Skocz do zawartości

irofin

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    7
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O irofin

Informacje

  • Imię
    ireneusz
  • Miasto
    wrocław

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2002
  • Silnik
    2.0
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia irofin

0

Reputacja

  1. Pół miarki oleju na 700km to sporo i jeszcze po wymianie pierścieni. A wymieniałeś uszczelnienia trzonków zaworów 20szt "gumek". Ciekawy jest efekt kolegi grubass,a.ml. Przeprowadził kosztowny remont i wygląda że "problem olejowy" testuje, pierwsze spostrzeżenia są obiecujące. Będę mile zaskoczony jeżeli po przejechaniu 10tys. napisze że jest spokój z olejem, wtenczas wymieniam pierścienie i uszczelnienia zaworów i to chyba będzie wszystko w tym temacie, no może przejdę na trochę lepszy olej jak sugeruje azrael.
  2. Gratuluję determinacji w działaniu na rzecz ograniczenia dużego poboru oleju w ALT-ku. Ja mam spalanie na poziomie 0.65 l/1tys.km (dokładnie to sprawdziłem!) w przedziale od zakupu od 150tys. do 200tys stan na dzień dzisiejszy. Zastanawiałem się długo czy nie podjąć tematu remontu takiego jak opisywali wyżej koledzy. Wybrałem inną drogę. Otóż leję olej najzwyklejszy lotos SEMISYNTETYK 10W-40-bo tani i pewnie dobry. Wymieniam filtr oleju na wiosnę i na jesień niezależnie od przebiegu. Wymianę oleju robię przed zimą i też niezależnie od ilości przejechanych kilometrów-różnie bywa od 8 do 14tys i to wszystko. Robiłem tak samo w innych posiadanych autach i nie było problemu. Chociaż ALT-ek miał różne wady i było ich sporo doceniam go za komfort jazdy i nie mam zamiaru się go pozbywać. Kalkulacja prosta ale to już inna bajka. ​
  3. Miałem to "chrupanie" miesiąc wstecz i zrobiłem alternator ze sprzęgiełkiem, łożyskami i szczotkami ze starym paskiem i napinaczem i dalej chrupało nawet pojawiła się kontrolka brak ładowania. Po poniesieniu maski spojrzałem na napinacz dziwnie skakał. Więc posypałem rowki paska drobnym pyłem drzewnym z cykliniarki i tak się skończyło chrupanie i drganie napinacza. Ślizgający się pasek robił drgania.
  4. darkle jest b.dużo prawdy w tym co piszesz bo moje spostrzeżenia w tej materii są podobne miałem po kolei Audi B3 1,8i i zagazowany jeżdziłem nim 160 tys.km bez większych problemów z silnikiem, do czasu aż moja Pani stwierdziła ze to już "dziadek" więc kupiłem kombiaka Audi B4 2.0 monowtrysk super silnik zagazowałem silnik przy 80tys km i przebyłem nim 222 tys.km i bajka, bez zarzutu silnik, (mało oleju zużywał 0,7na 10tys ten i poprzedni) spalanie w normie i scenariusz ten sam Pani mówi wymień drugiego dziadka na nowszy i wymieniłem na koniec 2013 roku na Audi A4 B6 ALT i tu niespodzianka, specjaliści z audi wymyślili motor horror. Jednorazówka - słaba jednostka wysiada przy poprzednikach, napakowane badziewie elektroniczne coś chce i denerwuje (wk.rwia) Wariator (check engine katalizator+ sondy) zużycie oleju. Nie wiem jak długo z tym wytrzymam. pozdrawiam
  5. Dzięki za info, całkiem dobry mechanik jest zamówiony ok połowy stycznia na robotę wariatora i innych dolegliwości tego silnika. Niestety w sprawie wariatora pomoc byłaby b. potrzebna Beny? Pozdrawiam
  6. Wiedza o terkotaniu będzie pełniejsza jeśli dodam że wykonałem eksperyment z moim ALT-kiem -po przejechaniu 30km (2x35km robię dziennie do pracy tym autkiem) i wyłączeniu pod domem na drugi dzień rano terkocze ok.3-5 sek. i teraz ten eksperyment ---- po odczekaniu ok 2 godzin i odpaleniu wieczorem na 15-do 20 sek i wygaszeniu i pozostawieniu go w tym stanie do rana i tu zaskoczenie bo na drugi dzień rano nie terkocze! Ale powstaje inny problem rozrusznik rano kręci znacznie dłużej zanim zaskoczy?? Olej bierze 0,7 na 1 tys km ma 170tys.km (potwierdzone rachunkami z serwisu audi)
  7. Beny jesteś super!!! Pomogłeś bardzo w lokalizacji i sposobie usuwania pierońskiego terkotania. Dzięki bo u mnie będzie ta sama nierówna walka z wariatorem i zaworem wys. ciśnienia. Po nowym roku zaczynam temat drążyć.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...