Skocz do zawartości

k4mil3k

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O k4mil3k

Informacje

  • Imię
    Paweł
  • Miasto
    Kołobrzeg

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia k4mil3k

0

Reputacja

  1. Przeczytalem wiele tematow o drganiach, rezonansie, itp. Niestety zaden nie odpowiadal dokladnie moim objawom. Wiec, opisze dokladnie co sie dzieje. Generalnie w aucie (podczas jazdy i postoju) czuc bylo dosc mocne wibracje, drgania w okolicach 3 tys obrotow. Jezdzilem z tymi drganiami juz dobre 50 tys km, poprostu albo maks 110km/h, albo powyzej 130km/h :> W ostatnich dniach dosc sie to nasililo. Dzis bylem u mechanika i okazalo sie ze brak jest 3 srub dolnych M10(dwie przelotowe i jedna normalna) laczacych skrzynie z blokiem silnika. Te dwie przelotowe zostaly uzupelnione, pozostala niestety nie, gdyz najprawdopodobniej w korpusie/obudowie skrzyni jest zerwany gwint. Dwie inne sruby byly lekko luzne. Po dokreceniu wszystkiego na tzw "beton" owe dosc odczywalne drgania przy 3 tys obrotow ustapily. Jednakze teraz pojawily sie one w zakresie obrotow od 4500 wzwyz i do tego sa naprawde bardzo mocno odczuwalne. Jadac autem slychac dosc mocne i glosne buczenie i czuc je na wszystkim. Nie jest to zaden rezonans wydechu, gdyz przy probach naciagania, czy odciagania wydechu nic sie nie zmienialo. Plecionka cala. Tak samo przy probach szarpania silnikiem nic sie nie zmienialo. Poduchy sa cale, guma nawet nie popekana. Mechanik - zreszta bardzo zaufany stwierdzil ze te buczenie ewidentnie wydobywa sie z miejsca laczenia skrzyni z blokiem. Podejrzewam kolo dwumasowe - i teraz pytanie do znawcow....czy ktos sie z czyms podobnym spotkal ? Czy to mozliwe ze sruby laczace zaczely same sie wykrecac od drgan ? Bo niewiem czy zrzucac skrzynie ;/
  2. Mam to samo, uporales sie moze z tym problemem ?
  3. Mam podobny problem, jednak u mnie silnik wkreca sie bez zadnych problemow. Czuc jedynie lekkie zamulenie przy przyspieszaniu - w okolicy 3 tys obrotow, a wyzej jest juz ok, czuc ze dostaje "kopa". Na LPG raczej jest ok w calym zakresie obrotow. Ktos sie z tym juz uporal ? Silnik to tez AEB. Jesli chodzi o doladowanie to tez jest za niskie bo wynosi zaledwie od 0,4 w peaku do 0,3 bar. Instalacja dolotowa szczelna, i zupelnie nowa - oryginalna turbina K03 a nie zaden chinczyk czy regenerowana.Jednak pomimo niskich wartosci doladowania, jest ono plynne bez skokow i szarpniec. Domyslam sie ze cos moze byc z N75, ale nie mam mozliwosci podmiany poki co. Ewentualnie prosze o informacje jakie logi wykonac, z jakich kanalow itp.
  4. Odkopuje stary temat. Po kilku godzinach spedzonych na szrocie, udalo mi sie skompletowac brakujace plastiki, i inne pierdolki.....a takze niewiem jakim cudem znalazlem tez nawiewy poliftowe. Obecnie schna po przemalowaniu w kolor deski. Mniejsza o to, co do podswietlenia klamek - swoje bede rezal w weekend, lecz zamierzam uzyc takich diod: http://sklep.avt.pl/p/pl/41875/dioda+led+prostokatna+czerwona.html Zakladajac szeregowo obok siebie dwie diody na klamke - uzyskam pole swiecace 2mm x 10mm co bedzie bardzo zblizone do oryginalu. Calosc podlaczona pod przyciski szyb (mam 4 el.) wiec powinny swiecic nie tylko przy wlaczonych swiatlach, ale nawet do pierwszego otworzenia/zamkniecia drzwi po wyjeciu kluczyka ze stacyjki. Pytanie jak jest w oryginale: czy jak wylacze z panelu kierowcy tylne szyby, powinny gasnac rowniez klamki ? Zdjecia efektu koncowego wrzuce po weekendzie.
  5. O Boszzz.... no strasznie poniszczona instalacja. Kazdy ma to co chce i lubi. Dla nie ktorych wazniejsze sa widocznie inne bledy niz plyn do szyb. A co jak co, ale jak ma sie stale blad na FIS-ie to czlowiek sie do tego przyzwyczaja i nie obseruje juz go tak jak powinien. Moze brak czasu i checi na wymiane, a wymienic pomke to trzeba sie troche pobawic, a zlutowac kabel przy wymianie i zgrzac mufke to juz raczej zaden problem.... Jasno i wyraznie napisane - rozwiazanie tymczasowe. Pomka rzeczywiscie nie jest droga, tylko wymagane checi i czas.
  6. Na posbe kolegi wyzej. Przypominam ze jest to tylko rowiazanie tymczasowe i w moim przypadku wygladalo to tak:
