Skocz do zawartości

wojwal

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O wojwal

Informacje

  • Imię
    Wojtek
  • Miasto
    Opole

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2011
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia wojwal

0

Reputacja

  1. Witam, Mialem do tej pory w Audi A4 b8 - silnik CAHA zalany olej Shell Helix Ultra ECT 5W-30 - bylo zalane w ASO jako Long-Life... Chcialem tem sam olej - mechanik mi teraz zalal Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 - i dopiero pozniej zauwazylem, ze nie ma na nim oznaczenia normy VW 507.00. Na stronie polskiej Shella nie ma w ogole tego "... ECT C3 5W-30": http://www.shell.pl/products-services/on-the-road/consumer-lubricants-tpkg/cars/shell-helix-range/shell-helix-ect-range.html- a strony sklepow internetowych czasem podaja ze norme spelnia a czasem, ze nie, czasem zdjecie pudelka z napisem "C3" - a czasem bez... W koncu udalo mi sie znalezc: http://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-ect-5w-30.html http://www.shell.com/motorist/oils-lubricants/helix-for-cars/helix-fully-synthetic/shell-helix-ultra-ect-c3-5w-30.html No i faktycznie ten z "C3" nie ma normy VW. Czy ktos obeznany w temacie moglby mi powiedziec, czy moge tak jezdzic? To faktycznie moze byc taka duza roznica? Czy zlewac swiezy olej - albo olac temat i jezdzic? Pozdrawiam
  2. Przy wylaczonej jest cisza. Jak wystepuje ten dzwiek i wylacze klime przyciskiem AC tez robi sie cisza.
  3. Witam, Mam mały, ale wkurząjacy problem z klimatyzacją. Auto kupiłem z uszkodzoną sprężarką (byla cała uwalona na zielono - ponoć zalana czynnikiem, który barwi). Najpierw wymieniłem sprężarkę na używaną z allegro, ale dość mocno hałasowała, podejrzenie padło na sprężarkę, więc, kupiłem nową sprężarke Denso - wkurzający dźwięk był cichszy, ale nadal był... Mechanik co prawda nie płukał układu, ale zapewnił, że było czyściutko i że żadnych opiłków nie było... Dźwięk slychać chyba ze środkowych nawiewów - ale jak je zamknąć to nadal jest, więc generalnie gdzieś ze środka Dźwięk pojawia się i znika, czasem pulsuje - jakby szum, szmer, hmm albo tarcie. Próbowałem go nagrać, no ale niestety nie mogę wyłączyć funkcji usuwania szumu w mojej komórce, więc nagranie jest dość mocno zdeformowane. Nagrywalem na luzie (niestety komórka dośc mocno wycieła odgłos silnika) - słychać tak co 8-10 sekund ten dźwięk całkiem wyraźnie. Jak wyłącze klimatyzacje przyciskiem AC - oczywiście dźwięk natychmiast znika. http://www.filedropper.com/record0006 Czasem jak delikatnie dodam gazu - to dźwięk jakby pracuje z obrotami silnika - więc podejrzenie znowu, że to jednak wina sprężarki, ale: Najdziwniejsze jest, że ten dźwiek pojawia sie tylko wtedy, kiedy klimatyzacja nie ma za dużo do roboty - temperatury zew ok. 22C albo mniej.... Kiedy jest cieplej i sprężarka ma robote - jest cicho. Podczas ostatnich upałow było cały czas cicho... To jest dla mnie najbardziej interesujące? To napewno nie jest wentylator - kiedy ustawie siłę nawiewu na 2 lub 3 - dźwiek dalej się pojawia, następnie jak ustawie klime na MIN - klima zacznie pracować na full - i znowu zmienie siłę nawiewu na 3 - leci delikatnie zimne powietrze i jest cisza - dźwięku nie ma, więc tak jak pisałem dźwięk pojawia sie tylko kiedy klima nie ma za dużo do roboty, może włącza sie i wyłącza? Poza tym dźwiękiem nie ma problemów, klima chłodzi ok, nic nie śmierdzi. Klima jest 1-strefowa Może ktoś pomóc? Ew. polecić jakiś dobry serwis klimatyzacji z Opola lub okolic?
