tomik77

Pasjonat
  • Zawartość

    53
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O tomik77

  • Urodziny 03.09.1977

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Imię
    Tomasz
  • Lokalizacja
    Brodnica

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rocznik
    2001
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

41 wyświetleń profilu
  1. To chyba do mnie:) Było z górki i pod górkę, trasa około 70 km, prędkość około 100km/h, droga krajowa. Sam się dziwię że tak mało spala, podobnie jak 1.8 którego miałem wcześniej. Skrzynia jest lepiej zestopniowana. Podejrzewam że w swojej A6 C7 miałbyś podobny wynik, może litr mniej. No ale masz większą moc i cięższe auto. W mieście dizel będzie ekonomiczniejszy. Też bym pewnie wybrał 3.0 TDI jak bym miał się przesiąść do A4 B8 bo po prostu w tym modelu nie ma specjalnie wyboru. Ale jak kogoś stać to lepiej dołożyć do A6 C7 z silnikiem 3.0 TFSI.
  2. Ja dla równowagi polecam dużą benzynę. Spalanie z dzisiejszej trasy 7.7 (zdjęcie poniżej).
  3. Można wiedzieć z jakiego powodu zmieniałeś zawieszenie? Jaka jest różnica miedzy 1BA a 1BV?
  4. Nie ma takiego silnika w A4 B8. Nawet z A6 C7 został już wycofany. Jest w S4 ale to inna półka cenowa. Brak silników 6-cio cylindrowych w normalnych wersjach uważam za nieporozumienie w segmencie premium. Tym bardziej że nawet KIA ma w ofercie 3.3 V6 np. w modelu Stinger.
  5. Myślałem że wystarczy włożyć żarówki xenonowe i po sprawie a tu czuję że jakieś grubsze rezanie by było. No nie wiem....
  6. Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi? Z jakimi modyfikacjami się to wiąże.
  7. Witam! Proszę o opinię czy jesteście zadowoleni z działania spryskiwaczy reflektorów. Czy jest to faktycznie przydatne czy raczej można sobie to odpuścić. Chodzi o to że mam w swoim aucie spryskiwacze które nie działają i zastanawiam się czy to naprawiać. Podejrzewam że nie mam ksenonów bo jest regulacja zasięgu świateł a światła mijania są raczej przeciętne.
  8. Jak tam kolego udało się naprawić spryski? Mam podobny problem. W ogóle zastanawiam się czy warto to naprawiać. Czy moglibyście się wypowiedzieć czy to spryskiwanie faktycznie umyje reflektor czy tylko marnuje płyn a i tak trzeba przemyć szmatką? Szkoda że nie można uruchomić spryskiwania reflektorów oddzielnie bez psikania na szybę przednią.
  9. Witam! Proszę o odpowiedzi na nurtujące mnie od jakiegoś czasu pytania dotyczące użytkowania samochodu z automatyczną skrzynią biegów. Jeśli chodzi o trzy pierwsze pytania to zakładamy że skrzynia nie ma funkcji Auto hold. 1) Jaki zakres wybrać na wybieraku jeśli zatrzymamy się np. przed bramą i musimy wysiąść aby ją otworzyć, N czy P? 2) Czy jeśli stoimy dłużej w korku lub na światłach jest wskazane przełączyć skrzynię na N lub P? 3) Czy dopuszczalne jest zamiast nożnego hamulca zaciągnięcie ręcznego na postoju przy wybranym trybie D? 4) Czy przy niskich temperaturach np. zimą przed jazdą zaleca się rozgrzanie oleju w automatycznej skrzyni biegów przez postój z uruchomionym silnikiem? 5) Czy można przełączać zakres z D na S, z D na Tiptronic. z D na N oraz z D na R bez wciskania przycisku na wybieraku? 6) Czy podczas podjeżdżania pod stromą górę gdy silnik pracuje na niskich obrotach i załączony jest wysoki bieg należy zredukować bieg ręcznie czy czekać aż skrzynia to zrobi? 7) Producent zaleca w instrukcji aby po przełączeniu z D na R odczekać chwilę z wciśniętym hamulcem aż poczujemy delikatne szarpnięcie i dopiero wtedy ruszyć. Co zrobić kiedy musimy szybko zawrócić na wąskiej drodze np. na 3 razy?
