Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akumulator B8


darecy

Rekomendowane odpowiedzi

Pada mi akumulator :facepalm:

zastanawiam się nad:

BOSCH S4 95 Ah 800 A 12 V

VARTA BLUE DYNAMIC 12V 95Ah 800A

oba są w podobnej cenie +- 400 zł maja pasujace wymiary: dł: 353mm, szer: 175mm, h.: 190mm i prawą biegunowość

Gdzieś na forum zachodnim czytałem że trzeba wpisać kod przez VCDS do modułu. Czy jest jakaś specjalna procedura wymiany baterii?

Zastanawiam się też nad podłączeniem prostownika do samochodu i wymianę aby nie było przerwy w zasilaniu...

Jakieś inne sugestie, sklepy z akumulatorkami i uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Rpalka (bez urazy) nie ma tam nic o B8 ze start stop system, 760-800A, czytałem tego posta już wcześniej. :naughty

Chodzi mi o głównie o opinie po miedzy Bosch a Varta oraz kodowanie w VCDS :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie birzesz pod uwage naszej polskiej centry futury+?? Nie miałem nigdy systemu start-stop, ale na centrach jeżdzę od dawna i nigdy nie miałem z nimi problemów, a o bosch'ach i varta'ch można poczytać po necie nieciekawe opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys ja u siebie zmieniałem AKU i miałem sprzeczne INFO na temat wymiany i kodowania z ASO .

Przy zmianie akumulatora jesli załozymy na taki sam o tych samych parametrach nic nie musimy kodować ,jedynie jesli sa inne parametery nowego AKU to wtedy tak .

Kodowanie w B8 robi sie w sterowniku GATEWAY 19 Adaptacja 10 wpisując tzw. kod BEM

Tutaj małe info wystepujace w modelach np. A6 A8 Q7 itd. Audi A8 (4E) Battery Replacement - Ross-Tech Wiki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Grześ,

Widziałem tez na innych forach takich jak audizine jak się wypowiadałeś z innymi w tej kwestii,

gdzie znalazłem i tą wypowiedz:

Self-teaching system

In the case of an elderly battery, the vehicle system stores the term “defect battery”. Accordingly, if a new battery is installed without the entry of a BEM code, initially the vehicle does not recognise the presence of a replacement. Therefore, the energy management system must either be informed of the new battery status via a BEM code input, or learn the new battery status. The more trigger events (impulses, signals, e.g. starts, cold starts) experienced by the battery, the faster this process is completed. The vehicle computer then successively releases the previously limited systems, e.g. the full performance of the air conditioning system.

Czy trzymałeś prostownik na klemach z przodu jak zmieniałeś aku, czy skasowałeś później błędy przy nowym kodzie BEM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prostownik potrzebny jest wtedy jeśli mamy w aucie sterowniki co nie potrzebuja Kalibracji Systemów .

Przy twoim Systemie lepiej go podpiąc :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a który waszym zdaniem jest lepszy: Varta (taki jest oryginalnie montowany), Bosch czy polska Centra?

Ja myślę nad vartą lecz ta która jest w moim audi tylko 2 lata - padła :kwasny:

niestety dowiedziałem się że musze mieć akumulator z technologią AGM np: VARTA 95Ah 850A Start-Stop Plus G14 koszt 2x większy około 900 + koszt wysyłki :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarku ale nie pisales ze masz Start - Stop :wink:

Nie myslales o zakupie Molla - ja mam jeszcze ten sam od nowosci :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym coś taniego i dobrego - ale wiem ze tak nie ma albo jedno albo drugie...:kox:

Odkryłem ze mam wbity w VCDS kod z JCB a powinien być z varty VA0 :eusathink:

może to jest problemem częstego padania... inny prąd ładowania itp...

A Molla sprawdzę bo wydaje mi się lepszą alternatywą od Boscha i Varty :wink:

PS jak sprawdzić czy mam opcje odzyskiwania energii przy hamowaniu?

Wyczytałem, że w przypadku tej opcji można stosować akumulatory bez systemu AGM co będzie 2 x tańsze. :whistling:

---------- Post dopisany 11-09-2012 at 12:32 ---------- Poprzedni post napisany 20-08-2012 at 13:42 ----------

Nowa varta AGM 95Ah siedzi w bagażniku

Zmiana jest dość prosta - zrobiłem z podłączonym prostownikiem, ale i tak mi wywaliło przy skanie dużo błedów - spadek napięcia, lub inny prąd.

VCDS wyczyścił wszystko, i dałem nowy nr akumulatora w sterowniku 19.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...