Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana napinacza paska wielorowkowego


Młody_drog

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebne narzędzia:
Imbus 8 i 6
Nasadkowy 10 (pokrywa)
13 i 10 oczkowa
Torx 8

Czas pracy : około 1h
Tak wygląda nowy napinacz:
1002896c.th.jpg

No to zabieramy się do pracy:
1. Otwieramy maske, zdjemujemy pokrywe.
1002877.th.jpg
2. Odpinamy kleme od aku (musimy rozłączyć alternator)
3. Odpinamy kostke z tyłu alternatora
1002887o.th.jpg
4. Odłączamy wąż do IC (łatwiejszy dostęp)
1002884.th.jpg
5. Napinając kluczem nasz 'napinacz' w lewo ściągamy pasek z górnej rolki
6. Odkręcamy wisko w podanym miejscu jednocześnie trzymając je żabką albo innym kluczem:
1002882x.th.jpg
1002890q.th.jpg
7. Odkręcamy alternator
1002893x.th.jpg
1002892d.th.jpg
8. Kładziemy alternator na bok, żeby nie przeszkadzał
1002908.th.jpg
9. Odkręcamy napinacz i na dole siłownik kluczem 13
1002899.th.jpg

Seryjnie napinacz jest INA. Ja za IN'e zapłaciłem 80 euro więc niedrogo. Porównanie nowego i starego:
1002901r.jpg
1002902.th.jpg

Składamy w odwrotnej kolejności

Enjoy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzieki,super opis.

dzis sam wzialem sie sie za wymiane tego napinacza i tu ciekawostka dla posiadaczy silnikow 1.9 BKE:dostep jest na tyle dobry ze wystarczylo zdjac jedynie obudowe rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i ja przymierzam sie do wymiany napinacza. Chcialbym prosic o przyblizenie paru szczegolow. :hi:

Zamiescilem 2 zdjecia zeby rozjasnic sytuacje :)

image0405.th.jpg

Czy powinienem dociagnac srube A ?

Ona byla juz tak zakrecona oryginalnie - jest duzy luz na silowniku i bardzo luzno i swobodnie sie przesowa zgodnie z żółtymi strzalkami. Ale tak chyba ma byc bo wlasnie sprawdzilem i sruba jest dosc mocno dociagnieta.

Drugie pytanie odnosnie sroby B na rolce - czy dociagac ja??? Wydaje sie dosc solidnie zakrecona.

Nastepna fotka:

image0406.th.jpg

W instrukcji pisze zeby dociagnac srube C z momentem 25. Co jesli nie ma sie klucza z momentomierzem. Mozna jakos na oko czy trzeba zwrocic uwage na np zeby silownik mogl sie ruszac w jakims wymiarze czy lepiej dac sobie spokoj i oddac auto do warsztatu gdzie skroja mnie pewnie z 50 funtow za to?? Mam wszystkie narzedzia albe bez momentu :mysli:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żadnej ze śrub w napinaczu nie ruszałem, zamontowałem go również bez klucza z regulacją momentu i dalej działa. Przykręć 'na oko' tylko nie przesadź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wlasnie jestem w trakcie a czy ta sruba z tylu od wiska na imbus 8 jest tam lewy gwint???

(od strony sruby patrzac)

I jak albo czym dokladnie zablokowac wisko zeby sie nie obracalo. Nie ma tam za co chwycic bo sruba jest za lopatkami wentylatora.

Moze cos wlozyc w te zeberka od przy wentylatorze - tam jest otwor i jakis wsporniczek zapodac i oprzec to o napinac i wtedy odkrecac srube od wiska? Uhhh ale namieszalem wybaczcie :naughty:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem klucz do wiska :) Zapomniałem napisać sorry.

I wlasnie ten drobny szczegol sprawil ze robota stanela :D

Dobrze ze chociaz olej wymienilem. Jak skoluje klucz to sprobuje cos zawalczyc jeszcze, narazie czas zamknac mache.

Pozdr

P.S

Może wiesz jaki to jest rozmiar klucza? To jest jakis dosyć płaski duzy klucz. Widze ze sa 32 i 36 podejda one?

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem Ci dokładnie bo miałem pożyczony od kolegi mechanika, ale złap jakąś żabką albo innymi szczypcami i będzie taki sam efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem Ci dokładnie bo miałem pożyczony od kolegi mechanika, ale złap jakąś żabką albo innymi szczypcami i będzie taki sam efekt.

