Skocz do zawartości

tomik77

Pasjonat
  • Postów

    71
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomik77

Informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Miasto
    Brodnica

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

472 wyświetleń profilu

Osiągnięcia tomik77

1

Reputacja

  1. A zauważyłeś jakąś różnice w mocy silnika po wymianie kolektora ze sprawnymi klapkami?
  2. tomik77

    Audi a4 3.0 v6

    A jak kolego rozwiązałeś sprawę z tymi błędami katalizatorów i sond? Widzę na filmie że błąd silnika się świeci.
  3. A czy lewarek z B5 pasuje do B6. Miałem wcześniej A4 B5 i lewarek był lepszy, miał tworzywowe zakończenie przez to nie uszkadzał podwozia. Teraz w B6 jest metal nie osłonięty.
  4. Konrad widzę że zamieniłeś A6 C7 na A4 B9. Mógłbyś w kilku zdaniach porównać te auta?
  5. Wiem że to dawno było ale możesz napisać czym wyczyściłeś końcówki wydechu że tak ładnie się błyszczą?
  6. W Szwajcarii był serwisowany do roku 2012 i miał coś około 80 tys. z tego co pamiętam.
  7. Podzielę się spostrzeżeniami z minionego tygodnia. Okazało się że przy niskich temperaturach krótki postój z odpalonym silnikiem przed jazdą powoduje to że skrzynia nie szarpie i zmienia biegi w niskim zakresie obrotów. Jak długo potrzeba rozgrzewać skrzynie aby pracowała płynnie? Zauważyłem że wystarczy odczekać do momentu jak zaczną spadać obroty silnika, przy obecnych temperaturach jest to maksymalnie 2 minuty. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące pracy Tiptronica. Zauważyłem że gdy hamuje silnikiem do niskiej prędkości po czym nagle ostro wcisnę gaz następuje dosyć mocne uderzenie/szarpnięcie ze skrzyni. Odczucie jest takie jakby skrzynia przez moment zastanawiała się co zrobić po czym wrzuciła na sztywno bieg. Szczególnie często się to dzieje gdy ten manewr zrobię podjeżdżając pod górkę. Czy jest to normalne dla tej skrzyni?
  8. Sprawdziłem w ASO przebieg. W jaki inny sposób mogę jeszcze sprawdzić? Auto jest ze Szwajcarii ale sprowadził je poprzedni właściciel który nie serwisował w ASO.
  9. Czy u mnie na 100% taki przebieg to Ci nie odpowiem bo do końca nie było historii serwisowej. Masz diesla więc zazwyczaj przebiegi są większe.
  10. Aktualnie 115 tys. km.
  11. U mnie jest bardzo podobnie. Jak puszczę gaz i hamuję skrzynią w momencie gdy ostro wcisnę gaz jest dosyć gwałtowne szarpnięcie. Nie występuje zawsze. Raczej częściej gdy auto jest na niskim biegu 2-3 i jadę pod górę. Poprzedni właściciel mojego auta przekazał mi że wymienił olej w skrzyni. Zastanawiam się czy nie zmienić jeszcze raz. Daj znać jakbyś się czegoś dowiedział.
  12. W ogóle nie szarpie? A obroty przy których przełącza na dwójkę jakie masz? Bez zmian w porównaniu do jazdy latem? Mówimy o sytuacji gdy auto stało minimum 8 godzin na dworze przy temperaturach 0-10 stopni.
  13. Podłączę się pod temat. Czy w ASO Audi robią wymiany oleju w automatach? Jakoś nie mam przekonania do przypadkowych warsztatów.
  14. Dzięki wielkie za odpowiedzi na moje pytania. Wraz z nastaniem niskich temperatur (poniżej 10 st. C) zauważyłem że po ruszeniu zimnym autem skrzynia przełącza na drugi bieg przy dużo wyższych obrotach. Dodatkowo przy przełączeniu na dwójkę jest szarpnięcie. Rano gdy wyjeżdżam z ciepłego garażu skrzynia pracuje płynnie. Czy jest to normalne zjawisko?
  15. Dzięki że pojąłeś ten temat. ad. 1) Na jakim zakresie jest lepsze smarowanie skrzyni N czy P? ad. 5) Nie zawsze musisz wciskać przycisk blokady aby zmienić zakres. Bez problemu przynajmniej u mnie można zmienić z D na Tiptronic lub z D na S bez wciskania przycisku blokady. W instrukcji jest to niby wytłumaczone kiedy wciskać ten przycisk ale nie jest to dla mnie klarowne. Załączam zdjęcie z instrukcji może ktoś rozumie o co chodzi z tym punktem "przycisk blokady". (na zdjęciu kolorowe są pola P i D z lewej strony oraz R i N z prawej strony) Dla porównania odszukałem oryginalną niemiecką instrukcję i tam na lewym rysunku kolorem jest oznaczone tylko P a z prawej jest tak samo czyli R i N.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...