Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVJ] Czarna Skarbonka zamienia się w potworka: 248KM Quattro Bose


Guns88

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam auto już prawie rok więc chyba najwyższy czas podzielić się doświadczeniami, planami i żalami :kox: Temat posłuży także uporządkowaniu danych i prowadzeniu historii napraw i modów.

A4 B6 1.8T z motorem AVJ. Wyprodukowany w 2001r. Auto sprawdzane w ASO na podstawie VINu - wpisy do 2009r., wtedy miał 86 000km przebiegu, więc jest nadzieja, że nie był cofany (184 000 przy zakupie).

Wyposażony nawet nieźle (jak to Szwajcar :banan: ), jednak pokrzywdzony trochę przez handlarzy (np. nieumiejętnie wywalony tunel środkowy z nawigacją i wsadzony z klasycznym radyjkiem).

Wyposażenie z grubsza:

  • ABS, ESP, Wspomaganie etc.
  • 4x el. szyby
  • el. lusterka
  • pełna skóra
  • podgrzewane fotele
  • el. regulowane lędźwie
  • tempomat
  • trójramienna kierownica
  • przyciemnione szyby
  • czujniki parkowania
  • kapcie 17" 205/55
  • obniżone zawieszenie (około -60mm)
  • nawigacja, zmieniarka zabrali dranie

Parę fotek:

https://zapodaj.net/515a04eb103a5.jpg.html

https://zapodaj.net/9e8ec5c0a910d.jpg.html

https://zapodaj.net/80688aa4daa88.jpg.html

https://zapodaj.net/cf2bffc1ff141.jpg.html

https://zapodaj.net/0a5cb3b2bdfb6.jpg.html

https://zapodaj.net/fd5d18c751190.jpg.html

Historia auta:

  • 16.06.2015r. - zakup
  • 20.06.2015r. - kompletny serwis, wymiana filtrów, rozrządu (ASO), 4 wahacze z przodu(Lemforder), odma(nie pamiętam która)
  • 24.06.2015r. - instalacja LPG BRC
  • 14.07.2015r. - wymiana wzmacniacza anteny na wersję z B7
  • 15.07.2015r. - regeneracja przekładni kierowniczej i całego układu wspomagania łącznie z wymianą pompy - wył niesamowicie
  • 08.2015r. - powódź w aucie - gazownicy uszkodzili obudowę ECU i mi woda podszybiem pod kierowce szła = zalany moduł komfortu i 2 dni suszenia podłogi
  • 09.2015r. - padła pompa paliwa, wymieniona na używkę, która też niedomaga + uszkodzony pływak - ciągle mam pełny bak :kox:
  • 11.2015r. - nowy akumulator
  • 03.2016r. - wymiana pękniętego ezektora
  • 04.2016r. - zaczęło się szykowanie do wirusa (kolega Galetto prowadzi mnie za rączkę od tej pory :hi: ) - nieszczelności w dolocie - wymiana DV, odmy, n249, zaślepki na króćcu kolektora = szczelność na 99% jest.
  • 05.2016r. - wyjazd na Mazury, na żagle i... wywalony wałek pompy wspomagania, powrót 400km bez wspomagania, kolejna wymiana pompy (gwarancja na szczęście)
  • 06.2016r. - padnięta cewka zapłonowa (już po akcji serwisowej :kwasny: )
  • 06.2016r. - nowa pompa paliwa SKV
  • 07.2016r. - zapieczone śruby mimośrodowe od zbieżności z tyłu
  • 08.2016r. - wymiana przedniej lampki kabinowej (spalona płytka)
  • 09.2016r. - wymiana tłoczków w tylnych hamulcach
  • 09.2016r. - regulacja sztangi WG, wymiana uszczelek przy kolektorze wydechowym
  • 24.09.2016r. - WIRUS by Galetto
  • 01.01.2017r. - wymiana świec i czujnika świateł STOP
  • 07.02.2017r. - wymiana kompletnego sprzęgła od AWXa
  • 03.2017r. - zakup opon Rain Sport 3 235/45/17
  • 06.2017r. - serwis
  • 07.2017r. - KOLEJNA POMPA PALIWA (Pierburg nówka), hamulce 320mm
  • 07.2017r. - Stage II: Fmic, hybryda, sztywny dolot, wtryskiwacze 380cc, korekta softu na ok. 220-230 kucyków
  • 07.2017r. - Wymiana wtrysków na 430cc - efekt 243KM i 330Nm w temperaturze 31C :)
  • 08.2017r. - Wymiana wtryskiwaczy LPG na najmocniejsze (żółte BRC) + strojenie pod nową moc
  • 01.2018r. - PRZEKŁADKA QUATTRO - gdzie ta zima??? :kox:
  • 01.2018r. - serwis, wymiana wiązki drzwi kierowcy
  • 01.2018r. - montaż nagłośnienia bose z całą wiązką, wymiana dekorów na 2s1, kosz 2DIN (na razie Symphony II)
  • 05.2018r. - nowe tarcze klocki przód tył, swap 320/288
  • 06.2018r. - końcówki drążków
  • 01.2019r. - serwis że wszystkimi filtrami
  • 03.2019r. - najlepszy modzik czyli skrzynia 6b gve z b7
  • 04.2019r. - Wlecialy felgi 18cali z nowymi oponami letnim Nokian
  • 05.2019r. - wskoczyły dekory szczotkowane aluminum
  • 08.2019r. - spotkanie z krawężnikiem zmobilizowalo do zmiany zderzaka na sline,usunięcia rdzy i zabezpieczenia rynienek dachowych. Przy okazji wleciala polerka i nowy błotnik LP. 
  • 01.2020r. - Nowe łączniki stabilizatora lemforder oczywiście, uszczelka pokrywy zaworów i króciec z tylu
  • 02.2020r. - olejek+filtry powietrza, oleju, kabinowy

