Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z czujnikiem pozycji klapy recyrkulacji


bartazi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z klimatyzacją. Na początek odczytany błąd:

Przy pierwszym odczycie był:

01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Left (G220)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

po jego skasowaniu pojawia się cały czas błąd:

1 Fault Found:

00735 - Potentiometer in Positioning Motor for Air recirculation Flap (G143)

09-00 - Adaptation Limit Surpassed

Objawy:

W momencie, kiedy klimatyzacja jest włączona z kratek nie wieje powietrze. Po włączeniu ECON powietrze zaczyna wiać i czuć, że przez jakieś 5 sekund wieje zimne powietrze. Czyli klima działa, nagromadzone zimne powietrze po włączeniu ECON wpada do kabiny.

Po odkręceniu schowka zauważyłem, że silniczek klapy przy wentylatorze działa prawidłowo w trybie ECON, natomiast po włączeniu klimatyzacji silniczek zamyka klapę (całkowicie się przestawia w pozycję, jaką przestawia się po wciśnięciu przycisku OFF). Czasami jednak zdarza się, że działa dobrze (np. podczas odczytywania błędów raz zdarzyło się, że zadziałał dobrze, ale po kilkukrotnej zmianie ustawień znowu źle).

Dobrze myślę, że problem jest z potencjometrem określającym położenie klapy, który jest w jednej obudowie z silniczkiem? Można wymienić sam potencjometr czy muszę niestety inwestować w cały silniczek? Czy ma ktoś jakiś pomysł jak w miarę tanio i skutecznie naprawić taką usterkę?

Edit:

Jak będę miał chwilę to rozbiorę silniczek i poprawię luty, przeczyszczę potencjometr... ale większe prawdopodobieństwo, że będzie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przeczyścić sam potencjometr jakimś środkiem do tego przeznaczonym a jeżeli to nie pomoże to wymiana całego silniczka. Samego potencjometru nie kupisz. Aha no i spróbuj zrobić nastawy podstawowe- było na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

Okazało się, że jedna wiązka przy sterowniku klimatyzacji nie łączyła (jakimś cudem wyskoczyła z zatrzasku i była niedokładnie podłączona). Była to wiązka z czarną złączką, czyli odpowiadająca za sterowanie silniczkami. Sam serwosilnik recyrkulacji powietrza sprawdziłem poprzez podłączenie go do wiązki z serwosilnika drzwiczek powietrza który jest zaraz obok. Okazało się, że działa i to było powodem dalszych badań -> sprawdzenie przewodności wiązki i tutaj okazało się, że wtyczka była luźna przy sterowniku. To taka dodatkowa informacja dla innych.

Po tym wszystkim oczywiście jeszcze raz zrobienie nastaw podstawowych i wszystko działa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...