Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana dławika (dyszy rozpreżnej) klimatyzacji


Dragon30

Rekomendowane odpowiedzi

1. kupujemy części tzn dławik i osuszacz w sklepie (ja kupiłem w inter Cars w sumie zapłaciłem 75 zł części Hella)

a) należy dobrać do swojego auta właściwy kolor dławika ( kolor odpowiada średnicy kapilary)

2. jedziemy do serwisu klimy by nam odciągnięto stary czynnik z olejem z naszego układu (koszt 15 zł)

3. demontujemy podszybie

4. rozkręcamy przewód wysokiego ciśnienia, potrzebujemy do tego klucza płaskiego 22 i 24

DSC00739.jpg

2013_07_04_13_53_54.jpg

a) gdy odkręcimy musimy odciągnąć dwie części przewodu

DSC00740.jpg

B) i ukazuje nam się widok, w środku tego przewodu jest dławik

DSC00742.jpg

c) za pomocą szczypiec wyciągamy stary dławik (jest on najzwyczajniej wciśnięty w przewód

DSC00743.jpg

DSC00744.jpg

DSC00745.jpg

d) nasz stary dławik

DSC00747.jpg

DSC00749.jpg

5. przecieramy patyczkiem do uszu tyle ile się da wewnątrz przewód z którego wyciągneliśmy dławik i wciskamy do oporu nowy czysty dławik, skręcamy przewody pamiętając o obecności oringu, bo potrafi spaść

DSC00744a.jpg

6. sprawdzamy w serwisie klimatyzacji szczelność i nabijamy klimę

czas 25 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, tylko przy takiej ilości syfu jaki masz w układzie, to baz płukania klimatyzacja długo nie pochodzi.

Zapomniałeś napisać, że różne kolory dławików oznaczają różną średnicę kapilary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widze że nie tylko ja miałem opiłki metalu, czy to już końcówka żywota sprężarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, tylko przy takiej ilości syfu jaki masz w układzie, to baz płukania klimatyzacja długo nie pochodzi.

Zapomniałeś napisać, że różne kolory dławików oznaczają różną średnicę kapilary.

spoko już dodałem odpowiedni podpunkt, jak sprawdzę czy sprężarka da jeszcze radę to może pokuszę się o płukanke

---------- Post dopisany at 13:25 ---------- Poprzedni post napisany at 13:21 ----------

widze że nie tylko ja miałem opiłki metalu, czy to już końcówka żywota sprężarki?

no sporo tych opiłków, kumpel co 2 lata zmienia dławik i zawsze ma opiłki a klima już 6 lat chłodzi jak należy (3 zmiany dławika), póki chodzi nie będę się przejmował, wyzionie ducha to będę coś myślał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry opis,napewno nie jednemu pomoże.Może by tak podwiesić w dziale o klimie:eusathink:A jak ktoś ma wystarczającą wiedzę to można dodać info o kolorach i średnicy jak to wspomniał kolega Sławek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też zrobię u siebie tą operacje :wink:

Zapomniałeś napisać, że różne kolory dławików oznaczają różną średnicę kapilary.

to jaki muszę kupić do siebie? czy będę wiedział dopiero jak go wyciągnę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też zrobię u siebie tą operacje :wink:
Zapomniałeś napisać, że różne kolory dławików oznaczają różną średnicę kapilary.

to jaki muszę kupić do siebie? czy będę wiedział dopiero jak go wyciągnę?

Jak masz możliwość to wyjmij i wtedy podjedź do sklepu, a jeśli nie to oni tam spojrzą w katalogi i Ci dobiorą. Pamiętaj żę w układzie będziesz miał ciśnienie które będzie musiało "wylecieć" w momencie rozkręcania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed wymianą jade do kolegi żeby mi ściągnął czynnik

i tak wytworzy się ciśnienie jeśli będziesz po spuszczeniu czynnika jeździł autem, więc żebyś się nie zdziwił że coś syczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaba wydajność klimy a zawór rozprezny ok 40 oryginał. Dwa ze jest jak filtr i po prostu cały syf z latami osiada .

Sony Xperia Tapatalk 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze że stary wątek ale bardzo pomocny.

U mnie po nabiciu klimy słabo chłodziła, byłem dzisiaj na sciągnięciu czynnika.

Musze zamówić osuszacz i filtr rozprężny - był cały czarny, mocno zapchany czarnym osadem, opiłek w porównaniu do tego czarnego osadu nie było jakoś dużo.

Na środe w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymiane w/w częsci i nabicie klimy.

Podejrzewam że filtr rozprężny siedział oryginalny i przez lata wszystko się w nim zbierało... jak myślicie płukać układ? Jaki jest koszt płukania instacji klimy?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Widze że stary wątek ale bardzo pomocny.
U mnie po nabiciu klimy słabo chłodziła, byłem dzisiaj na sciągnięciu czynnika.
Musze zamówić osuszacz i filtr rozprężny - był cały czarny, mocno zapchany czarnym osadem, opiłek w porównaniu do tego czarnego osadu nie było jakoś dużo.
Na środe w przyszłym tygodniu jestem umówiony na wymiane w/w częsci i nabicie klimy.
Podejrzewam że filtr rozprężny siedział oryginalny i przez lata wszystko się w nim zbierało... jak myślicie płukać układ? Jaki jest koszt płukania instacji klimy?

Daj znać jak ci poszło bo mi też słabo klima chłodzi.


Dziś jestem po wymianie dławika klimatyzacji ale nie wiem czy wsadziłem dobry bo wyciągnąłem żółty dławik jakoś nie mogę znaleźć na nim numerów a wsadziłem biały behr Hella 8UW 351 233-001 bo innego nie dostałem klima poprawiła chłodzenie ale ciężko stwierdzić bo jest narzazie 20 C na dworze czy działa wystarczająco.hp 11bar lp 1,8 bar 20 C na dworze. Czy ciśnienia są dobre? Czy może być taki dławik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...