Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B8 CAHA] by Simon__75


simon__75

Rekomendowane odpowiedzi

mam gdzieś gałke od a7 w automacie.. jak mi bedziesz przypominał bo dziś miałem zerknąć na nią czy ma taki pierścień to może może.. co prawda gałka w super stanie bo kumpel zmieniał właśnie dla nici .. no ale ja tam jej nie założę a na handel już poł roku leży w kartonie nawet nie wystawiona.. to się coś pomysli :wink:

Automat ma chyba inne mocowanie mieszka niż manual :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inne.

Wczoraj zmieniałem u siebie gałkę.

Ty w automacie czy manualu masz ?

Jak w manualu to opowiadaj jak u Ciebie wyglądała procedura wymiany.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ostatnio sprawdzałem, to S Tronic nie jest manualem :)

Inne mocowanie jest mieszka.

Mój błąd....nie popatrzyłem na opis:

  • Skrzynia:S-Tronic

________________________________________________________________

Dopadłem "dawcę" do przeszczepu gałki :)

5jzvbpi4.jpg

vuasmbxu.jpg

Jednak jak już się do niej zabrałem to stwierdziłem ze zamiast całej gałki wymienię sam pierścień z rozpiską biegów. Sam pierścień wychodzi dość fajnie a przy tej operacji odpadnie mi zabawa z mieszkiem i tym nieszczęsnym pierścieniem. Jak planowana operacja się uda to części będą pewnie na handel.

Edytowane przez simon__75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i pieknie :D


daj fotogen pierścienia z góry jak on wygląda jak on siedzie ?


a najlepiej daj mini DIY na warsztat ja sie zastanwiałem nie raz jak to się kur rozbiera :D a nigdzie nie ma po kilku latach cos wiem ale tez nie wszystko :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścień który trzyma mieszek ma na dole od strony mieszka taką dziadowską zapadkę :/
Nie widze możliwości zdjęcia go bez uszkodzenia :/
Nawet po zdemolowaniu samego mieszka (udało się go wyrwać z tego pierścienia) pierścień mimo że był "luźny" nie chciał zejść z gałki.
Gałka sama w sobie raz że była w "śmiesznym" stanie a dwa że była mi zbędna to poszła na zniszczenie tylko po to żeby "uratować" pierścień.
Pierścień od strony gałki ma takie kropki - pewnie żeby docisnąć mieszek do aluminium na gałce.

ei7bkxm6.jpg

74qi8owp.jpg

zas6p52a.jpg

Na sam "koniec" zostało mi jeszcze przekonanie się jak osadzona jest rozpiska biegów na gałce.....iiiiiiiii nie wiem czy nie wymienie samej rozpiski zamiast bawić się z domolowaniem mieszka...gałki....
Sama rozpiska siedzi na wcisk i w sumie łatwo wyszła bez uszkodzeń gałki i samej rozpiski.

4wabxnpe.jpg

9hiqmecu.jpg

_______________________________________________________________

Podwójny wydech siedzi na miejscu. :banan: :banan:

Tak jak myślałem zamówiona "redukcja" jest o jakieś 2....3 cm z każdej strony za krótka :/
Rury przy redukcji 105mm są złapane dosłownie na 1cm :/ - jak dla mnie słabo . tym bardziej, że żeby połączyć obie rury obie końcówki musiałem "wcisnąć" w głąb auta :/
Średnio to teraz wygląda.
Dziś pisze do firmy i niech mi dłuższe podsyłają jak najszybciej.

Dłuższa redukcja dotarła do mnie :

tp3l5vvo.jpg

gzs59v4e.jpg

7gwo5cpb.jpg

Kilka fotek z montażu.
Stwierdziłem, że transmisja "na żywo" jest zbędna bo tu nie ma żadnej filozofii.

