tomik77

Pasjonat
  • Zawartość

    63
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1

O tomik77

  • Urodziny 03.09.1977

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Imię
    Tomasz
  • Lokalizacja
    Brodnica

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rocznik
    2001
  • Silnik
    3.0 V6
  • Kod silnika
    ASN
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Tiptronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

63 wyświetleń profilu
  1. W Szwajcarii był serwisowany do roku 2012 i miał coś około 80 tys. z tego co pamiętam.
  2. Podzielę się spostrzeżeniami z minionego tygodnia. Okazało się że przy niskich temperaturach krótki postój z odpalonym silnikiem przed jazdą powoduje to że skrzynia nie szarpie i zmienia biegi w niskim zakresie obrotów. Jak długo potrzeba rozgrzewać skrzynie aby pracowała płynnie? Zauważyłem że wystarczy odczekać do momentu jak zaczną spadać obroty silnika, przy obecnych temperaturach jest to maksymalnie 2 minuty. Mam jeszcze jedno pytanie dotyczące pracy Tiptronica. Zauważyłem że gdy hamuje silnikiem do niskiej prędkości po czym nagle ostro wcisnę gaz następuje dosyć mocne uderzenie/szarpnięcie ze skrzyni. Odczucie jest takie jakby skrzynia przez moment zastanawiała się co zrobić po czym wrzuciła na sztywno bieg. Szczególnie często się to dzieje gdy ten manewr zrobię podjeżdżając pod górkę. Czy jest to normalne dla tej skrzyni?
  3. Sprawdziłem w ASO przebieg. W jaki inny sposób mogę jeszcze sprawdzić? Auto jest ze Szwajcarii ale sprowadził je poprzedni właściciel który nie serwisował w ASO.
  4. Czy u mnie na 100% taki przebieg to Ci nie odpowiem bo do końca nie było historii serwisowej. Masz diesla więc zazwyczaj przebiegi są większe.
  5. Aktualnie 115 tys. km.
  6. U mnie jest bardzo podobnie. Jak puszczę gaz i hamuję skrzynią w momencie gdy ostro wcisnę gaz jest dosyć gwałtowne szarpnięcie. Nie występuje zawsze. Raczej częściej gdy auto jest na niskim biegu 2-3 i jadę pod górę. Poprzedni właściciel mojego auta przekazał mi że wymienił olej w skrzyni. Zastanawiam się czy nie zmienić jeszcze raz. Daj znać jakbyś się czegoś dowiedział.
  7. W ogóle nie szarpie? A obroty przy których przełącza na dwójkę jakie masz? Bez zmian w porównaniu do jazdy latem? Mówimy o sytuacji gdy auto stało minimum 8 godzin na dworze przy temperaturach 0-10 stopni.
  8. Podłączę się pod temat. Czy w ASO Audi robią wymiany oleju w automatach? Jakoś nie mam przekonania do przypadkowych warsztatów.
  9. Dzięki wielkie za odpowiedzi na moje pytania. Wraz z nastaniem niskich temperatur (poniżej 10 st. C) zauważyłem że po ruszeniu zimnym autem skrzynia przełącza na drugi bieg przy dużo wyższych obrotach. Dodatkowo przy przełączeniu na dwójkę jest szarpnięcie. Rano gdy wyjeżdżam z ciepłego garażu skrzynia pracuje płynnie. Czy jest to normalne zjawisko?
  10. Dzięki że pojąłeś ten temat. ad. 1) Na jakim zakresie jest lepsze smarowanie skrzyni N czy P? ad. 5) Nie zawsze musisz wciskać przycisk blokady aby zmienić zakres. Bez problemu przynajmniej u mnie można zmienić z D na Tiptronic lub z D na S bez wciskania przycisku blokady. W instrukcji jest to niby wytłumaczone kiedy wciskać ten przycisk ale nie jest to dla mnie klarowne. Załączam zdjęcie z instrukcji może ktoś rozumie o co chodzi z tym punktem "przycisk blokady". (na zdjęciu kolorowe są pola P i D z lewej strony oraz R i N z prawej strony) Dla porównania odszukałem oryginalną niemiecką instrukcję i tam na lewym rysunku kolorem jest oznaczone tylko P a z prawej jest tak samo czyli R i N.
  11. To chyba do mnie:) Było z górki i pod górkę, trasa około 70 km, prędkość około 100km/h, droga krajowa. Sam się dziwię że tak mało spala, podobnie jak 1.8 którego miałem wcześniej. Skrzynia jest lepiej zestopniowana. Podejrzewam że w swojej A6 C7 miałbyś podobny wynik, może litr mniej. No ale masz większą moc i cięższe auto. W mieście dizel będzie ekonomiczniejszy. Też bym pewnie wybrał 3.0 TDI jak bym miał się przesiąść do A4 B8 bo po prostu w tym modelu nie ma specjalnie wyboru. Ale jak kogoś stać to lepiej dołożyć do A6 C7 z silnikiem 3.0 TFSI.
  12. Ja dla równowagi polecam dużą benzynę. Spalanie z dzisiejszej trasy 7.7 (zdjęcie poniżej).
  13. Można wiedzieć z jakiego powodu zmieniałeś zawieszenie? Jaka jest różnica miedzy 1BA a 1BV?
  14. Nie ma takiego silnika w A4 B8. Nawet z A6 C7 został już wycofany. Jest w S4 ale to inna półka cenowa. Brak silników 6-cio cylindrowych w normalnych wersjach uważam za nieporozumienie w segmencie premium. Tym bardziej że nawet KIA ma w ofercie 3.3 V6 np. w modelu Stinger.
  15. Myślałem że wystarczy włożyć żarówki xenonowe i po sprawie a tu czuję że jakieś grubsze rezanie by było. No nie wiem....