Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A6 2.0TDI BLB notlauf i zero mocy


tommy24

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś 13-06-14 podczas jazdy auto wpadło w tryb awaryjny(tak mi sie wydaje bo nie wkręcą sie na obroty i jedzie max 110km/h)

Zapaliła sie kontrolka engine.Po ponownym uruchomieniu problem pozostaje.

Na luzie tak jakby nie było żadnego problemu,silnik pali ok,nie kopci i normalnie wkręcą sie na obroty,ale na biegu nie za bardzo chce jechać.

Czyżby padła turbina czy może jakiś czujnik ??

Wrzucam błędy wyrzucone przez vcds

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.clb

Part No SW: 03G 906 016 BF HW: 03G 906 016 BF

Component: R4 2,0L EDC G000SG 9553

Revision: 12345678 Serial number:

Coding: 0000072

Shop #: WSC 00445 211 77173

VCID: 68D5C9045B68C4E

8 Faults Found:

19794 - Control Circuit for Glow Plug Controller 1

P3338 - 000 - Electrical Malfunction

17903 - Switch-Over Valve for EGR Cooler (N345)

P1495 - 000 - Open or Short to Ground

16629 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

P0245 - 000 - Short to Ground

19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)

P3101 - 000 - Open or Short to Ground

19460 - Relay for Low-Output Preheating of Coolant (J359)

P3004 - 000 - Open or Short to Ground

19462 - Relay for High-Output Preheating of Coolant (J360)

P3006 - 000 - Open or Short to Ground

17995 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145)

P1587 - 000 - Short to Ground

19558 - Motor for Intake Manifold Flap (V157)

P3102 - 000 - No Signal

Dzisiaj 14-06-14 byłem u mechanika,sczytał błędy polskim programem niestety nie miał czasu żeby auto trafiło na warsztat ale mówi że raczej wyklucza usterkę mechaniczną pacząc na błędy wyrzucone przez komputer.

Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny,wiązka elektryczna,czujnik ???

Załączam błędy

-zawór ograniczający doładowania kod błędu 16629( P0245 )

-przekaznik wydajnosci termicznej

zredukowanej kod błędu 19460( P3004 )

-przekaznik wydajnosci termicznej

maxymalnej kod błędu 19462( P3006 )

-zawór przełączający chłodnicy

redukcji spalin,

przerwa/zwarcie do masy kod błędu17903( P1495 )

-zawory zawieszenia silnika

zwarcie do masy kod błędu 17995( P1587 )

-silniczczek zaworu kolektora

ssącego,przerwa w obwodzie/

zwarcie do plusa kod błędu 19557( P3101 )

-silniczek wentylatora kolektora

ssącego,brak sygnału kod błędu 19558( P3102 )

-sterownik centralki żarzenia 1

uszkodzenie w obwodzie

elektrycznym kod błędu 19794( P3338 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

Za dużo błędów związanych z usterkami instal. elektrycznej bądż z samymi komponentami...na początek sprawdż bezpieczniki.

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym poprawił masy. Bo jak masa gdzieś yebnie to sporo czujników na raz glupieje. Wiec wszystkie kabelki do budy kręcone pod macha czysc.

Tapatalk Sony Xperia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy które udało mi sie znaleźć poprawiłem.

Bezpieczniki sprawdzone ale również bez rezultatu.

Znajomy twierdzi że to wina zaworu N75,chyba od niego zacznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

Bezpieczniki sprawdzone ale również bez rezultatu.

.

A sprawdziłeś również w obudowie ECU?

Znajomy twierdzi że to wina zaworu N75,chyba od niego zacznę.

Nie sądze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie ECU ??? Gdzie tego szukać na podszybiu ?

Mimo że niedziela działałem trochę przy aucie.

Wyczyściłem EGR-a był strasznie zasyfiony niestety mocy nadal nie ma.

Następnie zaobserwowałem że nie działa klapa gaszenia(zwana też przepustnicą)

Rozkręciłem mechanizm i wylało sie mnóstwo oleju,był cały zalany.

Znalazłem na necie że tam znajduje sie elektronika odpowiedzialna też za EGR.

Nie wiem czy dobrze kminie ale jesli wszystko było zalane,pojawiło sie zwarcie to i może przez to EGR nie puszcza spalin na turbine i dlatego nie mam mocy.

Ok załóżmy że wymienię klapę gaszenia ale zkąd ten olej tam ? Gdzie przyczyna oleju w tym mechanizmie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyliłeś trochę co do czego.

Spaliny przez egr do silnika spowrotem lecą a nie do turbiny.

Jak mówisz ze tam w pyte oleju to może turbo powiedziało pa pa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obudowie ECU ??? Gdzie tego szukać na podszybiu ?

Tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik zlokalizowany,był faktycznie na podszybiu.

Wypiąłem na razie klapę gaszącą bo to ona jest przyczyną problemu,

i to ona powoduje to zwarcie do masy.

Auto chodzi normalnie chociaż błąd nadal pozostaje.

Ale z kąd ten olej w mechanizmie klapy gaszącej ?

Może wypowie sie ktoś kto już to przerabiał,zawsze ten olej sie tam będzie zbierać ??

Czy to tylko u mnie tak sie dzieje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara choroba. Olej w klapie z dolotu.

Polamały Ci się zebatki którymi motor V157 porusza klapą. Zablokowało klape i motor - mzoe byc spalony stad cuda w elektryce i błedy w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszystko wygląda OK, oczywiście poza błędem i notlaufem

Tak czy inaczej klapa juz zamowiona.

Ale nadal nie znam przyczyny oleju w mechanizmie ???

---------- Post dopisany 24-06-2014 at 08:38 ---------- Poprzedni post napisany 22-06-2014 at 09:44 ----------

Dla potomnych.

Problem znikł po wymianie klapy gaszącej,wszystko wróciło do normy.

Na szczęście nie posłuchałem mechaniorów i nie wymieniłem wszystkich czujników i przepływek po kolei :shock3:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...