  10. Witam! Proszę o odpowiedzi na nurtujące mnie od jakiegoś czasu pytania dotyczące użytkowania samochodu z automatyczną skrzynią. W moim aucie mam skrzynię Tiptronic jeśli miało by to jakieś znaczenie. Jeśli chodzi o trzy pierwsze pytania to zakładamy że skrzynia nie ma funkcji Auto hold. 1) Jaki zakres wybrać na wybieraku jeśli zatrzymamy się np. przed bramą i musimy wysiąść aby ją otworzyć, N czy P? 2) Czy jeśli stoimy dłużej w korku lub na światłach jest wskazane przełączyć skrzynię na N lub P? 3) Czy dopuszczalne jest zamiast nożnego hamulca zaciągnięcie ręcznego na postoju przy wybranym trybie D? 4) Czy przy niskich temperaturach np. zimą przed jazdą zaleca się rozgrzanie oleju w automatycznej skrzyni biegów przez postój z uruchomionym silnikiem? 5) Czy można przełączać zakres z D na S, z D na Tiptronic. z D na N oraz z D na R bez wciskania przycisku na wybieraku? 6) Czy podczas podjeżdżania pod stromą górę gdy silnik pracuje na niskich obrotach i załączony jest wysoki bieg należy zredukować bieg ręcznie czy czekać aż skrzynia to zrobi? 7) Producent zaleca w instrukcji aby po przełączeniu z D na R odczekać chwilę z wciśniętym hamulcem aż poczujemy delikatne szarpnięcie i dopiero wtedy ruszyć. Co zrobić kiedy musimy szybko zawrócić na wąskiej drodze np. na 3 razy? EDYCJA 1 - ze względu na brak odzewu na ogólnym forum utworzyłem taki sam temat w dziale Audi A4 B6/B7. Ten chciałem usunąć ale okazało się że nie mam uprawnień. Aby nie było bałaganu proszę o umieszczanie odpowiedzi w jednym miejscu: https://a4-klub.pl/topic/407842-tiptronic-zasady-użytkowania/ Przepraszam za zamieszanie.
  11. Czy orientujesz się jaki stopień sprężania mają te silniki np. Twój BGN? Z tego co wyczytałem to ASN ma 10.5. Poprzednie moje audi miało silnik 1.8 i tam stopień sprężania był 10.3 i zalecana benzyna była 95 oktanów.
  12. Witam! Proszę o opinie jakie paliwo warto tankować aby cieszyć się bezproblemową jazdą. Według instrukcji można tankować 98 i 95 oktanów. Druga sprawa to jakie stacje możecie polecić. Do tej pory tankowałem na Statoilu, ceny były podobne do Orlenu. Ostatnio zauważyłem że Statoil znacznie podniósł ceny w porównaniu do Orlenu i zacząłem się zastanawiać czy nie zmienić stacji. Trzecia i chyba ostatnia sprawa związana z paliwem to jaki macie zasięg w kilometrach na pełnym baku? W quattro bak jest o pojemności 66 litrów wg instrukcji, więc jeśli mam spalanie około 10 lirów na 100 km to powinienem przejechać 660 km. Jak zatankuje to komputer tyle mi pokazuje zasięgu ale po przejechaniu góra 500 km wyskakuje rezerwa i komputer pokazuje zasięg bliski 0 km. Czy faktycznie jest taka duża rezerwa? Ile jeszcze można jechać? Zwykle tankuje około 50-55 litrów bo boję się dłużej jechać z zerowym zasięgiem i palącą się rezerwą. Największe tankowanie miałem 59 litrów ale był już spory stres bo długo jechałem na rezerwie i myślałem że w baku zostały ostatnie krople. Pozdrawiam
  13. Mam ori rozrząd wymieniony w serwisie Audi. Wcześniej miałem zamiennik i było podobnie. Silnik nie wydaje mi się jakoś głośny, wręcz bym powiedział że jest cichutki chociaż nie mam dużego doświadczenia. Jest dużo ciszej w porównaniu do 1.8 w B5. Ale to inna liga bo tam były tylko 4 cylindry. 1.8 był cichy ale tylko do 2 000 obrotów, później było coraz gorzej. Trzeba by porównać 3.0 V6 z 2.4 V6 to by dało jakiś pogląd. Jak ktoś miał te dwa silniki w swojej historii to proszę aby się wypowiedział na temat różnic w dźwięku.
  14. Dzięki Sławek za filmy. Faktycznie u Ciebie jest ciszej to łuczenie/mruczenie. Mam nadzieję że katy są na miejscu, nie wiem jak to sprawdzić. Potwierdzam że u mnie też ten dźwięk dochodzi z przodu z lewej strony. Wszystko wskazuje na to że ten dźwięk jest cechą tego silnika.
  15. Tak, ten dźwięk od 25 do 30 sekundy to jest to o co mi chodziło. Szkoda że jest tylko kilka sekund i nie jest tak głośne ale słyszę podobieństwo do mojego. Fajnie że ktoś w końcu załapał o jakie dźwięki mi chodzi:) Może inni po usłyszeniu tego nagrania będą mogli potwierdzić że ten dźwięk jest naturalny dla ASN'a. Czekam też na nagrania Darka które mam nadzieję wniosą więcej do tematu. Robero jak możesz to nagraj dźwięk pracy Twojego ASN'a, tylko koniecznie po dobrym rozgrzaniu (jakieś 10-15 km jazdy). Nie wiem czy brzęczenie o którym piszesz to jest to łuczenie /mruczenie o którym ja i Sławek myślimy, może to jest to samo tylko Ty to inaczej nazwałeś.