Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] 2.0TFSI Olej z pod pokrywy wałków rozrządu, wypływa nawet korkiem wlewu


mb83

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie. Silnik 2.0 TFSI. Wywaliło mi uszczelkę z pod pokrywy wałka rozrządu (tej plastikowej). Odkręciłem, przeczyściłem uszczelkę, dołożyłem do tego silikion wysokotemperaturowy (była niedziela, nie mogłem dostać nowej uszczelki) i złozyłem wszystko. Niestety teraz jest szczelniej a mimo to wycieka olej z dwóch miejsc a do tego wali z pod korka wlewu... tak jakby w komorze robiło sie bardzo wysokie ciśnienie i nie miało nigdzie ujścia. Sprawdziłem odmę i jest czysta, drożna... macie jakieś pomysły??? Mechanik ma wolny termin dopiero na przyszły tydzień więc pewnie czeka mnie ASO niestety chyba, że uda mi się samemu znaleźć rozwiązanie. Dodam, że auto nie straciło mocy, tylko ten olej wywala. Najgorzej gdy przycisnę mocniej gaz, ostatnio przy wyprzedzaniu wywaliło uszczelkę. Pomóżcie, może ktoś miał podobny przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. odma czysta,a przewód do kolektora ssącego, a kanał w bloku silnika drożny ,sprawdziłeś wszystko :szukaj:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam już od dwóch dni :embarrassed: Jestem laikiem w tych sprawach... co mogłe doczytałem ale nie wiem który to przewód do kolektora ssącego i o który kanał w silniku chodzi...[br]Dopisany: 23 Marzec 2010, 00:13_________________________________________________Pozwoliłem sobie dodać fotki. Strzałki na czerwono to sprawdzone przewody... te na zółto nie wiem do czego są i czy warto je sprawdzać... Zdjęcie na którym jest jedna strzałka żółta, w ten przewód dmuchałem i jest całkowicie zatkany... ale może tak powinno być przy wyłączonym silniku.

PzqIJ.jpg

asLkJ.jpg

oaD79.jpg

[br]Dopisany: 23 Marzec 2010, 00:27_________________________________________________Naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc???? Oddałem auto do ASO. Zobaczymy co powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że kolega chyba opuścił forum.. Ja stawiam jednak na PCV - problem znany w tych silnikach od dawna i często występujący..

Niedługo będę zamawiał z US fix na ten problem - jeśli ktoś chce się podczepić pod paczkę to dawać znać..

http://www.bshspeedshop.com/store/bsh-bulletproof-pcv-revamp.html

[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2010, 06:41_________________________________________________

Też jestem ciekawy, co to takiego. Daj cynk.

A kolegę zapraszam na spoty.. :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam jednak na PCV - problem znany w tych silnikach od dawna i często występujący..

Niedługo będę zamawiał z US fix na ten problem - jeśli ktoś chce się podczepić pod paczkę to dawać znać..

Możesz coś więcej powiedzieć o tym problemie PCV bo nie słyszałem o tym i do czego ma służyć ten kit z linku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam jednak na PCV - problem znany w tych silnikach od dawna i często występujący..

Niedługo będę zamawiał z US fix na ten problem - jeśli ktoś chce się podczepić pod paczkę to dawać znać..

Możesz coś więcej powiedzieć o tym problemie PCV bo nie słyszałem o tym i do czego ma służyć ten kit z linku?

Background:

The positive crankcase ventilation is supposed to let gases get sucked from the crankcase to the intake manifold when under vacuum. The problem is, when the pcv system fails, and allows positive pressure (boost) to go from the intake manifold back into the crankcase.

Symptoms:

-Typically you will see a slight drop in boost pressure. When my pcv failed, I saw a 2 psi drop across the board.

-Some oil will be pushed out through the oil filler cap, and onto the valve cover, and may possibly go towards the coil packs. There may also be some oil on the bottom side of the engine cover, where the oil filler cap is.

-There might be a slight decrease in MPG.

-Rear PCV failure usually results in oil accumulation around the DV, and will produce a little blue oil smoke at WOT applications.

Solution:

-There is the Digitalhippie fix which puts a check valve into the line from the crankcase to the intake manifold. For those who want a spare of the hose where the check valve is installed, the part number is 06F 103 221 F. You can read more about it here: http://www.golfmkv.com/forums/...=8952

-You can also upgrade to the latest PCV valve. There have been very few failures reported with this PCV. Please verify the PCV you have before upgrading.

Part numbers for this upgrade:

PCV valve cover assembly: 06F 129 101 G

PCV valve cover gasket: 06F 103 483 E

PCV valve cover to turbo hose: 06F 103 215 A

PCV tube to turbo metal gasket: 06F 145 757 F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest polsko języczne forum, wieć albo przetłumacz albo wywal, bo sobie ktoś krzywde zrobi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:-; A kolegę zapraszam na spoty..

Pojawię się kiedyś bankowo, a może się też zdarzyć spotkanko na drodze, różnie to bywa :-) Co do PCV napisze na PRIVA, dzięx za niezłe info z ta sprawą.

Pozdro.

A może tutaj coś powiesz o tym PCV ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toż po polsku nie można napisać "zawór odpowietrzania skrzyni korbowej", "odma"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest wręcz odwrotnie.

Po odkręceniu korka oleju silnik zaczyna bardzo nierówno pracować a po przytkaniu ręką wlewu wręcz zasysa jak odkurzacz.

1. Czy to normalne, że w tych silnikach jest takie duże podciśnienie?

Poza tym ma spory apetyt na olej. 1l/1800km, Motul x-clean

2.Czy jedno z drugim może mieć związek? Może coś z odmą, ale była sprawdzana. Zero błędów pod kompem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko wszystkiemu jest winien regulator ciśnienia odmy 06F129101C. To on ma regulować właściwe ciśnienie między skrzynią korbową a kolektorem ssącym na takim poziomie aby gazy wydostające się ze skrzyni korbowej trafiały do kolektora ssącego. Ostatnio rozbierałem taki regulator i jest tam membrana ze sprężyną i zaworkami widać jej okrągłą obudowę na 2 foto na początku posta . Membrana była już dosyć naciągnięta (naciągnięta guma) i widać było że chyba raczej nie spełnia już swojej roli. Myślę że można by się pokusić o wymianę tego regulatora koszt to ok 120zł w ASO a to raczej jedyny element który może decydować o tym że coś zasysa lub wypluwa przez korek wlewu oleju.

A co do brania oleju to u mnie od wymiany do wymiany 15km bez dolewek przez ten okres po zalaniu schodzi może 1/3 zakresu min/max czyli jakieś 0/5l między interwałami wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeszcze nie zmieniałem bo nie wiem czy jest uwalone jak będą jakieś objawy to wymienię.

Co rozumiesz pod "jaki masz przelot" ? bo nie jarzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelot Twojej bryki rzecz jasna kolego :)

:> ah ta grypsera trzeba chyba jakiś słownik wydać 99kkm to jej przelot[br]Dopisany: 03 Październik 2010, 23:57_________________________________________________dodam że jakiś czas temu Kerczi wymieniał w VW EOS-ie 2,0TFSI właśnie ten zawór bo mu wywalało olej i temat się uspokoił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zawór PCV powinno się wymienić na najnowszy model, który obecnie jest dostępny w ASO (zmieniała się ostatnia literka w nr części)... wszystkie poprzednie miały wadę... (BPG, BGB) koszt śmieszny, pracy na 5min a spokój bezcenny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...