Skocz do zawartości

PanFlorian

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O PanFlorian

Informacje

  • Imię
    Tomasz
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Kod silnika
    BRB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia PanFlorian

0

Reputacja

  1. Cześć Marcin, standardowo proszę o wycenę oleju i filtrów do A4 b7 1.9 tdi BRB 2008r. (bez DPF): - olej - Motul 8100 X-Clean 5W40 - filtr oleju Knecht OX143D - filtr kabinowy Knecht LX819 (lub bosch) - filtr powietrza Knecht LA93 - filtr paliwa Knecht KL147D 67zł dodatkowo potrzebuję tarcze I klocki na przód, czy coś możesz zaproponować w tym temacie (na tył brałem od ciebie textar i jest ok) NR WIN: WAUZZZ8E38A139611 Tomek
  2. Cześć Marcin, standardowo proszę o wycenę oleju i filtrów do A4 b7 1.9 tdi BRB 2008r. (bez DPF): - olej - Motul 8100 X-Clean 5W40 - filtr oleju Knecht OX143D - filtr kabinowy Knecht LX819 - filtr powietrza Knecht LA93 dodatkowo potrzebuję tarcze I klocki na tył, czy coś możesz zaproponować w tym temacie? Tomek
  3. https://www.dropbox.com/sc/d6bkvqnzdiczyuv/AACS-_p8P_fyPpW3-BJ3G5Ufa
  4. Tak to wyszło na aucie, wydaje się ok. za wyjątkiem tego, że wysoko stoi i wygląda jak allroad... https://photos-1.dropbox.com/t/2/AAAeIEHYHC06Liosv0ECy0_ujPrSYaLPBZcB77prMC7aqQ/12/134657049/jpeg/32x32/1/_/1/2/DSC_0442.jpg/EITromcYUiACKAI/nyAknPfc7isYQaeD13u3qCyhG53hveBBuxQybZsj4r0?size=1024x768&size_mode=2 https://photos-1.dropbox.com/t/2/AACimEvzZR53hzFtKLt3rnSMTdXM43hoKDrOOMDostAtRw/12/134657049/jpeg/32x32/1/_/1/2/DSC_0444.jpg/EITromcYUiACKAI/PFpjZr92fLxYhCDVBvKYdQj6sA9M0tMpWwk9LHtYP8E?size=1024x768&size_mode=2
  5. PanFlorian

    Znaczenie ET Felgi

    Taką informację otrzymałem z dystom, ale jak się teraz nad tym zastanawiam to nie widzę na to żadnego logicznego uzasadnienia...Musiałem chyba coś źle zrozumieć,więc nie sugeruj się moją odp. Przepraszam za wprowadzanie w błąd.
  6. PanFlorian