Auto w dalszym ciągu nie ma parametrów 'serii' - brakuje przepływu (przepływka sprawdzona, podmianka ze sprzętem Toman'a :hi: ), turbo za późno wstaje, dopiero przy 2400rpm, także poszukiwania igły w stogu siana rozpoczęte. Chciałbym w końcu pojeździć tak jak powinno to auto, już nie wspominając o tuningowaniu... Wszystko już posprawdzane, zdaje się, że bez regeneracji suszarki lepiej nie będzie, ale program przyjął nieźle :) - NO I JEST NOWA SUSZARKA :D

Plany na najbliższy czas:

  • drugi serwis + wymiana pompy paliwa na zamiennik SKV + czyszczenie smoka - DONE 27.06.2016r.
  • wymiana zawieszenia na wyższe, oryginalne 1BE (za skromną opłatę oddam widoczne na zdjęciach sprężyny Apex -40mm, amorki oryginał Sachsa) - DONE 22.07.2016r.
  • serwis LPG + serwis klimy - DONE 01.07.2016r.
  • dalsza walka o powrót do serii: sprawdzenie kata i turbo, jeśli one winne = wymiana na K03s + DP, jeśli nie to nie mam pojęcia co dalej :angry: - DONE 07.09.2016r. - DP by Toman, Hybrydka wpadła.
  • regeneracja felg bo wstyd jeździć na takich porysowanych
  • doprowadzenie modułu komfortu do ładu - problemy z oświetleniem wnętrza i 'cykający' centralny zamek - DONE 22.08.2016r.
  • WIRUS - DONE 24.09.2016r.

Dalsze plany:

  • wymiana wtryskiwaczy  DONE 07.2017r.
  • wymiana pompy paliwa DONE 07.2017r.
  • wymiana/regeneracja turbo DONE 07.2017r.
  • FMIC/drugi SMIC DONE 07.2017r.
  • wyeliminować ubytek oleju (jeszcze nie znam przyczyny - ok 2l/10 000km)
  • wymiana sprzęgła, pewnie na AWXDONE 07.02.2017r.
  • wymiana FIS na kolorowy
  • vFIS
  • wymiana dekorów wewnętrznych
  • kierownica wielofunkcyjna
  • tunel 2 DIN z nawigacją RNS-E, żeby rekin na dachu się do czegoś przydał Tunel już jest 2 din 01.2018r
  • montaż zwykłych lusterek - chromy a'la sline wiejskie dla mnie
  • coming home
  • kombinowanie co dalej modzić :naughty:
  • QUATTRO!!!DONE 01.2018r
  • nagłośnienie BOSEDONE 01.2018r
  • s-line zewnętrzny
  • oświetlenie LED
  • bixenony

Daje już radę furka :kox:

 

Edytowane przez Guns88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oO mam ten sam rok, silnik, felgi i kolor chyba też :D

jeżeli ucieka Ci tyle oleju i nie widać wycieków na silniku, być może turbo zdycha i dlatego nie masz mocy :)

zaobserwuj też kolor dymu, jeżeli jest takowy przy pełnym obciążeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie taki pechowiec! Tak czytam, czytam i nawet na swój nick trafiłem :-D jakbyś coś jeszcze chciał sprawdzić, to nie ma problemu.

Zużycie oleju też takie miałem.. do czasu regeneracji turbo, niestety..