Nie mam takiej plaskiej zabki zeby sie zmiescila miedzy wisko a wentylator. Sprobuje cos pozyczyc.

Moglbys pokazac na tym foto dokladnie za co lapiesz wisko? Czy dokladnie za to miejsce gdzie wskazuje strzalka?

img0624ky.th.jpg

Jesli tak to nie jest to zadna nakretka tylko okragly walek wiec plaski klucz tam nie podejdzie. Jest tam bardzo ciasno poza tym - myślę coś o żabce jakiejś hmmm ciezka sprawa :cool1:

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko jakie były objawy zatartego napinacza czy rolka nie kręciła się dobrze ?? Mam ostatnio problemy u siebie sprzęgło alternatora okazało się dobre z pod maski wydobywa się metaliczny podźwięk i napinacz strasznie szarpie. Po ściągnięciu alternatora i paska wielorowkowego dobrałem się do napinacza i wyczuwam przy obracaniu opór i lekkie zwichrowanie. Mam pytanko czy jeśli napinacz działa to czy mogę wymienić samo łożysko rolki ?? Czy łożysko jest wymienialne ?? Jestem w trakcie remontu i nie stać mnie chwilowo na napinacz INA za 350zł. ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6. Odkręcamy wisko w podanym miejscu jednocześnie trzymając je żabką albo innym kluczem:

Ja dziś próbowałem to zrobić bez specjalistycznych kluczy i jest to nie realne nie da rady przytrzymywać żabką gdyż nie ma tam miejsca z reguły śruba jest tak zapierdzielona [br]Dopisany: 26 Listopad 2010, 13:16_________________________________________________Proponuje bez odpowiedniego klucza nie podchodzić do wymiana bo to strata czasu :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonałem robotę i u siebie bo już strasznie męczyło mnie skwierczenie :wallbash:

Kolega mechansior chciał 100 pln za robotę bo mówił, dużo roboty ale ja się ogarnąłem w 1:30h

i pełne zadowolenie tylko nowy napinacz 350 PLN ale chociaż jest cichutko pod machą :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie napisz jak poradziłeś sobie z wiatrakiem :notworthy: czeka mnie właśnie taka robota i wątpię, że uda mi się skołować ten magiczny klucz :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:good: Wyciągnąłeś wiatrak? Jak go zblokowałeś?

Ech nie rozumiem skąd koledzy mają problem :wink4:

na kole od wiatraka po którym chodzi pasek założyłem dużą żabkę która obejmie to koło' date=' no i kluczem odkręcałem fakt ciężko było zapieczone ale poszło. :good:

A ze składaniem nie da się zastosować tej [b']dużej żaby [/b]bo z drugiej strony nie ma jak jej wsadzić ze względu na przeszkadzającą łapę wiskozy, więc zastosowałem małą żabę i umieszczałem ją trochę rygorystycznie bo wkładałem ją prostopadle do koła wisko i skręciłem ale nic się nie wygięło. :good:

szkoda że nie porobiłem fotek jakiś :(

ale stworzyłem rysunki jakieś tam tylko się nie ma co śmiać, mam nadzieje że przybliża trochę to co opisałem mi poszło bez żadnych problemów :wink4:

odkr_canie.jpg

zakr_canie.jpg

No i powiedzmy że owe kółka to jest koło wiskozy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jeśli zaryzykuję z twoimi radami to na pewno wcześniej będzie kuracja z WD40 albo coli :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupilem takie cos mam avfa i tam rolka napinacza jest aluminowa w srodku a na zewnatrz plastik a to kupsko co to jest musze to oddac co o tym myslicie ??

http://www.okazje.info.pl/okazja/motoryzacja/eu-rolka-napinajaca-1-9-audi-a4-8e2-b6-8e5-b6-8h7-.html

---------- Post dopisany at 22:09 ---------- Poprzedni post napisany at 22:09 ----------

ja kupilem takie cos mam avfa i tam rolka napinacza jest aluminowa w srodku a na zewnatrz plastik a to kupsko co to jest musze to oddac co o tym myslicie ??

http://www.okazje.info.pl/okazja/motoryzacja/eu-rolka-napinajaca-1-9-audi-a4-8e2-b6-8e5-b6-8h7-.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...