tomik77

Pasjonat
  • Zawartość

    63
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

1

O tomik77

  • Urodziny 03.09.1977

Informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Lokalizacja
    Brodnica

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rocznik
    2001
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

125 wyświetleń profilu
  1. tomik77

    W Szwajcarii był serwisowany do roku 2012 i miał coś około 80 tys. z tego co pamiętam.
  2. tomik77

    Podzielę się spostrzeżeniami z minionego tygodnia. Okazało się że przy niskich temperaturach krótki postój z odpalonym silnikiem przed jazdą powoduje to że skrzynia nie szarpie i zmienia biegi w niskim zakresie obrotów. Jak długo potrzeba rozgrzewać skrzynie aby pracowała płynnie? Zauważyłem że wystarczy odczekać do momentu jak zaczną spadać obroty silnika, przy obecnych temperaturach jest to maksymalnie 2 minuty. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące pracy Tiptronica. Zauważyłem że gdy hamuje silnikiem do niskiej prędkości po czym nagle ostro wcisnę gaz następuje dosyć mocne uderzenie/szarpnięcie ze skrzyni. Odczucie jest takie jakby skrzynia przez moment zastanawiała się co zrobić po czym wrzuciła na sztywno bieg. Szczególnie często się to dzieje gdy ten manewr zrobię podjeżdżając pod górkę. Czy jest to normalne dla tej skrzyni?
  3. tomik77

    Sprawdziłem w ASO przebieg. W jaki inny sposób mogę jeszcze sprawdzić? Auto jest ze Szwajcarii ale sprowadził je poprzedni właściciel który nie serwisował w ASO.
  4. tomik77

    Czy u mnie na 100% taki przebieg to Ci nie odpowiem bo do końca nie było historii serwisowej. Masz diesla więc zazwyczaj przebiegi są większe.
  5. tomik77

    Aktualnie 115 tys. km.
  6. tomik77

    U mnie jest bardzo podobnie. Jak puszczę gaz i hamuję skrzynią w momencie gdy ostro wcisnę gaz jest dosyć gwałtowne szarpnięcie. Nie występuje zawsze. Raczej częściej gdy auto jest na niskim biegu 2-3 i jadę pod górę. Poprzedni właściciel mojego auta przekazał mi że wymienił olej w skrzyni. Zastanawiam się czy nie zmienić jeszcze raz. Daj znać jakbyś się czegoś dowiedział.
  7. tomik77

    W ogóle nie szarpie? A obroty przy których przełącza na dwójkę jakie masz? Bez zmian w porównaniu do jazdy latem? Mówimy o sytuacji gdy auto stało minimum 8 godzin na dworze przy temperaturach 0-10 stopni.
  8. tomik77

    Podłączę się pod temat. Czy w ASO Audi robią wymiany oleju w automatach? Jakoś nie mam przekonania do przypadkowych warsztatów.
  9. tomik77

    Dzięki wielkie za odpowiedzi na moje pytania. Wraz z nastaniem niskich temperatur (poniżej 10 st. C) zauważyłem że po ruszeniu zimnym autem skrzynia przełącza na drugi bieg przy dużo wyższych obrotach. Dodatkowo przy przełączeniu na dwójkę jest szarpnięcie. Rano gdy wyjeżdżam z ciepłego garażu skrzynia pracuje płynnie. Czy jest to normalne zjawisko?
  10. tomik77

    Dzięki że pojąłeś ten temat. ad. 1) Na jakim zakresie jest lepsze smarowanie skrzyni N czy P? ad. 5) Nie zawsze musisz wciskać przycisk blokady aby zmienić zakres. Bez problemu przynajmniej u mnie można zmienić z D na Tiptronic lub z D na S bez wciskania przycisku blokady. W instrukcji jest to niby wytłumaczone kiedy wciskać ten przycisk ale nie jest to dla mnie klarowne. Załączam zdjęcie z instrukcji może ktoś rozumie o co chodzi z tym punktem "przycisk blokady". (na zdjęciu kolorowe są pola P i D z lewej strony oraz R i N z prawej strony) Dla porównania odszukałem oryginalną niemiecką instrukcję i tam na lewym rysunku kolorem jest oznaczone tylko P a z prawej jest tak samo czyli R i N.
  11. tomik77

    Myślałem że wystarczy włożyć żarówki xenonowe i po sprawie a tu czuję że jakieś grubsze rezanie by było. No nie wiem....
  12. tomik77

    Mógłbyś wyjaśnić o co chodzi? Z jakimi modyfikacjami się to wiąże.
  13. Witam! Proszę o opinię czy jesteście zadowoleni z działania spryskiwaczy reflektorów. Czy jest to faktycznie przydatne czy raczej można sobie to odpuścić. Chodzi o to że mam w swoim aucie spryskiwacze które nie działają i zastanawiam się czy to naprawiać. Podejrzewam że nie mam ksenonów bo jest regulacja zasięgu świateł a światła mijania są raczej przeciętne.
  14. tomik77

    Jak tam kolego udało się naprawić spryski? Mam podobny problem. W ogóle zastanawiam się czy warto to naprawiać. Czy moglibyście się wypowiedzieć czy to spryskiwanie faktycznie umyje reflektor czy tylko marnuje płyn a i tak trzeba przemyć szmatką? Szkoda że nie można uruchomić spryskiwania reflektorów oddzielnie bez psikania na szybę przednią.
  15. Witam! Proszę o odpowiedzi na nurtujące mnie od jakiegoś czasu pytania dotyczące użytkowania samochodu z automatyczną skrzynią biegów. Jeśli chodzi o trzy pierwsze pytania to zakładamy że skrzynia nie ma funkcji Auto hold. 1) Jaki zakres wybrać na wybieraku jeśli zatrzymamy się np. przed bramą i musimy wysiąść aby ją otworzyć, N czy P? 2) Czy jeśli stoimy dłużej w korku lub na światłach jest wskazane przełączyć skrzynię na N lub P? 3) Czy dopuszczalne jest zamiast nożnego hamulca zaciągnięcie ręcznego na postoju przy wybranym trybie D? 4) Czy przy niskich temperaturach np. zimą przed jazdą zaleca się rozgrzanie oleju w automatycznej skrzyni biegów przez postój z uruchomionym silnikiem? 5) Czy można przełączać zakres z D na S, z D na Tiptronic. z D na N oraz z D na R bez wciskania przycisku na wybieraku? 6) Czy podczas podjeżdżania pod stromą górę gdy silnik pracuje na niskich obrotach i załączony jest wysoki bieg należy zredukować bieg ręcznie czy czekać aż skrzynia to zrobi? 7) Producent zaleca w instrukcji aby po przełączeniu z D na R odczekać chwilę z wciśniętym hamulcem aż poczujemy delikatne szarpnięcie i dopiero wtedy ruszyć. Co zrobić kiedy musimy szybko zawrócić na wąskiej drodze np. na 3 razy?