Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Klekot na zimnym + świecąca kontrolka motoelektronik


p!etrek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Czasem na zimnym, gdy odpalam samochód przez 2-5s. słychać klekot. Przebieg 148tyś. i pytanko co ile wymienia się łańcuch+napinacz. Podejrzewam, że to on, gdyż słychać że rzezi coś bliżej przegrody w silniku. Na rozrządzie mogę jeszcze zrobić 20tyś, ale to też chciałbym zrobić dla świętego spokoju, gdyż w duże mrozy było słychać pisk paska (co prawda od alternatora, ale chcę wszystko porobić żeby spać spokojnie) - jakiej marki polecacie łańcuch, paski, rolki, pompę ?

Ostatnimi czasy również spaliła mi się żarówka od tylnej lampy i po wymianie teraz pali mi się cały czas żółta kontrolka motoelektronik. Takie błędy trzeba kasować przez VAG ? czy to może być oznaka innego rodzaju uszkodzenia.

Dopiero poznaję samochód więc będę wdzięczny za sugestie. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O napinaczu poszukaj bo był temat. Niekoniecznie to musi być on. Może za słabe ciśnienie oleju jest??Smok zatkany?? Odłącz aku na 15 minut i zobaczysz może pomoże ale lepiej zaopatrzyć się w VAG-a :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O napinaczu poszukaj bo był temat. Niekoniecznie to musi być on. Może za słabe ciśnienie oleju jest??Smok zatkany?? Odłącz aku na 15 minut i zobaczysz może pomoże ale lepiej zaopatrzyć się w VAG-a :wink4:

No przyznam, że jak sprawdzałem woza ponad 200km jadąc to trochę zmartwił mnie komunikat "oeldruck". Czujnik ciśnienia ok, ciśnienie ok (na zimnym i ciepłym silniku). Zmieniłem olej na Castrol Magnatec 5W40, oraz króciec z tyłu bo lało płyn chłodniczy zza silnika - jak na razie komunikat się nie pojawia.

Smok ? - czyli co nie zasysa odpowiednią ilość oleju podczas rozruchu do popychaczy i klepią ? :mysli:

Do tego wczoraj sprawdzałem poziom oleju i jak miałem połowę wskaźnika na bagnecie 3 miesiące temu tak teraz widzę, że jest go więcej. Najwidoczniej go przybywa, aczkolwiek spore mrozy są i krótkie odcinki robię - korek czysty nie ma mazi.

Szwagrowi przy przebiegu 156tyś puścił łańcuch w 1.8 i musiał robić generalny remont, więc zacząłem się martwić.

No nic jak zrobi się cieplej to trzeba będzie zajrzeć do miski i pod dekiel klawiatury :(

Jestem na etapie kupna VAG-a, tylko pytanko jaki ? Viaken czytałem, że jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam podobny problem jesli chodzi o klekot na zimnym oraz podczas wylaczania silnika . Mam tak od kilku tygodni .Po ok. 2 s. silnik pracuje ok., malo tego jak silnik sie rozgrzeje podczas przyspieszania silnik mi sie dlawi , tak jak by mocy zaczelo brakowac- no i kontrolka Check engine . Rozmawialem z mechanem ,podpiol kompa , wskazalo blad zaplonu na cylindrze - zmianilem cewke na 4 tym cylindrze - problem znikl . Mechan odnosnie klekotania mowil cos o panewkach, puzniej zaczol mowic o lancuchu , ktory jest gdzies po przeciwnej stronie jak rozrzad , ze niby tam luz cos z napinaczem .

Nie wiem czy to napinacz na tym lancuchu , czy zbyt male cisnienie oleju . Bede musial jeszcze do smoka w misce zajzec mozliwe ze syf tam jest . Moze tam tkwi problem .

Tez nie wiem czy to cos powaznego czy jak czytalem na forum to te silniki tak maja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do vaga do AVJ-311 w zupełności wystarczy, ale VCDS- tez nie zaszkodzi

co do klepania- napinacz-zmiana napinacza i łańcucha-około 200 tys, ale to może nie być wina łańcucha-czy jest luźny-będzie widać na pokrywie od wewnętrznej strony-jeśli jest luz-będzie powycierana w tym miejscu-olej i ciśnienie-jeśli w normie-tj sprawdzane manometrem i komputer nie "krzyczy"- to ok

taka przypadłość tego silnika, że cichutko sobie "klepie" nawet, jak jest rozgrzany-martwił bym się, jeśli by na prawdę walił i było bardzo głośno, sam napinacz jest bardzo ciężki do zajechania-musi być albo wada fabryczna, albo przebieg w mieście ze 300tys :wink4: ja jechałem raz bez ciśnienia oleju ponad 200km i "tylko" turbo się zatarło...napinacz, łańcuch i cała reszta nie uległa moim testom, choć mechanik z Wrocławia zapewniał mnie, ze on , jako pierwszy idzie do wymiany, a silnik bez ciśnienia wali jak wściekły, coś, jak młot pneumatyczny- uwierz mi-mechanik odsunął się od auta, bojąc się, ze silnik wybuchnie, albo co najmniej rozpadnie się na dwie części-dolną i górną... :wink4:

odpinając klemy na ok. 45 minut-skasujesz wszystkie błędy w sterownikach, oczywiście to nie daje gwarancji, ze jakiś nie powróci z powodu wcześniejszej usterki :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Ja się przyznam, że jak mnie coś piszczy, głośno pracuje, stuka itp. to mnie :angry:

Moim pierwszym samochodem był fiat bravo silnik 1,4, także jak słyszę, że coś klepie w silniku to od razu widzę przed oczami wytarty wałek rozrządu oraz zapchaną magistralę olejową :shocked:

No nic zaczynam od nabycia VAG i będę robił rentgen jak się cieplej zrobi.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...