Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Przekładka silnika z 2000r. do 1998-prośba o kilka porad.


mardokondo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie! :)

Jestem nowym użytkownikiem forum, także przy okazji chciałbym się przywitać serdecznie! :hi:

Stałem się szczęśliwym posiadaczem Audi A4 B5 2.5 TDi V6 (AFB-skrzynia manual) z 1998 roku. Pech chciał, że padł mi rozrząd.

Zakupiłem drugi silnik od Audi A4 B5 2.5 TDi V6 z 2000r(AFB-skrzynia automat). Chcę przełożyć sam silnik(komputer mam swój dobry). W związku z taką podmianą mam parę pytań:

-czy będzie jakiś problem we współpracy nowego silnika ze skrzynia manualna(gdzieś na forum doczytałem, że może pojawić się koniczeność przeprogramowania sterownika);

-czy będzie problem z wiązkami przewodów?

Bardzo bym prosił o jakąś poradę, bo w internecie są pobieżne informacje na ten temat, a takiego konkretnego przypadku jak mój(odnośnie A4B5),nie udało mi się odszukać. Dlatego też w ostateczności postanowiłem założyć nowy wątek:)A może jest ktoś zorientowany w temacie, kto by mi podał swój nr na priv, a ja bym zadzwonił, żeby nie robić problemów na forum:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum audi klub polska (poszukaj watku) byly jakies przypadki swapow skrzyn manuali do auto z 2,5 co byly na tipie i dlugo tam walczyli bezskutecznie ale wywalczyli....generalnie chyba czujnik obrotow jest inny czy cosik tam.... Ty zakladam, ze bedziesz chcial zostawic kompa swojego wiec przeprogramowania Ciebie omina? a.... zorientuj sie czy pompy wtryskowe manual-tip sa takie same bo chyba nie sa (wiec stara trzeba by przekladac?)

Przemek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, to taki sam silnik, takie samo oznaczenie, więc pasuje p&p. Sterownik i wiązki przewodów pozostają Twoje. Montujesz, odpalasz i jedziesz. Nie zapomnij o wymianie rozrządu kompletnego i innych rzeczy wymienianych przy okazji, żeby znów nie spotkała Cię niespodzianka. Może warto przy okazji obejrzeć wałki rozrządu i zająć się odmą? Zresztą problematyka tych silników jest tak szeroko opisana na forum, że bez trudu znajdziesz wszystko, czego potrzebujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby co wałki mam pineski hydraulikę głowice nawet rozrząd kompletny bez paska po 8tys. autko było zrobione a póżniej się pogniotło i z tąd mam te części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzicie, różnie ludzie piszą i nie wiedziałem czy to będzie tak P&P.Ale bardzo mnie pocieszyliście tymi odpowiedziami:)Jeszcze raz dzięki:)Rozrząd mam już kupiony, wałki są w dobrym stanie, odma już jedzie:)także pozostają tylko płyny do zakupu:PA moje autko wyglada tak(w PS przyciemnilem tyl szyby i dodalem delikatna sepie)

sepiaaudiciemneszyby.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuję;) Myslałem jeszcze,żeby zamienić zwykłe żarówki na LED(same żarówki), jeśli chodzi o tylne światła, a do przednich wrzucić OSRAM Night Breaker:)Zrobie to pewnie w przypływie gotówki na początku października, to napiszę jak efekty i dorzucę fotki dla porównania przed i po wymianie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze jest ten sam kod silnika (AFB) nie oznacza, ze jest taki sam .... z AFB bylo oferowanych kilka pomp wtryskowych i kilka ECUs...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało przekładaj, nic się nie będzie komplikować. Robiłem taki zabieg u siebie[br]Dopisany: 19 Wrzesień 2011, 12:32_________________________________________________

to ze jest ten sam kod silnika (AFB) nie oznacza, ze jest taki sam .... z AFB bylo oferowanych kilka pomp wtryskowych i kilka ECUs...

no ale przecież osprzęt mu zostaje-w każdym bądź razie manual ma pompę z literą c a automat d :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!:)

Silnik został przełożony,komputer nie. Samochód opalił natychmiastowo:)Silniczek pracuje równiutko, wszystko działa jak należy:D Wrzucę jeszcze zdjęcia ku przestrodze-nie sprawdziłem mechanika, czy aby na pewno zmienił wentylator chłodnicy na sprzęgle wiskotycznym, na nieuszkodzone. Skończyło się to na szczęście tylko szukaniem kawałków wentylatora po podwórku i wymianą chłodnicy;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...