Witam
Posiadam Audi a4 b8 2.0 TDI Ultra 163km (Ad-Blue) silnik CNHC - kupilem z przebiegiem 175tys przy 180 zrobilem "bezpieczny" chip i po przejechaniu 500km zaczeły się problemy - Check engine z błędem P2002 00 [237] wskazujący na błędne działanie DPF. Po przeczytaniu internetów wiele wskazuje iż może to być zapchana chłodnica EGR jednakże kilka osób dokonało wymiany a błąd jak występował tak wystepuje - dlatego chciałbym samodzielnie zdiagnozować problem na ile to możliwe.
Z rzeczy, które zauwazyłem:
- spalanie bardzo wzrostło, wczesniej najczesciej srednia 5,3-5.4 -teraz 6,1-6,5 przy ekonomiczniej jezdzie np 120 tempomat na pustej autostradzie przy 400-500km trasy. Spalanie w miescie wczesniej mialem na poziomie 6-7l teraz 9-10.
- Check engine nie wyskoczy mi na autostradzie przy podanej predkosci a jedynie na trasie kiedy najczesciej jade na biegach od 3 do 5 w okolicy obrotów 1600-2000
- ma wrażenie ze auto lekko straciło moc
- wypalanie DPF wg obrotów oraz aplikacji VAG DPF najczesciej co 200-300km miejskiej jazdy lub 500-600 autostradowej.
Zrobiłęm trochę odczytow z VCDS, może ktoś coś zauważy i podpowie?
AudiA4 – Dysk Google
DRIVE.GOOGLE.COM