Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AYM] Automatyczna skrzynia biegów MULTITRONIC - wymiana oleju


prego

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

pare dni temu pojechałem na wymiane oleju w automatycznej skrzyni biegów multitronic w moim Audi. Cała operacja kosztowała mnie 450zł i trwała z 15min (zalany został oryginalny olej).

Gość powiedział, że wchodzi około 6 litrów do skrzyni, czy ktoś wie ile dokładnie? Czy więcej niż 6, czy mniej niż 6?

Inna sprawa jak zapytałem się o wymianę filtra w skrzyni to powiedział mi ze w tej skrzyni filtr znajduje się w sordu skrzyni, i aby go wymienić musiałby zdemontować skrzynie i ją rozkręcić, dlatego zaleca wymiane oleju w skrzyni co 30-40 tys km, a filt zostawić narazie w spokoju (przebieg 199tys km).

Z tego co widziałem, gość odkrecił korek spustowy, zlał stary olej, po chwili wpompował nowy olej za pomocą recznej pompki i gotowe, na końcu gość podłączył do komputera sprawdził jakieś ustawienia w skrzyni i gotowe.

Zastanawiam się, aby kolejną wymiane oleju wykonać samodzielnie, bo koszt robocizny wychodzi ze 100zł + około 300-350zł koszt oleju. Moje pytanie do Was koledzy, czy ktoś już wymieniał olej samodzilenie w multitroniku z 2002r. ? Czy jest jakas specjalna technika na napełnianie skrzyni nowym olejem? Niestety nie mogłem przypatrzeć się jak robił gość w warsztacie, gdyż wymiane przerpowadzał na kanale a nie na podnośniku ;/ Jaka powinna być temaperatura oleju podczas wymiany? Na co zwrócić szczególną uwagę? Czy jest gdzieś możliwość sprawdzenia jaki poziom oleju jest obecnie (tak jak w ręcznej skrzyni) ? Czy po wymianie oleju mogą pojawić się jakieś błędy w skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr oleju ATF znajduje sie na zewnatrz skrzyni,kosztuje 700-800zl i powinien byc kazdorazowo wymieniany wraz z olejem ATF

oczywiscie olej masz wlany ORI, zgodny ze specyfikacja?

"niezly" mechanik :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyminana oleju i filtra w tej skrzyni to koszt ok 2200 pln - 2500 pln w ASO. Trwa jakies 1.5h - jesli olej wymieniany jest dynamicznie. Poszukaj sobie na forum, pisalismy o tym sporo. I lepiej wymien ten olej zgodnie z zaleceniami producenta, bo znow bedzie placz, ze multi to slaba skrzynia i "sie sypie". :przebiegly::disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"niezly" mechanik :thumbdown:

Byłem w firmie: http://www.lekop.beep.pl/kontakt.htm - wyglądało na to, że chłopaki mają pojęcie o automatach ;/ Ale teraz torszke mnie zaskoczyliście :mysli:

Wyminana oleju i filtra w tej skrzyni to koszt ok 2200 pln - 2500 pln w ASO.

Jak dzwoniłem do ASO Audi we Wrocławiu to powiedziano mi iż koszt wymiany = 1200PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam faktury pod reka ale napisze z pamieci: :przebiegly:

ASO Auto Special Krakow Modlniczka:

filtr oleju: 1210 pln

olej ATF: 730 pln

Reszta to robocizna w tym czyszczenie filtra siateczkowego w skrzyni. Wymiana metoda dynamiczna. Olej i filtr wymienia sie jednoczesnie tzn. bez sesu jest wymiana samego oleju i jazdna na zasyfionym filtrze. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sa skutki oszczednosci

teraz wymiana bedzie ciebie kosztowała drozej... nie dosc ze musisz wymienic filtr, to za olej i usluge drugi raz.

mniemam ze oprocz filtra olej tez wymienisz. przy wymianie powinno sie przeplukac nowym olejem uklad chlodzenia skrzyni.

pamietaj wszelkie naprawy multitronika sa kosztowne i niewiele serwisow w kraju wie co robi. wiec chyba lepiej nie oszczedzac na wymianie oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dodać, nic ująć :)

Po rozmowach w tutejszych serwisach również wnioski sa takie:

- pod żadnym pozorem nie robimy wymiany dynamicznej w skrzyniach Multi

- wewnętrzny filter wymieniamy tylko w wypadku naprawy skrzyni

- filter zewnetrzny wymienia się co drugą wymiane oleju, choć jak zostanie wymieniony za każdym razem, będzie jeszcze lepiej

- Olej (tylko i wyłącznie ATF ) wymieniamy co 60 000 km, choć "moi" mechanicy sugerują skracanie do 50 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do wymiany oleju w Multitroniku i po pierwsze nie rozumiem jak można wymienić olej a zostawić stary filtr zewnętrzny (nie mówię o wewnętrznym, który trzeba też kiedyś zmienić), bo ta skrzynia jest bardzo wrażliwa na jakiekolwiek zabrudzenia, a nowy olej przecież je wypłucze.

Po drugie ceny filtrów i oleju są znacznie niższe jak chociażby rok temu.

Chciałem sam zabrać się do tej roboty, ale z racji, że dawno nie naprawiałem nic sam, dałem sobie spokój, a mój mechanik nie chce się na mnie uczyć, bo uświadomiłem go, że procedura jest zupełnie inna(może nawet prostsza)jak w tiptronikach, które często obsługoje jego warsztat, więc szukam jakiegoś serwisu w okolicy trójmiasta(nie mylić z ASO), który zajmuje się głównie Multitronikemi.

Bicie piany w temacie typowo technicznym, uważam za nie zbyt na miejscu, co nie zmienia faktu, że szanuje waszą opinię i zaangażowanie, w temacie, a mit awaryjności tej przekładni uważam za lekko przesadzony. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz opis wymiany i zdjęcia, chociaż większość wątku zajmuje bezsensowna dyskusja.

http://www.a4-klub.pl/smf/b7_bpw_jaka_jest_procedura_wymiany_oleju_w_multitronicu_oraz_rozmiar_srub_spustowych-t64622.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem, że ceny rok temu były dużo wyższe, filtr zewnętrzny mogę mieć za 720zł, ale nie będę płukał skrzyni ani wymieniał filtrów, bo sprawdzałem czystość oleju zaraz po kupnie auta i wyglądał jak nowy, więc myślę, że przez 12,5tyś.km nic się wielkiego nie zmieniło.

Materiał o którym mówiłeś(płukanie) można wykorzystać, przy dużym przebiegu skrzyni, a na pewno jest ta czynność wykonywana po naprawie.

W tej chwili nie mam czasu, żeby na spokojnie zabrać się do tej roboty, a garaż mam zawalony materiałami na nadchodzący sezon,więc po rozmowie z fachowcem stwierdziłem, że wymienię sam olej tu: http://www.skrzyniebiegow.pl/

Usługa jest tak tania,że nie wiem, czy warto się brudzić :cool1: tym bardziej, że w tym czasie mogę zrobić coś innego.

Postaram się o fotostory :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zrozum Tomek. Kompletny rozrząd do 2.5tdi aso jakiś czas temu ceniło w okolicy 4tyś.zł nie wspominając o zawieszeniu do B5, które kiedyś kosztowało majątek, mimo, że euro nie było zbyt drogie, bo idąc tokiem myślenia można by kupić taki filtr czy olej w aso w Niemczech, ostatnio jestem tam raz w miesiącu :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...