  4. Witam, Mam mały, ale wkurząjacy problem z klimatyzacją. Auto kupiłem z uszkodzoną sprężarką (byla cała uwalona na zielono - ponoć zalana czynnikiem, który barwi). Najpierw wymieniłem sprężarkę na używaną z allegro, ale dość mocno hałasowała, podejrzenie padło na sprężarkę, więc, kupiłem nową sprężarke Denso - wkurzający dźwięk był cichszy, ale nadal był... Mechanik co prawda nie płukał układu, ale zapewnił, że było czyściutko i że żadnych opiłków nie było... Dźwięk slychać chyba ze środkowych nawiewów - ale jak je zamknąć to nadal jest, więc generalnie gdzieś ze środka Dźwięk pojawia się i znika, czasem pulsuje - jakby szum, szmer, hmm albo tarcie. Próbowałem go nagrać, no ale niestety nie mogę wyłączyć funkcji usuwania szumu w mojej komórce, więc nagranie jest dość mocno zdeformowane. Nagrywalem na luzie (niestety komórka dośc mocno wycieła odgłos silnika) - słychać tak co 8-10 sekund ten dźwięk całkiem wyraźnie. Jak wyłącze klimatyzacje przyciskiem AC - oczywiście dźwięk natychmiast znika. http://www.filedropper.com/record0006 Czasem jak delikatnie dodam gazu - to dźwięk jakby pracuje z obrotami silnika - więc podejrzenie znowu, że to jednak wina sprężarki, ale: Najdziwniejsze jest, że ten dźwiek pojawia sie tylko wtedy, kiedy klimatyzacja nie ma za dużo do roboty - temperatury zew ok. 22C albo mniej.... Kiedy jest cieplej i sprężarka ma robote - jest cicho. Podczas ostatnich upałow było cały czas cicho... To jest dla mnie najbardziej interesujące? To napewno nie jest wentylator - kiedy ustawie siłę nawiewu na 2 lub 3 - dźwiek dalej się pojawia, następnie jak ustawie klime na MIN - klima zacznie pracować na full - i znowu zmienie siłę nawiewu na 3 - leci delikatnie zimne powietrze i jest cisza - dźwięku nie ma, więc tak jak pisałem dźwięk pojawia sie tylko kiedy klima nie ma za dużo do roboty, może włącza sie i wyłącza? Poza tym dźwiękiem nie ma problemów, klima chłodzi ok, nic nie śmierdzi. Może ktoś pomóc? Ew. polecić jakiś dobry serwis klimatyzacji z Opola lub okolic?
  5. Orientuje sie ktos, czy na bagaznik dachowy Thule Wingbar Edge 9592 - wejda 4 mocowania na rower Thule 591? Oczywiscie rowery na przekladke przod/tyl/przod/tyl Generalnie do A4 B8 pasuja 2 Thule z wingbarami: - Wingbar Edge 9592 - Wingbar 961 + Thule 753 Wingbar Edge jakos tak ladniej i bardziej aerodynamicznie wyglada - ale przez swoja budowe ma mniej miejsca na montaz. Dwa rowery beda dzieciece, ale nie wiem czy w ogole cztery 591 da sie wsunac na tej belce?
