Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Sonda Lambda Magneti Marelli


yaromir

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

kto mi pomoże z wyborem właściwej sondy - w katalogu sond Lambda Magneti Marelli

http://www.magnetimarelli.pl/sondy.php?d=A4&m=AUDI&s=A4

dla mojego silnika: benzyna 1.8T AEB są takie możliwości:

AEB Avant 1.8T (To Chassis 8D-T-300 000) 03/96 - 09/01 model SLP4110

AEB Avant 1.8T (Chassis 8D-V-000 001 to 8D-V-400 000) 03/96 - 09/01 model SLP4109

AEB Avant 1.8T (From Chassis 8D-W-000 001) 03/96 - 09/01 model SLP4109

mój numer VIN to WAUZZZ8DZTA244880

sondy z tego co doczytałem różnią się tylko mocą grzałki - obie są 4-przewodowe z tym że

SLP4110 ma grzałkę 12Watt a SLP4109 18Watt

oryginalnie mam sondę BOSCH'a z której udało mi się odczytać takie oznaczenia:

od góry 058 906 265 11/96

0258 006 014/015

12V L5

auto ma 193 000 km i chociaż na VAG'u nie ma żadnych błędów odnośnie sondy

to pali jak smok, jest słabsze niż kiedyś więc sądzę że sonda się już wysłużyła podobno dożywają 160 000 km?

z góry dziękuję za wszelką pomoc

pozdrawiam - Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup taką jaką masz czyli ORI, nie baw się w zamienniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne że wolałbym ORI ale czasem trzeba mierzyć siły na zamiary - ta sonda ma przynajmniej nadruk " Assembled in USA" a nie China i kosztuje 129 zł z tego co czytałem na necie jest fabrycznie montowana np w Renówkach, więc póki co pomóżcie proszę wybrać właściwą[br]Dopisany: 23 Wrzesień 2009, 20:17_________________________________________________nikt nie wie :confused4:

może chodzi o takie spasowanie z numerem VIN WAUZZZ8DZTA244880 gdzie numer seryjny 244880 jest mniejszy od 300 000

a więc wychodzi: (To Chassis 8D-T-300 000) ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może chodzi o takie spasowanie z numerem VIN WAUZZZ8DZTA244880 gdzie numer seryjny 244880 jest mniejszy od 300 000

a więc wychodzi: (To Chassis 8D-T-300 000) ???

ciekawy tok myślenia :wink4:

http://www.a4-klub.pl/smf/18t_150km_aeb_awaria_podgrzewania_sondy_lambda-t6604.0.html

jeśli cie to nie przekonuje to kop dalej, szukanie nie boli :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawy tok myślenia

tok myślenia okazał się prawidłowy - potwierdziło go dwóch sprzedawców w różnych sklepach,

więc kupiłem sondę SLP4110 (grzałka 12W)

jeśli chodzi o podany link - nie jest prawdą że wszystkie silniki 1.8T mają grzałki 18W, przekopałem katalogi

Boscha i NGK i wynika że silnik AEB do roku 1996 (litera T) ma grzałkę 12 Watt dopiero w następnych latach

jest zmiana na 18W

jeśli cie to nie przekonuje to kop dalej, szukanie nie boli

szukałem , szukałem - od kilku dni, byłem nawet u diagnosty który podłączył VAG'a (pomimo że sam mam kabel USB z KKL) i stwierdził że moje podejrzenia co do sondy, przepływomierza czy przepustnicy to bzdury wyczytane na internecie - kazał wymienić świece zapłonowe i przewody. Świece wymieniłem na oryginalne NGK Platynowe(~170 zł), przewodów nie wymieniłem bo w tym silniku okazało się że na każdej świecy siedzi coś a'la moduł zapłonowy (BERU? ) zapłaciłem diagnoście całe 80zł żeby i tak pojechać po sondę Lambda bo takie miałem przeczucie.

Sondę wymieniłem wczoraj - auto odżyło, skończyły się problemy z ruszaniem i brakiem mocy, - po prostu mieszanka była zbyt bogata (co nawet stwierdził na VAG'u diagnosta) i ja wcześniej na nos czułem że z wydechu zalatuję wachą a pali jak głupi.

Stara sonda oryginalna BOSCH'a po wyjęciu okazała się pokryta cała jakimś białym nalotem, oporność grzałki 18 ohm - a więc lipa.

Wkurza mnie tylko że po świecie chodzą takie dziady jak ten diagnosta bo wystarczyło rzucić okiem na sondę (data wybita na obudowie 11/96) i licznik 192 000 km żeby powiedzieć od razu - że na sondę już najwyższa pora.

a człowiek który jest jeśli chodzi o samochód tylko kierowcą musi byś mechanikiem diagnostą a przede wszystkim trzymać się za kieszeń :angry:

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie wywala przy takiej sondzie ?

A te BERU to cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie wywala przy takiej sondzie ?

no właśnie nie - grzałka miała jakiś tam opór więc coś tam pewnie ledwo grzała , sonda też tam niby coś pokazywała ale w VAG'u gość na ekranie laptopa widział tyle co by miernik uniwersalny podłączyć, a żeby zobaczyć jak pracuje sonda trzeba oscyloskop.

Dziwne tylko jest to że jak jak podłączałem swojego VAG'a to mi wywala takie błędy:

2 Faults Found:

16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal

P0116 - 35-10 - - - Intermittent

00561 - Mixture Adaptation

14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded

a u niego było czysto :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasuj pojeździj i sprawdź czy znowu się pojawią.

Może zbieg okoliczności...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...