Powodzenia z autem. Trochę zainwestujesz i będziesz miał spokój :-)

A jakbyś zadecydował się na Downpipe, to wiesz co robić :-)

Edytowane przez toman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oO mam ten sam rok, silnik, felgi i kolor chyba też :D

jeżeli ucieka Ci tyle oleju i nie widać wycieków na silniku, być może turbo zdycha i dlatego nie masz mocy :)

zaobserwuj też kolor dymu, jeżeli jest takowy przy pełnym obciążeniu.

Latem raczej nic nie widać, jedynie co jak jest chłodniej to po butowaniu jak go zostawić pracującego chwile na wolnych obrotach to coś widać, ale biały, niezbyt gęsty...

Na pewno nie taki pechowiec! Tak czytam, czytam i nawet na swój nick trafiłem :-D jakbyś coś jeszcze chciał sprawdzić, to nie ma problemu.

Zużycie oleju też takie miałem.. do czasu regeneracji turbo, niestety..

Powodzenia z autem. Trochę zainwestujesz i będziesz miał spokój :-)

A jakbyś zadecydował się na Downpipe, to wiesz co robić :-)

No wiem wiem, telefon do Tomana :kox:

Nie zapomnijcie dać znać jak będziecie stroić Twoją ;)

Jeszcze z innej beczki: orientuje się ktoś czy to jest oryginalny amorek od 1BE?

4dz6hxpv.jpg

Myślałem, że to jakiś zamiennik do niższego zawieszenia, ale natknąłem się na to:

Według ETKI masz seryjne(tzn ORI) amortyzatory,tzn:

Przód:8E0 413 031AM(wycofano w 2004)nowy numer:8E0 413 031 CK

Tył:8E0 513 033 G(wycofano w 2007)nowy numer:8E0 513 036 AF

Więc jeżeli masz seryjne sprężyny możesz je śmiało zakładać.

Dobrze by było jakbym tylko sprężyny miał do wymiany :jerk:

Edytowane przez Guns88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tytułu to aż taki pechowy nie jest. Po prostu chyba chcesz mieć pewny samochód to musisz przy nim coś robić. Masę roboty już zrobiłeś. Tak więc powodzenia w dalszych pracach i modach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo jak na auto z takim przebiegiem... no ale handlarze z CH nic dobrego nie sprowadzają.

Ogarniesz i będziesz ganiał. Trzymam kciuki :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No człowiek się uczy na błędach, ciężko było z zakupem, ambitny plan był znależć BEXA w Q ale to inna półka cenowa w PL, objeździłem też pół Niemiec ze znajomym co ściąga auta, ale tam to prawie same Diesele i do tego golasy, jak już był fajnie wyposażony 1.8T to coś w nim było nie tak... już łatwiej 3.0 ściągnąć z DE :grin:

-------------------------------

Wizyta u mechanika na serwis po pierwszych 15tys km (nieco ponad rok od zakupu):

1. Wymiana pompy paliwa na zamiennik SKV

2. Wymiana oleju, filtrów: olej, kabinowy, powietrza, paliwa

3. Wymiana klocków hamulcowych z przodu - akurat 2 tygodnie przed serwisem zaświeciła sie kontrolka

4. Oględziny auta

Co ciekawe filtr powietrza i kabinowy były totalnie zawalone po tych 15 000km, budowa obwodnicy i prawie codzienny przejazd przez nią chyba zrobił swoje -może to była przyczyna słabych wskazań na przepływomierzu :facepalm:

Pompa po pierwszym teście sprawuje się dobrze.

Jeżeli chodzi o sprawdzanie auta to pojawiły się nowe rzeczy do zrobienia: poduszki pod silnikiem, krzyżak w kolumnie kierownicy, tylny stabilizator, a raczej łączniki (wymiana tulejek już nie pomoże).

I tu pytanie do Was - czy warto szukać używek tych części? Cena nowych, szczególnie poduszek, jest trochę spora...

PS. Na przeglądzie rejestracyjnym poprosiłem o wydruk z badania amorków, które mam na sprzedaż: przód 73 i 74%, tył 69 i 70%.

----------------------------------------------------------------------------------

21.07.2016:

No i zawias zmieniony na oryginalny 1BE, auto bez porównania się lepiej prowadzi, komfort w końcu tak jak przystało na wielowahacz :wink: Wygląd też ok, podniósł się tak jak chciałem. Fotki zapodam jak auto do mnie wróci, bo oczywiście wyszły kolejne krzaki, nie może być bez dokładania :facepalm:

Po wizycie na geometrii okazało się, że śruby mimośrodowe (do regulacji zbieżności) w tylnych, dolnych wahaczach są zapieczone i trzeba rozpieprzać tył od początku i ciąć i w ogóle przesrane, koszt samych śrub i tulejek to grosze, ale za to roboty masa.