  6. Witam, Jakis czas temu kupilem Audi A4 z MMI 3G basic - auto, soft i mapy z 2011 roku. Soft: BNav_EU_P0054_D1 Mapy: 5.12.4 1. W moim MMI nie ma joysticka - czy istnieje jakis sposob, zeby obejrzec sobie mape? (w lewo, prawo... itp...) Kolkiem moge tylko zoomowac, moze jest jakis skrot o ktorym nie wiem? 2. Do tej pory korzystalem z Automapy - po ustawieniu trasy zawsze ogladalem mape gdzie nawi chce mnie prowadzic, czasem ustawialem korekty typu "Punkt przez" itp... Jezeli bez joystica nie da sie przegladac mapy - w jaki sposob moge sobie przeanalizowac ustawiona trase? Wiem, ze jest tryb demo - sprawdzilem go - niby moglby wystarczyc, ale strasznie wolno demo dziala. Ustawilem krotka trase na 100km - i pewnie z 10-15 minut zajeloby, zeby demo pokazalo cala trase do konca. Jest jakis sposob zeby to demo przyspieszyc, zwolnic? Generalnie czy jest jakis prosty sposob, zeby szybko przesledzic (dosc szczegolowo) cala zaplanowana trase? Nie lubie jezdzic calkowicie na slepo - ufajac ze nawi ma zawsze racje 3. Planowalem wgrac polskie menu - ale po lekturze forum - z tego co wywnioskowalem nie ma oficjalnego polskiego softu od Audi - tylko przerobki firm typu "Uczymy Auta Polskiego". Dobrze mysle, polskie wersje to tylko nieoficjalne nakladki? 4. Aktualizujac samemu soft - mozna uwalic MMI. A czy mozna cos popsuc samodzielnie aktualizujac / aktywujac tylko mapy? 5. Czy w przypadku wgrania polskiego menu od jakiejs firmy - w przyszlosci standardowe mapy nie beda kompatybilne - i aktualizowac trzeba bedzie w tej samej firmie? 6. Wolalbym uniknac aktualizacji softu - czy z moim softem pojda najnowsze mapy 2015? Czy jednak musialbym najpierw aktualizowac soft? Wiem, ze jest temat kolegi faktory opisujacy aktualizacje softu 7. Jezeli bede musial zaktualizowac ten soft - te bledy 03276 i 03175 - czy mozna je zignorowac, rozumiem ze na konsoli nic sie nie pokazuje, jedynie po podlaczeniu VCDS? Dzieki wielkie za odpowiedzi
  7. Witam, Kupilem wlasnie A4'ke - auto z 2011, silnik CAHA - ma nalatane 209k km. To moje pierwsze auto z DPF'em - prosze o analize wydruku z ASO: http://pl.tinypic.com/r/2jds2z7/8 Filtr czastek stalych, obliczona masa sadzy: 9.6g Filtr czastek stalych, przebieg od ostatniej regeneracji: 196776 Granica zapelnienia dla regeneracji podczas jazdy: 22.05g Filtr czastek stalych, zmierzona masa sadzy: -1.85g Filtr czastek stalych, zawartosc popiolu w oleju: 0.17l Diagnosta z ASO - zaznaczyl tylko wartosc 0.17l - i powiedzial, ze jest na granicy i ze graniczna wartosc to 0.175 - ale mowil, ze roznie bywa i auta z wieksza wartoscia jezdza... http://pl.tinypic.com/r/1iju5d/8 Prosze o wyjasnienie tych wartosci i ogolnie, czy jest dobrze, srednio czy zle Poki co, zadnych problemow nie mam. Chcialbym sie przygotowac, jesli takowe maja niedlugo wystapic? Serwisant mowil, ze w zasadzie DPF przeznaczony jest dla auta dozywotnio i cos wyjasnial o jakims czujniku miezacym wartosci przed i po DPF'ie - ponoc ten czujnik czasami nawala i podaje zle wartosci. Wymiana ponoc niedroga i prosta - nie byl jeszcze wymieniany. W przyszlym tygodniu planuje odstawic auto do ASO, czy przy okazji warto wymienic ten czujnik, tak zapobiegawczo? I jeden maly offtop: Wydaje mi sie, ze Xenony swieca troche za nisko - to mozna samemu regulowac? Czy tylko w warsztacie? Po wlaczeniu silnika obnizaja sie i podnosza - wiec poziomowanie dziala... Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...