gray 32-pin multi-pin

connector

for multi-function display

1 - Menu selection switch (menu)

2 - Menu selection switch (out A)

3 - Menu selection switch (out B)

4 - Menu selection switch (Enter)

5 - CAN high speed display (high +)

6 - CAN high speed display (low -)

7 - CAN high speed display (screen)

8 - Passenger door contact

9 - Right rear door contact

10 - Left rear door contact

11 - Enable

12 - Clock

13 - Data

14 - Brake light

15 - Windshield washer fluid level

16 - Rear lights/low beams

17 - Left board computer

18 - Right board computer

19 - Board computer, reset

20 - not occupied

21 - not occupied

22 - not occupied

23 - Button branch 1 navigation

24 - Button branch 2 navigation

25 - Button branch Telematic

26 - not occupied

27 - not occupied

28 - not occupied

29 - not occupied

30 - not occupied

31 - not occupied

32 - not occupied

Skąd wziąć sygnał o otwartych drzwiach z licznika 1/2 FIS ??? ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba podpiac pod drzwi i odpowiednio piny do szarej wtyczki :decayed:

To jak działało gdy nie było tej wtyczki? :mysli:[br]Dopisany: 04 Lipiec 2008, 22:00_________________________________________________odgrzeję temat. może ktoś już to rozpracował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta :) ma ktoś jakiś pomysł, które to kabelki są odpowiedzialne?

Mam ori pełny FIS i działa mi tylko sygnalizacja o klapie bagażnika, nie działa sygnalizacja nawet dla drzwi kierowcy.

Styki mam dobre, bo wszystkie światełka reagują poprawnie.

Pozdro

Łukasz

Dobra, w łekend pomajstruję tam troszkę. Z opisu końcówek wynika, że doprowadzenie sygnału jest możliwe. Największy problem może być z kodowaniem. Co z tego, że będzie sygnał, jeżeli FIS nie będzie reagował.

Ma ktoś w ogóle B5 z sygnalizacją tych nieszczęsnych drzwi? Przydało by się kodowanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy masz dobrze podpiety zolty kabelek w niebieskiej kostce... jezeli dobrze pamietam :gwizdanie: ale nie jestem pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybko się obudziłem... :polew: whitebox, uderzę do Ciebie na PW, jak będę miał jakieś konkretne pytania. Jak by się udało to rozkminić, to pewnie nie jeden posiadacz B5 był by zadowolony :)

Czy możesz zacząć od sprawdzenia, czy schemat opisany na początku zgadza się z tym co masz u siebie, chodzi o kolorki kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...