Skocz do zawartości

azrael

Pasjonat
  • Postów

    66
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O azrael

Informacje

  • Imię
    Marcin
  • Miasto
    Mazoviae

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    2.0
  • Kod silnika
    ALT
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG
  1. Cześć po długim czasie i kolejnych dziesiątkach tysiącach kilometrów. Lałem już Liqui Moly 10W40 z MoS2, Liqui Moly 5W40, Valvoline Synpower 5W40, Valvoline VR1 5W50, a na nawet Liqui Moly Ceratec Na moim egzemplarzu stwierdzam brak różnic. Zawsze okolice 250 ml / 1000 km. I tak już od ponad 120000 km. Powiem Wam jedno. Po takim czasie mam już na olej totalnie wywalone. Gdy zaświeci się lampka oleju, dolewam 500ml i do następnego alarmu. Polecam taki "dolewczy" stosunek
  2. azrael

    Wymiana sprzęgła

    To nie diesel, żeby rozwalić dwumasę przy 200-250k km Kolega tracer123 twierdzi, że miał dwumas w niemal idealnym stanie, a zdaje się, że już dawno przekroczył 250. Dwumas ALT może dużo wytrzymać. To ten sam, którym szarpie 1.8T, który jednak o wiele gwałtowniej nabiera mocy.
  3. azrael

    Wymiana sprzęgła

    Sprawdź pompę sprzęgła. Moja miała dość i zgiął się teleskop przez co łapała bardzo nisko. Koszt ok 200 + robota. Dwumasą się nie przejmuj. Trzeba mieć niefart, albo ognisty temperament za kółkiem, żeby rozwalić dwumas przy ALT. Jeśli zdecydujesz się na zmianę sprzęgła, najlepiej kompletu np Sachsa, mechanik bardzo szybko oceni czy dwumas nie ma luzów. Ewentualnie podjedź pod stromą górkę na 4-ce przy 40km/h. Jeśli nie zacznie szarpać, masz już wstępne oględziny za sobą
  4. azrael

    Jaki olej do 2.0 ALT?

    Opinie są różne, ale na pewno coś dobrego. Liqui Moly, Motul, Valvoline, albo jakaś top liga. Wybierz wedle uznania, albo tabel parametrów, Pamiętaj, że masz w silniku łańcuch, wariator, zmienne fazy rozrządu i zawory regulowane ciśnieniem oleju, więc olej musi mieć dobre właściwości smarne przy starcie silnika. Wskazane 5W lub 10W o bardzo niskiej temperaturze krzepnięcia/topnienia.
  5. azrael

    Cewki zapłonowe wymiana

    Obie są bardzo dobre. Osobiście wziąłem ostatnio jedną BERU.
  6. Doktora nie używaj. Szkoda silnika. Ceramizer dobry, czyli Ceramizer albo Cera Tec od Liqui Moly możesz zalać. Procedura jest taka: płukanka, nowy olej, ceramizer. Spokojna jazda przez 1500km.
  7. Jeśli sprzedasz ALT, i kupisz coś innego, będzie taniej. Żeby wszystko zagrało musiałbyś musiałbyś kupić słupek + osprzęt + skrzynia i wszystko sprawne. Warto byłoby silnik i skrzynię sprawdzić i naprawić wszystko przed montażem. Montaż też będzie kosztował sporo. Up to you.
  8. Sprawdziłeś czy kabel do czujnika położenia wału jest ok?
  9. Mój zaufany mechanik, który nie wymienia jak leci i specjalizuje się w VAGach sprawdzał na kompie kąty ustawiania wałków rozrządu. Orzekł, że wszystko ok i żebym jeździł. 40 tysięcy przejechane i nadal wszystko ok. Mój też przejechał blisko 80 tysięcy na rozrządzie, ale nie zamierzam go zmieniać. Interwał serwisowy to 180 tysięcy, a w silniku Contitech/SKF/Hepu, więc uważam, że mam potężny zapas. Niedawno musiałem wymienić pasek wielorowkowy, więc była okazja posłuchać rozrządu. Pracował cicho i gładko. Oczywiście nie namawiam, bo większość zaleci wymianę po 90-120 tysiącach. Wymieniacie wedle własnego uznania.
  10. Będzie wykres z hamowni?
  11. azrael

    Zawor faz

    Co to dokładnie jest powie Ci dobry mechanik. Sprawdzi na kompie ustawienia wałków i w razie potrzeby rozbierze silnik. Dla mnie to brzmi jak wariator, zawór albo coś przy łańcuchu, czyli powtórka z rozrywki. Dziwne, skoro wymieniłeś wszystkie te elementy na ori 3 lata temu. Kupiłeś je w ASO?
  12. azrael

    Zawor faz

    wklej linka
  13. azrael

    Zawor faz

    Jaki masz olej w silniku? Opisz jak brzmi jarmolenie? Pracuje jak kosiarka?
  14. Nowa to bliżej 1000. Spróbuj tej opcji z gwarancją 12 miesięcy. Pamiętaj, że masz dwa lata rękojmi.
  15. Kup coś markowego np Contitech, SKF, INA (zdaje się robią na pierwszy montaż) a zamkniesz się i tak z pompą w 500. Do tego napinacz/tłumik drgań np FEBI za 150. Pamiętaj, że z tyłu silnika masz łańcuch + napinacz. Niech mechanik dokładnie sprawdzi jego stan. To też się wymienia, a trzeba to tego rozpiąć rozrząd, więc warto ogarnąć za jednym zamachem, jeśli łańcuch ma oznaki zużycia. Jeśli dobrze pamiętam, Audi zaleca wymianę co drugi rozrząd. Cena to niestety drugie tyle co przód
×
×
  • Dodaj nową pozycję...