    Znaczenie ET Felgi

    W sobotę zamontowalem do mojej b7 koła 7.5j 17" et 45, 66,6mm piasta + opony 225/50/17 na przód dałem dystanse 13mm,tył 17mm, a do tego pierścienie centrujace-tak mi poradzono na forum.Wygląda to całkiem nieźle,pozdrowienia. Jeśli chodzi o dystanse,to min.grubość przy której jest możliwa i sensowna zmiany średnicy piasty to 17mm.Też się zastanawiałem,czy zamówić dystanse ze zmianą średnicy(na tył) ale zostałem przy std 55.7mm,wówczas mogę założyć Stare koła (55.7) z wykorzystaniem dystansów. Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
  7. Profil felgi to 7,5 et45 opony 225/50/17,chciałbym się tylko upewnić,czy zaproponowane dystanse spasują z tym profilem opony,tą jest wyższa i szersza od 215/50? Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka Dystanse zakupione,mam nadzieję że spasują. Dzięki za pomoc i pozdrawiam. Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
  8. Jeśli dobrze kumam,to przy zmianie na et45 i tej samej szerokosci felgi 7" (nie jestem pewien,czy to nie 7,5",dowiem się wieczorem) koło schowa się do środka 3mm w stosunku do tego co mam teraz.Zabieg z dystansami ma na celu poprawę wyglądu,odsunie koła na zewnątrz.Czy przy takim myku nic nie będzie obcierać zarówno z oponami 225/55 (te na razie muszę zostawić) jak i 215/50?Pytanie co jeśli to będą felgi 7,5",czy wtedy zastosować mniejsze dystanse? Koła które zakupilem: http://allegro.pl/kola-zima-audi-225-50-17-oryginal-i5768804186.html#thumb/7 Dziękuję za podpowiedzi. Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
  9. Kolo 16" 205/55 ma 51,9 cm średnicy Koło 17" 235/45 ma 53,8 cm średnicy Docelowo felgi będą jeździć z letnimi oponami, a na zimę planuje 16",te które mam obecnie z letnimi. Dlaczego twoim zdaniem 17 na zimę to porażka? Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
  10. Cześć, noszę się z zamiarem zakupu opon zimowych i przy okazji przesiadkę z felg 16" na 17" i tutaj pojawiają się ??? Jak sobie przeliczyłem, okazuje się że średnica koła urośnie o jakieś min. 2 cm (opony 205/55/R16 - na 235/45/R17). Może to i niewiele, ale przy zawieszeniu, które już teraz wydaje się być zbyt wysoko (std zawieszenie), dodatkowe 2 cm pogorszą sprawę. Jak to wyglądało w waszym przypadku i jaki byłby koszt obniżenia zawieszenia? Co z pomiarem prędkości, odległości itp. wydaje się, że będą błędne wskazania, czy da się to ewentualnie skalibrować? Zdecydowałem się na 17",koła juz zakupione z oponami 225/50 et45 ,oryginalnie mam et42.Wiem,że muszę dokupić pierścień centrujacy ze względu na różnicę średnicy piasty, a czy śruby które posiadam z poprzednich kół tj. 16" et42 będą ok? Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
  11. Cześć, chciałbym się poradzić odnośnie zakupu radia. Do tej pory miałem RNS-E i nie będę ryzykował montażu tego radia po raz trzeci… Szukam czegoś co wypełni przestrzeń po poprzedniku, fajnie gdyby obsługiwało zmieniarkę, bo bez tego będzie bezużyteczna oraz połączenie z FISem (to chyba jest możliwe z fabrycznym sprzętem?) no i sterowanie z kierownicy. Z oryginałów znalazłem takie modele: Chorus III, Concert III, Symphony III, BNS 5.0, z czego tylko dwa ostatnie obsługują zmieniarkę. Czy wymienione modele będą pasować do otworu po RNS-E? Czy jest szansa, że nie opłaca się tego ukraść? Co ewentualnie możecie polecić?
  12. Ciekawe, bo ten olej wg charakterystyki ma wyjątkowo dobre parametry w wysokich temp.: Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s - lepkość HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s - lepkość dynamiczna Może ktoś jeszcze śmigał na tym oleju i podzieli się doświadczeniami. Jak by się miały do tego charakterystyki oleju, gdyby to była prawda? ---------- Post dopisany at 23:50 ---------- Poprzedni post napisany at 23:27 ---------- Synthoil Energy 0W-40 5L do którego było porównanie ma lepsze smarowanie przy zimnym silniku i w niskich temperaturach (również z racji takiej, że to 0W40) natomiast wraz ze wzrostem temp. teoretycznie lepiej powinien się zachowywać 5W40 Motula (tak wychodzi z parametrów obu olejów). Jak ktoś lubi cisnąć zaraz po odpaleniu to 0W40 jest w takich warunkach bardzo dobry, a 0W30 pewnie byłby jeszcze lepszy.
  13. W instrukcji obsługi znalazłem coś takiego: Norma 506 01 - wydłużony okres przeglądów dla aut bez DPF Norma 505 01 - stały okres przeglądów dla aut bez DPF Norma 507 00 - stały lub wydłużony okres przeglądów dla aut z/bez DPF ---------- Post dopisany at 14:58 ---------- Poprzedni post napisany at 09:24 ---------- Zdecydowałem się na 8100 X-Clean 5W40,wydaje się mieć lepsze parametry niż Specific 5W40,a różnica w cenie tylko 10zł. Obydwa wg normy 505 01 Dzięki za pomoc.
  14. Wg kodu wyposażenia nie posiada, poza tym auto pochodzi z Belgii gdzie ponoć auta nie musiały mieć dpf, po trzecie potwierdziło się to z innymi forumowiczami,którzy również mają brb z Belgii i nie mają dpf. Spr. to jeszcze namacalne przy wymianie oleju,Ale na 90% dpfa nie ma.
  15. Cześć, posiadam 1.9tdi BRB z 2008r. który fabrycznie nie posiada DPFu (jest tylko przygotownay pod DPF), w związku z czym zastanawiam się nad odpowiednim olejem. Do tej pory używany był Castrol wg normy 507.00 na którym pierwszy właściciel robił wydłużone przeglądy co 30kkm (przez 3 lata), kolejny właściciel jeździł na tym samym oleju, z tym że wymieniał co 15kkm lub co rok. Teoretycznie do silników tdi pd bez dpf wyprodukowanych po roku 2000 obowiązuje norma 506.01 (która została zastąpiona 507.00), wg tego forum min. norma do mojego auta to 505.01 (choć BRB nie jest tam wymieniony, tylko BKE). 1) Jaką normę powinien spełniać olej do mojego silnika? 2) Jeśli 505.01 to czy zgodzicie się ze mną, że MOTUL SPECIFIC VW 505.01 będzie lepszy niż którykolwiek motul z normą 507.00 np MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 czy MOTUL SPECIFIC VW 507.00? Dodam jeszcze,że planuję wymieniać olej co roku, przy czym rocznie pokonuje 10-15 kim,z czego połowę po mieście (krótkie odcinki).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...