Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Jakie różnice między silnikami, A4 vs A3


Anmato

Rekomendowane odpowiedzi

same silniki praktycznie niczym

Zadam pytanie czy widziałeś chociażby rozrządy obydwu silników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem rozrządów, jestem lamerem w tych sprawach, na szczęście jest to forum gdzie można się wszystkiego cennego dowiedzieć. No już torchę wiem, w A3 110KM jest nowsza jednostak, wygląda też nowocześniej ale wygląd to wiadomo..

Jak jest ten sam model silnika to niczym

- tyle to wiem sam:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem rozrządów, jestem lamerem w tych sprawach, na szczęście jest to forum gdzie można się wszystkiego cennego dowiedzieć. No już torchę wiem, w A3 110KM jest nowsza jednostak, wygląda też nowocześniej ale wygląd to wiadomo..

Jak jest ten sam model silnika to niczym

- tyle to wiem sam:D

zacytuje Twoje pytanie

Witam, czym różni się 110 konny diesel w A4 od 110 konnego w A3, prócz wyglądu...

Stąd moja odpowiedź. Rozumiem, że szukasz różnicy pomiędzy silnikami 110 KM montowanymi w Audi a nie silnikami 110 KM montowanymi w A4 a w A3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny blok silnika,pompa wody na pasku,inny filtr olej,pokrywa zaworowa,zaplon ustawia się kółkiem a nie cala pompa.

I pewnie jeszcze 100 rożnych inny rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicznie w A3, golfie IV i pochodznych masz:

- blok bez wałka pośredniego,

- pompa oleju napędzana łańcuszkiem bezpośrednio od wału korbowego,

- pompa wtryskowa regulowana kołem na "fasolkach"

- aluminiowa miska olejowa,

- pompa wody napędzana rozrządem,

- vacumpompa umieszczona na końcu wałka rozrządu od tyłu głowicy,

- duży spływ oleju z głowicy,

- pokrywa rozrządu aluminiowa,

- chłodniaca oleju podwieszona pod filtrem oleju,

- filtr oleju na wkładach,

- ...

Jeśli chodzi Ci o włożenie motoru z A3 do A4 to daje spokojnie radę ;)

Generalnie motory VP z Audi A3 mają identyczny dół silnika jak PD 101 i 115 KM. 130 KM mają grubsze wały, mocniejsze tłoki, inne korbowody,....

Więc bierzesz miskę i smok oleju od wzdłużnego PD (101, 115, 130) i masz dół gotowy. Oslony rozrządu musisz mieć od poprzecznego, bo we wzdłużym nie było nigdy wersji z rozrządem napędzjącym pompę wody.

U góry przerabiasz przewód podciśnienia stosując ten od silnika 101 lub 115 KM i kawałek rury dolotowej od IC do kolektora bo ta od AFN koliduje z vacumpompą. Małe przeróbki wiązki elekrtycznej i ogień :evil:

Kolektory dolotowy i wylotowy pasują do głowicy od A3 P&P.

Więc kolego do boju ;)

Jeśli pytasz który motor lepszy to odpowiem Ci AFN czyli 110 KM z A4 moim zdaniem jest gorszy od AHF lub ASV z Audi A3. Dlaczego? Do silników z A3 pasuje bardzo dużo rzeczy z motorów 130, 150, 163 KM TDI PD - można je w ten sposób "poprawiać" (ja z 90 KM motoru ALH z turbiną VTG miałem w Leonie 190 KM :gwizdanie:)

Poza tym ostatnie motory z Octavii i Leona są z 2004 r. a AFN z 2001, jeśli się nie mylę.

Poz tym AFN ma dość wadliwy układ smarowania - na zimnym oleju wytwarza za duże ciśnienie i potrafi "wypchnąć" popychacze hydrauliczne tak, że zawory dogoni tłok albo wywali uszczelnienie w turbinie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...