  7. Ja bynajmniej zrobilem to bez odkrecania blotnika i zbiorniczka z plynem sprysk. Nalezy odkrecic zbiornik z plynem wspomagania, wyjac lampe z kierunkiem. Jesli ktos ma drobne dlonie da sobie rade, jesli nie....poluzowac pas przedni. Jeszcze jedno - czesto zdarza sie ze po wymianie pomki, plyn zaczyna wyciekac z gumowych uszczelek w zbiorniczku - dla pewnosci wklejcie je na silikon. Jesli ktos nie chce wymieniac pompki - bo dziala, a jedynie chce pozbyc sie bledu to tak jak pisalem, wystarczy "tymczasowo" przeciac jeden przewod przy wtyczce od pompki(w przypadku pompki ze zintegrowanym plywakiem). Nie pamietam dokladnie ktory wiec musicie pomierzyc probowka. Jesli potrzeba informacji ktory to dokladnie to napiszcie, w wolnej chwili zajrze do siebie ktory przecialem. W przypadku gdy czujnik jest osobny....to chyba sprawa jest prosta...albo na stale zewrzec przewody, albo go poprostu odlaczyc
  8. Jak nie chcesz tego rozbierac, kup silikon do uszczelek w sprayu, i spryskaj uszczelki w miejscu w ktorych slizga sie po nich szyba. Potem kilka razy w gore i w dol, nadmiar wytrzyj. Na pol roku masz spokoj.
  9. Sprawdz wszystkie fabryczne spoiny silikonowe w podszybiu. Ktoras jest peknieta. Obstawiam ja jedna z tych ktore sa przy miejscu montowania zawiasu od maski (tak gleboko za ECU) mialem to samo.
  10. Najprawdopodobniej siadl czujnik w pomce. Tam znajduje sie plywak z malutkim magnesem(magnes przyciaga dwie blaszki zwierajac je). Ostatnio montowalem nowa pompke z podrobki (45 pln) i niestety kolega na niej stanal gdy lezala obok auta i najwyrazniej zawiesil sie plywak. Pompka nowa, plyn jest a blad sie pokazywal. Na szybko przecialem jeden przewod w tej wtyczce (musisz poprobowac ktory bo nie pamietam, zmierz miernikiem ktore dwa sa od silniczka i to bedzie ten trzeci). Bledu nie ma, ale tez nie pokazuje stanu. Jak zrobi sie cieplej wymienie pompke jeszcze raz i zlutuje przewody, bo pieniadz nie duzy.
  11. Minelo troche czasu, ale odpisze: - przelutowalem plytke w sterowniku centralnego zamka(po tym zabiegu oswietlenie takze zaczelo dzialac ale nie do konca prawidlowo, wiec...patrz nizej) - wymienilem zamek w drzwiach kierowcy(uszkodzony czujnik w zamku) - wlutowalem dodatkowo w instalacje od sterownika centralnego do kabiny sciemniacz 12V Ciesze sie teraz dobrze dzialajacym centralnym zamkiem i plynnie rozjasniajacym sie i gaszacym oswietleniem (ktore nigdy nie dzialalo) :decayed:
  12. Tak czytam wasze opisy i powiem jedno, jezdze A4 Avant FWD z silnikiem AEB. Auto mam od niecalych 3 lat i od razu po kupnie zalozylem instalacje gazowa. Na instalacje sklada sie: - butla 56 litr w kolo - sterownik OMVL DREAM / lub KING - listwa wtryskowa VALTEK (cewki czerwone, moze wolniejsze ale zywotniejsze) Od tego czasu przejechalem nim 170 tys km. Obecnie auto ma 334 tys km przebiegu i nie dzieje sie z nim absolutnie nic. Zostala wymieniona tylko raz listwa wtryskiwaczy po 110 tys km, oraz standardowo co 20 tys km filtry gazu. Jedyna przypadlosc jaka je trawi, to przy pedale gazu w podlodze na biegach od 3 wzwyz przy predkosci obrotowej silnika powyzej 4500 - 5500 obr/min auto przelacza sie na benzyne. Byc moze zastosowano za male dysze, lub przewod glowny jest 6mm zamiast 8mm. Spalanie: - trasa 90 do 120 km/h - okolo 9 l/100km - trasa 130 do 160 km/h - okolo 10/11 l/100km - trasa 180 do 200 km/h - okolo 14 l/100km - miasto z lekka noga - okolo 11 l/100km - miasto norma - okolo 13 l/100km Gaz tankuje tylko na BP lub Statoil. Niewiem czy to prawda, ale slyszalem opinie ze warto kalibrowac instalacje 2 razy do roku (w zime i po niej) gdyz sklad mieszanki LPG na stacjach na zime jest zmieniany ?? :gwizdanie: Bardzo wazna rzecz przy instalacjach gazowych to takze dlugosc przewodow od wtryskiwaczy do dysz w kolektorze, swoja instalacje zamontowalem tak ze zostaly skrocone do absolutnego minimum. Czasy wtrysku gazu przy malym i srednim obciazeniu niewiele roznia sie od czasow benzyny. To moje 3 auto na gazie, i niech ktos mi powie ze gaz jest "be"...
  13. Mam identyczny problem jak kolega w poscie wyzej. Do tego dochodzi brak oswietlenia w kabinie. Jakies sugestie ? pompke zaraz przelutuje. Z tego co wiem, w zamkach sa jeszcze jakies czujniki, zgadza sie ? Wrazie czego jak je reanimowac ?
  14. k4mil3k

    Dobrzy chiptunerzy

    No tak sie domyslalem, to juz predzej Poznan moze ? Ale tak aby wpasc na pol dnia i wracac
  15. k4mil3k

    Dobrzy chiptunerzy

    Witam. Wiec moze zapytam o miejsce gdzie ktos moglby zajac sie chipem do 1.8T AEB mozliwie w moim rejonie, czyli Koszalin lub woj. Zachodniopomorskie. Pozdr.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...