---------------------------------------------------------------------------------

26.07.2016:

Uff, po 6 godzinach w garażu udało się odkręcić śruby, 500zł w kieszeni, w zawieszeniu wszystko gites :)

--------------------------------------------------------------------------------

22.08.2016:


Kolejna ciekawa przypadłość - przestało działać oświetlenie w podsufitce, rozbieram i co widzę?

WP_20160819_002.jpg

WP_20160819_003.jpg

WP_20160819_004.jpg

Cud, że nie poszedł z dymem, wiązka zgrzana ze sobą, druty na wierzchu, izolacja całkiem stopiona... :facepalm:

No i pojawiła się nowa zabawka, czeka na montaż /po raz kolejny podziękowania dla Toman'a/ :wink:

WP_20160819_001.jpg


--------------------------------------------

No i jest w końcu program :banan: made by Galetto, na razie bez hamowania:

33, 02

02, 115, 118

Turbo późno wstaje, ale już wszystko praktycznie sprawdzone, także czeka go regeneracja/wymiana :)

Edytowane przez Guns88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie odnośnie sprzęgła:

 

SACHS
  
 
NR 3000 844 701

 

To jest to polecane sprzęgło od AWX, pasujące P&P do AVJ i innych 1.8T?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nie pisałem ale w końcu czas ;) Troszkę się pozmieniało:

-Opony 235/45/17

-Hamulce 320mm

-Cały dolot z kwasówki

-FMIC

-większe wtryski

-Hybrydowe Turbo

-wywalony układ SAI

-update softu

Mocy troszkę doszło, w sumie to nie troszkę :)

IMG_0556.jpg

IMG_0565.jpg

IMG_0558.jpg

To w sumie wersja stage II beta - na razie wtryski 380cc, ale w drodze już 430cc i korekta programu, także w tej chwili ok 220=230KM, a w najbliższych planach złapanie 250-260KM i na ten rok wystarczy :P

Dolot, tip, FMIC, turbo razem z robotą ogarnął Krzysiekvtec, soft oczywiście Galetto :hi:

W sierpniu jeszcze do ogarnięcia LPG BRC, co nie będzie pewnie łatwe - znacie jakiś speców od tego? Chodzi o wzmocnienie instalacji na taką moc. Najlepiej w Lubelskiem... No i w końcu przejść na Q /choć nie powiem, da się z taką mocą całkiem przyjemnie jeździć i w ośce/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DP super wykonanie,ja jeszcze owinąłem bandażem całość żeby nie dawało tak ciepłem spod maski..

wrzuć fotkę jak teraz wygląda przód już z założonym fmic-em i zderzakiem,wszystko ładnie się zmieściło ??

sam robiłeś orurowanie/spawanie ?? jaka średnica rur ??

to jest 230 fmic ?? czy jakiś większy ??

Edytowane przez Łuki28.08
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki wrzucę jak umyję auto :) DP też obandażowany, całe orurowanie i spawanie robił krzysiekvtec.

 

Jednak zostało na razie na bezpiecznym poziomie strojenie.

 

Teraz jeszcze tylko LPG ogarnąć i będzie start z detalingiem :D 

wykres hamownia.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wpadł gruby modzik - Quattro, teraz można śmigać.

Pomiar VAGiem pokazał 5.8s 0-100KM :D

Oczywiście LPG ogarnięte pod moc.

Z dodatkowych modów ostatnio:

- Kompletne nagłośnienie bose

- Dekory 2s1

- Tunel 2 din i radio Symphony II

- Nowy włącznik świateł

 

Zastanawiam się nad kierą z a3 8p ale czy poducha będzie działać, no i multifunkcja z symphony 2? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jako że dawno się nie odzywałem to odświeżę temat. W ostatnim czasie a raczej już ponad roku wprowadziłem kolejne mody w autku. Moim ulubionym jest montaż najdłuższej skrzyni 6b, dzięki czemu w aucie jest cicho i spalanie mniejsze niż się spodziewalem ? 5k rpm przy 200kmh, 2900 przy 140kmh. Szok. 

Poza tym  pełny swap hamulców 320/288, nowe zimowki, nowe opony letnie na felgach 18cali z a6c6, zderzak sline po małej szkodzie parkingowej:p

Do tego poprawki lakieru, usunięcie nakładek z lusterek i autko fajnie się prezentuje. Wrzucam kilka fotek uaktualnionych:)   

PS. W wakacje 2018r Audi zrobiła 5tys km po Bałkanach bez jakichkolwiek psikusow, także chyba mogę już śmiało powiedzieć, że wszystkie przygody z początku są wybaczone :p

IMG_20191103_141950.jpg

IMG_20191202_164423.jpg

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas się powoli pożegnać z autem. W marcu będzie na sprzedaż (kupuje s4 b8?) także jak ktoś byłby zainteresowany to zapraszam na pw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...