Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cieknie EGR, olej wypływa przez dwie dziurki pod "grzybkiem" , śladowe ilości oleju,


draon2004

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu cieknie mi EGR, ostatnio całkowicie go wyczyściłem z zewnątrz aby zobaczyć gdzie jest wyciek. Olej wydobywa się z tych dwóch dziurek które są naprzeciw siebie zaraz pod grzybkiem. Do tego są śladowe ilości oleju w dolocie.

Wiele wątków przeczytałem i z tego co zauważyłem jest to bardzo częste zjawisko w 1.9 tdi. Na forum najwięcej osób mówi że warto wyczyścić dolot wraz z intercoolerem i wymienić EGR na nowy, natomiast młody mechanik w ASO skody i seata stwierdził że turbo jest do regeneracji...z tego co wiem to każde turbo puszcza olej.

Chciałbym zapytać Was o zdanie, czy robić turbo czy wymieniać EGR i czy może ktoś z Warszawy lub południowych okolic W-wy jest w stanie to zdiagnozować lub polecić mi jakiś warsztat gdzie nie będzie to strzelanie "co by tu wymienić". Samochód ma przejechane 145 tys km

Zamieszczam fotki egr przed czyszczeniem, po czyszczeniu z zewnątrz oraz z rur dolotowych przed egr i na pierwszym łączeniu za intercoolerem.

Wolał bym nie usuwać EGR, nie zaślepiać go i nie montować OCT :)

Zależy mi na rozwiązaniu tego problemu gdyż planuje wypad wakacyjny i zrobię około 3-4 tys km. Dodam jeszcze że autko nie bierze oleju ponad normę i nie kopci.

20140526_183637.jpg

20140529_215218.jpg

przed_EGR.jpg

wyczyszczony.jpg

za_intercoolerem2.jpg

---------- Post dopisany at 01:09 ---------- Poprzedni post napisany at 00:47 ----------

Dysponuje Vag-com oraz polskim vagiem więc jesli ktoś potrzebowałby jakiś danych to od razu podpinam autko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padł uszczelniacz grzybka zaworu Egr. Nie da się wymienić. Trzeba nowy Egr.

W sumie to tylko wyciąć grzybek, nagwintowac otwór 12 i wkręcić śrubę a dolot zaslepic blaszka i na wieki spokój. Ale nie chcesz to musisz nowy kupić. I za jakiś czas będzie to samo.

Te otwory cieknace to odpowietrznik gruszki Egr.

Niech sobie oleju do zakutych baniakow naleja a nie turbo wymieniają. Olej jest z odmy i tak ma być. Znaczy ten typ tak ma. ;-)

Jak olejesz sprawę na dłuższą metę nie robiąc z tym nic to stanie zawór w pozycji otwartej i auto straci moc bo cały czas będzie pchać spaliny w dolot.

---------- Post dopisany at 15:16 ---------- Poprzedni post napisany at 01:38 ----------

http://www.ice.tanihost.com/allegro/038131925A.jpg

Nawet aso je sprzedaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość harry19-19

też mam mokry egr , kupiłem nowy i dalej cieknie , nic nie szukam dopóki jest wszystko okej , olej wymieniam od wymiany do wymiany zero dolewki więc nie przejmuję się ale jest jeden klubowicz co dobrym pomysłem zaślepił te dziurki , wziął poxipol taki klej do metali i zaklei te dziurki i jest zero wycieków , też zastanawiam się nad tym ale czekam nad tym co dalej będzie u klubowicza działo się , jak tak pojeździ jeszcze parę tysięcy kilometrów i będzie w porządeczku to chyba też tak zrobię

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie można ich zaslepic na sprawnym bo wytworzy się podciśnienie i albo się nie domknie, albo będzie niewłaściwie pracował. Po zaslepieniu można nagwintowac lub zdjąć czapkę i śruby wkręcić z nakretkami. Po wycięciu zaworu można nagwintowac 12 czy 14 gwintownikiem otwór po tloczku i wkręcić w nagwintowany otwór śrubę . Nie trzeba wtedy zaslepiac tych malych otworów. Polecam. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam mokry egr , kupiłem nowy i dalej cieknie , nic nie szukam dopóki jest wszystko okej , olej wymieniam od wymiany do wymiany zero dolewki więc nie przejmuję się ale jest jeden klubowicz co dobrym pomysłem zaślepił te dziurki , wziął poxipol taki klej do metali i zaklei te dziurki i jest zero wycieków , też zastanawiam się nad tym ale czekam nad tym co dalej będzie u klubowicza działo się , jak tak pojeździ jeszcze parę tysięcy kilometrów i będzie w porządeczku to chyba też tak zrobię

U mnie ta sama sprawa ciekawy jestem czy poxipol załatwił sprawę ma ktoś jakieś infoo ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Ja mam podobny problem, tylko ze przy EGR mam az wszystko zachlapane olejem z tego co sie orientuje to chyba mi troche oleju ubywa i do tego wszystkiego kopci mi Audióweczka:(

Co sie może dziać? Pomocy!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazdy ma ten sam problem, a wystarczy zdjac egr i kolektor ssacy wszystko wyczyscic, kupic na allegro dwie zaslepki wszystko zlozyc i jest bajka zero wyciekow falowania silnika czy jakichkolwiek cudow zwiazanych z egrem, koszt wszystkiego 40 zl.jesli jest wyciek z egr to zaloze sie, ze kolektor ssacy zaklejony sadza na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przerabiany przez userow weteranów. Zaslepic egr blachami, w dziurki wsadza się małe nity na klej, wężyk z n18 zaslepiamy, w rocznikach do 2002 nie będzie błędu, w rocznikach powyżej 2002 będzie wywalalo błąd, czasem można oszukać ecu vagiem ale przeważnie bez wizyty u tunera nie da się tego obejść.

Polecam podwieszony temat "cieknący egr po raz enty". Ten watek jest bliźniaczy do podwieszonego wiec jak dla mnie do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam mokry egr , kupiłem nowy i dalej cieknie , nic nie szukam dopóki jest wszystko okej , olej wymieniam od wymiany do wymiany zero dolewki więc nie przejmuję się ale jest jeden klubowicz co dobrym pomysłem zaślepił te dziurki , wziął poxipol taki klej do metali i zaklei te dziurki i jest zero wycieków , też zastanawiam się nad tym ale czekam nad tym co dalej będzie u klubowicza działo się , jak tak pojeździ jeszcze parę tysięcy kilometrów i będzie w porządeczku to chyba też tak zrobię

kolego nie czytaj tych bzdetow typu (zaslepic dziurke) ja tak zrobilem i samochod po kilometrze nie mial wogole mocy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziurek nie zaślepiamy ,tylko zdejmujemy wężyk z egr-a i w wężyk wkręcamy śrubkę ,ja dodatkowo wywaliłem rurkę od egr do kolektora i zaślepiłem blaszkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie potrafi się czytać ze zrozumieniem to tak jest .Przewod się zaślepia a dziurki blokuje jeśli leci przez nie olej ale juz na nieczynnym zaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłączyć elektronicznie lub w starszych odpiąć i zaślepić wężyk.

Sprawdzić czy zawór EGR jest zamknięty.

Zanitować otworki z których cieknie "olej".

Temat zamknąć.

wysłane z Commodore 64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy. Mam A4 1.8T avj. Mi cieknie natomiast z uszczelki EGRu przy kolektorze wydechowym. Czy sama wymiana uszczelki powinna wystarczyć czy radzicie profilaktycznie cos sprawdzic,zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...