Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 16496 17700


dawid6693

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pokazał mi się błąd na zegarach więc podłączyłem kompa i wyskoczyły:

16496 Czujnik IAT - Temp. wysoka - obwód niski - G42

17700 Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermitten

Wymieniłem czujnik temperatury powietrza w kolektorze i nic.

Temperatura silnika cały czas na 90st.

Czego mam szukać i co wymienić?

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wtyczkę może zabrudzone styki bądź przerwa w przewodach.

Drugi błąd dotyczy grzałki termostatu, obwód otwarty czyli wskazywało by to na jej przepalenie

Sprawdzanie termostatu

termostat.jpg
free photo hosting

Edytowane przez bin85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten bląd 16494 na bank dotyczy tego czujnika ktory zostal wymieniony i jego przewodu? Czy moze powstac jeszcze z jakiegos innego powodu?

Wysłane z mojego SM-T211 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, czujnik G42 to ten w kolektorze dolotowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniony kostka sprawdzona kable też są OK. Błąd wyskakuje od razu. Skasuje i wejdę w błędy i już jest ;/ czego to jeszcze może być wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wlasnie mam podobny problem, wymienilem czujnik, sprawdzilem kable i jest przejscie. wymienilem nawet przeplywke przy okazji bo mialem w drugim sprawnym samochodzie ale blad wyrzuca natychmiast. Czujnik przelozony z innego auta a w drugim zamontoway nowy.

Chcialem dodac ze wtyczki byly podlaczone odwrotnie, wtyczka od czujnika wody byla wpieta do czujnika od temperatury powietrza w kolektorze a od czujnika temperatury do czujnika od wody.

Pozdrawiam

Edytowane przez Wizard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej podłączę się mam taki błąd

17700 Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermitten

Jak sprawdzę kable i wtyczkę i będzie ok a błąd dalej będzie się pojawiał wymianiać termostat ?

Dodam ze nie za obserwowałem żadnych objawów co do temperatury 90s jest czy w mieście czy na autostradzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz dla potwierdzenia zmierzyć rezystancję grzałki - wartość wymagana: 14 … 16 Ω przy 25°C według błędu który masz to powinna być przerwa o ile wiązka i wtyczka będą ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzając miernikiem w tym miejscu (środkowe kółeczko) to jest ten czujnik ?

eng106_27616204321.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To możliwe ze mam na nim 28 Ω ? przy temp cieczy 28 stopni ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety trudno powiedzieć jaka jest charakterystyka rezystancji względem temperatury, zmierz może jeszcze pod wieczór jak się ochłodzi,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no trudne to będzie mam teraz 38S w cieniu jak się ochłodzi to będzie ciemno. dodam że błąd pojawia się sporadycznie np dziś skasowałem przejechałem 20km i go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej podłączę się mam taki błąd

17700 Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit P1292 - 004 - No Signal/Communication - Intermitten

Jak sprawdzę kable i wtyczkę i będzie ok a błąd dalej będzie się pojawiał wymianiać termostat ?

Dodam ze nie za obserwowałem żadnych objawów co do temperatury 90s jest czy w mieście czy na autostradzie

A czy wiatraki wlaczaja sie przy odpalaniu auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu zimnego auta (bez kimy) nie jak się nagrzeje to włącza się 1 bieg. Temperaturę mierzyłem podczas jazdy w silniku w bloku 001 oscyluje w granicach 88-95 stopni 95 jazda po mieście (temp zewnętrzna 38 w cieniu) ok 88s szybka jazda autostradą


Można wymienić sam czujnik w termostacie ktoś wie jakie on ma oznaczenie w 1.8T BFB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mozna samego bo jest on chyba zalany na stale czy jakos tak. Poszukaj na forum był temat chyba jak naprawic ta grzalke

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem termostat wszystko działa błędu już nie ma. Czujnik (niektórzy piszą grzałka ale czemu to nie wiem) w termostacie jest raczej nie wymienny niby jest tam zawleczka ale jest czymś zalane i bez wyrwania nie wyjdzie a reszta i tak zostaje w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem termostat wszystko działa błędu już nie ma. Czujnik (niektórzy piszą grzałka ale czemu to nie wiem) w termostacie jest raczej nie wymienny niby jest tam zawleczka ale jest czymś zalane i bez wyrwania nie wyjdzie a reszta i tak zostaje w środku.

Bo to jest grzałka a nie czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki sam błąd grzałki termostat czy można z takim błędem jeździć czy nie ?

tempetatura silnika trzyma 90 bez różnicy czy miasto czy trasa błąd tylko po podłączeniu vaga.

Edytowane przez tomeks80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem tak samo zrobiłem z 2tyś km nic się nie działo. Wydaje mi się ze tylko wentylator nie załączał się prawidłowo ale jak włączysz klimę to chodzi zawsze. wymiana to max 2h termostat oryginalny dałem 180zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...