Skocz do zawartości

alpha_jack

Pasjonat
  • Postów

    34
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O alpha_jack

Informacje

  • Imię
    Jacek
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia alpha_jack

0

Reputacja

  1. NIe jestem mechanikiem, ale użytkownikiem Multitronika, i z tego co wiem, to w naszych skrzyniach są sprzęgła i to dwa jedno odpowiedzialne za jazdę w przód, a drugie w tył. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę
  2. Wielkie dzięki, właśnie o to mi chodziło teraz tylko jak się zabrać za do dziadostwo? trzeba demontować fotel?
  3. Witam, jak w temacie. Poszukuję nr OEM zatrzasku pasów bezpieczeństwa montowanego przy fotelu kierowcy. Ostatnimi czasy, mimo zapiętych pasów, dzwoni gong sygnalizujacy ich niezapięcie. W serwisie Audi dowiedziałem się, że to typowa usterka i że należy wymienić klamrę pasów. Auto Audi Avant 2007 rok 2.0 tdi. Dziekuje.
  4. alpha_jack

    S

    5,7 l/100 PB?? To świetny wynik
  5. alpha_jack

    S

    No właśnie, w każdym jednym 1.8 T jest dwumasa? Szczególnie interesuje mnie ten montowany w Exeo o kodzie silnika CFMA... Do ilu można zejść ze spalaniem PB przy ekonomicznej jeździe?
  6. alpha_jack

    S

    Witaj, jak się sprawuje silniczek? Ile pali PB? Jest w nim koło dwumasowe?
  7. wiec zupelnie wynikało co innego... jezeli chodzi o swap, wez pod uwagę, że multi po naprawie, moze przysparzac innych problemow, z podzespolow nie wymienionych. a wiec kolejne koszty. Wszystko się zgadza, ale pierwszy post (ten zacytowany) nie jest mój
  8. Co do mechanika od skrzyń automatycznych polecam warsztat Pana Marka Łobody w Biestrzykowie - http://www.loboda.pl/ A sprzedający miał w ofercie zapis - "nie wymaga żadnego wkładu finansowego" ?
  9. W dalszym jednak ciągu nie przemawia do mnie taki swap... wydaje mi się, że jest to duża ingerencja w auto, a z odsprzedażą takiego samochodu też nie wiadomo jakby to było. A co do samej przyczyny - oczywiście nie ma pewności w 100% czy winna jest skrzynia. Jednak po dwóch jazdach testowych, o których pisałem wyżej jest to niemal pewne. Co do samego testu - słyszałem, ze nie można wrzucać "N" w trakcie jazdy, i tego się trzymałem. Tymczasem pierwsze co zrobił jednej i drugi mechanik to wrzucenie "N" i sprawdzenie czy auto dalej drży podczas zwalniania na "luzie". Wówczas żadne drgania nie występowały. Ponoć taki sprawdzian daje niemal 100%, że siedzi skrzynia. Ciekawe tylko w jakim stopniu
  10. Na dobrą sprawę dokładna diagnoza nie została jeszcze postawiona (to wymaga wyjęcia skrzyni i jej otworzenia). Poza tym nie mam zwyczaju sprzedawać "kitu" i na pewno świadomie auta komuś nie wcisnę nie informując go o przypadłości, która go męczy. Boję się tego swapa na manuala, bo to dla mnie jak podmiana "mózgu" na inny a poza tym nie wiadomo, jak taki przeszczep się przyjmie... Skrzynia używka? Sam nie wiem... nie wiadomo co się kupi, a jeśli już to za ile? (zostałem poinformowany, że za dobrą i sprawdzoną skrzynię trzeba dać 5-6 tys...) Żal mi trochę tego auta, bo jego serce (czyt. silnik) chodzi jak brzytwa (w 2011 roku wsadzili nowy silnik w ASO Audi we Francji po stwierdzeniu pęknięcia na pierwszym cylindrze), dodatkowo nowa turbina również z ASO, do tego ja zrobiłem kilka kosztownych napraw... Ale cóż takie życie
  11. Panowie, dzięki za zainteresowanie! Zawieszenia całe przejrzane wielokrotnie (niektóre, podejrzane elementy wymienione na nowe), opony trzykrotnie wyważane, nowe tarcze OZ z klockami ferodo (miałem wrażenie, że hamulce potęgują efekt drgań), nowy dwumas i sprzęgło w Multi.... a drgania jak były tak są. Silnik w super kondycji, pompowtryski też. Dzwonię do poleconego mi serwisu we Wrocławiu, - opisuję wszystko po kolei, co boli, co dolega mojemu Audi. Dowiedziałem się, że kiedyś podobne rzeczy występowały w VW Passatach z 2.0 TDI i pomagała aktualizacja sterownika skrzyni i silnika. Ale oni się tym nie zajmują, bo nie mają abonamentu Audi, i takie tam historie. Polecają pojechać do ASO Audi Centrum Wrocław, tam wszystko mają. Więc pojechałem... i co? Pierwsza jazda testowa z diagnostą... gościu jedzie, drapie się po głowie, auto za każdym razem drga... diagnosta stawia na układ napędowy, ale nie mówi konkretnie co. Nie spotkał się jeszcze z czymś takim. Wracamy. Woła kolegę, - speca ASO Audi od skrzyń automatycznych. Druga jazda testowa... gościu, widziałem, że zna się na rzeczy... opisuje mi wszystko jak skrzynia pracuje, co z czym i dlaczego.... katuje mój samochód i skrzynię i niestety pada drastyczna diagnoza - podejrzewa zużycie skrzyni... wariatory, łańcuch.. itd, itp... Informuje również, że oni już nie do końca naprawiają tego typu rzeczy, a dostęp do części jest ograniczony (chyba już niektórych podzespołów nie produkują). Poleca pojechać do podwrocławskiego speca od skrzyń automatycznych (którego zresztą wcześniej polecał mi mój dobry znajomy, poruszający się również automtem, ale GTronic w Mercedesie). Więc jadę... Uderzam do samego szefa i właściciela jednocześnie. Jazda testowa.... i niestety diagnoza ASO Audi zostaje potwierdzona. Wszystkie objawy wskazują na skrzynie. Pytam ile może kosztować naprawa... no, to zależy oczywiście od tego co jest do wymiany, i w jakiej kondycji są poszczególne podzespoły... ale robota zaczyna się od 1000 zł. Poinformowany o cenach przykładowych cześći Multitronica (np. kosz sprzęgłowy - ponad 2,5 tys PLN, łańcuch jakieś 1,5 tys. PLN) grzecznie podziękowałem i z bólem serca i głowy wróciłem do domu.... taka historia. Niestety diagnoza Bartka chyba się nie potwierdziła, i czeka mnie trudna decyzja... naprawiać, kupić nową skrzynię, zrobić swapa na manulala, czy sprzedać i zapomnieć.
  12. Następnym razem szybkę z tyły bratu otwórz najwyżej skończysz na myjni
  13. Polecam artykuł http://turbodiesel.hswg.pl/sprawdzenie-stanu-pompowtryskiwaczy-w-silniku-tdi/ Na swoje pytanie sam sobie odpowiesz Polecam również lekturę komentarzy do tego artykułu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...