Jedyne przystanki miałem przy metalowych blaszkach / zatrzaskach - nie wiedziałem zamiast których nakrętek mam je założyć - prawidłowe miejsca zaznaczone na poniższym zdjęciu.
Kolejnym przystankiem był dyfuzor :/
Zdejmowanie zacząłem od lewej strony - tam gdzie wystawały końcówki wydechu.
Pierwsze dwa klipsy jakoś ciężko szły ale jak one zluzowały to całość już jakoś poszła.

xlstdiot.jpg

gvf85owv.jpg

e6gnrxds.jpg

q2jshxr5.jpg

vver2dvh.jpg

l48lw6iw.jpg

Tu widać ile brakuje z obu stron :/
s6drsm78.jpg

azwduird.jpg

ecaaebhz.jpg

xurseypl.jpg

Korekcja wydechu pod nową redukcję :

x4hfx5lv.jpg

tv7q6ody.jpg

w3b2s228.jpg

 

___________________________________________

Auto otrzymało w środę zestaw kompletnego rozrządu (rozrząd, termostat, rolka alternatora, itd.).
Jak na przejechane 173 tyś. km to powiem, że pasek rozrządu wyglądał całkiem OK.
Nie było widać na nim tych kilometrów. Gorzej wyglądał pasek "osprzętu" i rolki :/

 

Teraz auto znacznie ciszej chodzi.
:banan:

eao5rpgl.jpg

asbg3p73.jpg

bpbsu6ht.jpg

Rolki też pozostawiały wiele do życzenia :/

k5c8bxwb.jpg

3jxpwpyy.jpg

ycatdann.jpg

Sam napinacz paska dobrze już grzechotał :/

 

Edytowane przez simon__75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda ze ja nie moge znalesc u sb koloru :(

Długo szukałem odpowiedniej ..... Teraz siedzi na aucie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko teraz do tej nie strzelaj z wiatrówki ;)

Paintball rozumiem....ale wiatrówka ;)

Nie wiem co stało się poprzedniemu właścicielowi ale z taką maską już kupiłem te auto.

______________________________________________________________________

Dziś przyszło mi powalczyć troszkę z DPFem.

Sytuacja wyglądała mniej więcej tak: wróciłem z trasy (przelotowa w okolicy 150-170) podjeżdżam pod market i widzę że obroty jakoś za wysokie jak na to że auto stoi :/

v9obezqo.jpg

Po podpięciu kompa wyszło coś takiego:

ga69w2lz.jpg

Co więcej był jakiś błąd w module od wentylatorów (zakładam że po wymianie rozrządu się jakoś ostał:/ ).

Błąd skasowany...paliwo dolane do ponad połowy zbiornika....auto przegonione po autostradzie i w pewnym momencie cyferki na kompie się wyzerowały :)

Teraz mam takie odczyty:

37if8eko.jpg

Obroty zeszły do "prawidłowych" i chyba wszystko wróciło do tzw. normy ;)

Edytowane przez simon__75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1400km bez wypalania :D To jest wynik. Mój DPF ostatnio wariuje i wypala się co max 400km, przy OIL ASH 0,16l. Chyba na wiosnę pójdzie do kosza :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnerwił mnie dziś do białego dosłownie. Ostatni raz jego wypalanie zauważyłem jakiś rok temu. A tu dziś taka niespodzianka :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnerwił mnie dziś do białego dosłownie. Ostatni raz jego wypalanie zauważyłem jakiś rok temu. A tu dziś taka niespodzianka :/

W tym wypadku to nie masz się czym denerwować, ja ostatnimi czasy czuję się jak niewolnik własnego auta. Nigdy nie wiem kiedy zacznie się wypalać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnerwił mnie dziś do białego dosłownie. Ostatni raz jego wypalanie zauważyłem jakiś rok temu. A tu dziś taka niespodzianka :/

W tym wypadku to nie masz się czym denerwować, ja ostatnimi czasy czuję się jak niewolnik własnego auta. Nigdy nie wiem kiedy zacznie się wypalać

Nie będę jadąc do sąsiedniej "wioski" piłował auta na 2....3 biegu tylko po to żeby się zagrzał :/

Nie po to dali mi 6 biegów żebym używał 3....max 4 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że za oknem jeszcze śnieg leży.... czas jednak zacząć rozglądać się za oponami letnimi.
Możecie coś polecić ?
Na te chwilę zastanawiam się nad DUNLOPem:

opony letnie.JPG

Edytowane przez simon__75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...