Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem ze świecami żarowymi


hellbean

Rekomendowane odpowiedzi

Mamy problem w samochodzie kuzyna prawdopodobnie z grzaniem świec żarowych, sprawa wygląda tak, że przy ujemnych temperaturach trzeba trochę pokręcić aby go uruchomić, wymieniono świece żarowe, ale dziś sprawdziliśmy funkcjonowanie świec w VAGu i wygląda to jak na załączonym screenie (co prawda zrobiony on już jest po paru minutach więc temperatura wzrosła i początkowo w polu glow status było 10110000). Czy wie ktoś może dlaczego w polu pre-glow period jest 0? Z tego co się orientuję przy fabrycznej adaptacji powinno być ok 3, próba adaptacji nic nie zmienia, mimo wpisywania innych wartości dalej pozostaje 0. Czy może mieć na to wpływ problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej? Pomiary robione były przy -3.5st (wskazania wg mojego samochodu stał obok) a wskazania były +3st, więc mimo wszystko poniżej 5st.

2mm72u1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mieć to związek z czujnikiem temperatury, bo jak jest -3 to świece grzeją dłużej, niż jak jest +3

Wysłane z terenu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontynuując temat, wydaje mi się, że w tym wypadku czujnik temperatury zewnętrznej nie miał znaczenia, ponieważ nawet jak pokazuje ujemne temperatury to świece dalej nie grzeją. Co ciekawe samochód był u elektronika, sprawdzono przekaźnik (sprawny) i po wypięciu czujnika cieczy chłodzącej (G62) świece grzały. Nie mniej po jego wymianie na sprawny problem dalej jest.

Znacie może warunki w jakich załączane są świece żarowe silnikowe? Temperatura zewnętrzna oraz płynu chłodzącego, czas grzania przed i po uruchomieniu etc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

62_1265356959.jpg

Blok pomiarowy Engine>016

Drugie okienko, żeby zaczęło grzać muszą być same zera wg tabelki powyżej.

Pozycja 3, 10 > grzeją dwie, 01 > grzeje jedna, 11 > grzeją trzy.

Wg powyższego na zaprezentowanym screenie (post 1) nie było grzania świec podgrzewacza.

Edytowane przez maciucha512
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam kolego, ale to się odnosi do dodatkowego ogrzewania płynu chłodzącego (jak sam napisałeś 3 świece), a mnie chodzi o główne świece żarowe sztuk 4.


Chciałbym odświeżyć temat, ponieważ problem w ww. samochodzie dalej występuje i praktycznie pewne jest, że to świece żarowe nie grzeją. Jak wcześniej pisałem samochód ma problem zapalić jak jest zimno, chyba, że wymusi się ich grzanie zasterowując przekaźnik.

Kąt wtrysku sprawdzony, rozrusznik i akumulator również.

Nie mniej dziś porównywałem wskazania z VAGa do mojego A4 i jedna rzecz nieznacznie odbiega (co wg mnie mogłoby mieć ewentualnie wpływ), mianowicie temperatura zasysanego powietrza, przy zagrzanych silnikach (niestety nie mieliśmy jak sprawdzić jaka jest różnica na zimnych) u mnie było ok 20st C zaś w samochodzie z usterką 29 st C, przy reszcie wskazań praktycznie identycznych. Powiedzcie mi skąd on bierze tą temperaturę? Z MAF czy MAP sensora? Oba mają na wyjściu temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązałeś kolego problem, mam też problem z grzaniem świec, wsio posprawdzane a teraz jak jest -18 to lekko nie jest z odpaleniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak widzisz to było rok temu i już nie pamiętam jak się sprawa zakończyła, a samochód został już sprzedany.

Świece wymienione? Parametry posprawdzane? Filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...