Skocz do zawartości

pdasiek

Pasjonat
  • Postów

    27
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O pdasiek

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Zwoleń

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    BLB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

427 wyświetleń profilu

Osiągnięcia pdasiek

0

Reputacja

  1. Witam, mam problem z drganiami zarówno podczas jazdy jak i bujnięcie przy odpaleniu, dziś otworzyłem maskę i ruszyłem przód tył i silnik znacznie się podnosi i opuszcza przy ruszaniu, stąd też myślę że to poduszki. Teraz pytanie, czy w wersji z multitronic poduszki są takie same. Ile jest poduszek? ta z prawej strony jak się stoi przodem do komory (z czujnikiem) wygląda bardzo dobrze, mam wrażenie że ta od chłodnicy ma luzy.
  2. na jałowym jest wszystko ok aż do momentu aż wskoczy na 1700 obr, zaczyna bujać autkiem, po przekroczeniu delikatnie tych obrotów problem zanika całkowicie.
  3. Witam, Co to może być panowie żę mi drga silnik dosłownie w przedziale 1700-1900 obr, poniżej i powyżej jest bajka, dzieje się to na luzie jak i podczas jazdy (podczas jazdy praktycznie nie wyczuwalne) Dodam że pompki są po wymianie, turbo po regeneracji, dwumas ma 40.000 km, pozostaje jeszcze chyba tylko EGR
  4. Witam, Panowie mam problem, kupiłem audi 3 lata temu, zaraz po zakupie dobiłem klime bo nie chodziła, po dobicie ECON gasł, klima chłodziła, jednak 2 miesiące i zdechła, z racji że żona nie toleruje klimy to tego nie robiłem. Przy ostatnim wymianie rozrządu postanowiłem że zrobię i klime, warsztat znalazł nieszczelność, dobił czynnika, klima załapała. Niestety po zgaszeniu i odpaleniu klima nie chodzi, ECON gaśnie, pod komputerem pokazuje bradzo małe ciśnienie w układzie (lub na kompresorze - nie znam się) powinno być 12 jednostek a była znikoma wartość. W warsztacie polecają mi wymiane zaworu sterującego spreżąrką bądź sprężarke. I tutaj pytanie, widze na portalach że takie sprężarki też były montowane np w Oplach, czy można je zamiennie stosować (pytam bo u mnie w mieśćie jest mega szrot z częściami do Opla i na penwo taką będą mieli) Druga sprawa to czy na podstawie kodu silnika (BLB) mogę określić który to jest dokładnie zawór? (bo są 3 rodzaje), Jak kupie komplet sprężąrki z zaworem to bez znaczenia jaki rodzaj kupie?
  5. Oprócz geometrii były pokrzywione dźwignie sterujące turbo stąd tez decyzja o kupnie regenerowanej. Ktos po prostu probowal juz ja reanimować. Co do czyszczenia dolotu to obstawiam że go nie było bo przed wymianą turbawki nie występowało żadne dymienie dlatego też nie widzę sensu czyszczenia dolotu. (ale nie wiem, może czyścił, zapytam się go jutro) Co do przegonienia auta no to niestety nie mam warunków ani czasu żęby wskoczyć teraz na autostradę i jechać 180 km/h przez dłuższy czas, na ile go mogę przegonić to go przeganiam tylko zastanawiam się czy to ma jakikolwiek sens skoro nic się nie poprawia. Mam skrzynie Multitronic także sama sobie dobiera odpowiednie obroty.
  6. podebne się do tematu. Od kilku mścy borykałem się z przeładowaniem turbo. Mechani stwierdził że geometria stoi. Zakupił regenerowaną turbinę, zalał nowy oleje filtry itd, na turbo gwarancja. Po wymianie turbo auto zaczęło dymić na kolor jasno niebieski/biały Najbardziej jak postoję troszkę na światłach i ruszam to puszcza dużego bąka. Wyjmować turbo i wkładać następne? Mechanik twierdzi że wkłada tych turbawek około 30 rocznie i nigdy nie było problemu (nawet jak się zapytałem na ile mam gwarancje to się zaśmiał że może mi dać na 5 lat jak chce, jeszcze nie reklamował nigdy) i nie bardzo wierzy że to wina turbo, z drugiej strony przed wymianą nic a nic nie dymiło. Jestem z nim umówiony na podmianę turbo na następne, jednak ryzyko jest takie że jak będzie to samo i to ja ponoszę koszty ponownego wyjęcia i montażu, kilka stówek mnie nie uwiera, z drugiej strony nie mam pomysłu co to możę być. Od wymiany turbo przejechałem może ze 200 km ale nic się sytuacja nie zmienia także nie wiem czy jest sens jeździć dalej i liczyć na to że przestanie kopcić (wypali się olej z dolotu - tym bardziej że przed wymianą nic nie dymiło i turbo nie puszczało oleju)
  7. Witam, bratu zostały kołą z Mercedesa ML 19" i mogę je tanio odkupić, mam 3 pytania: 1. Czy te koła wpasują się do audi a4b7? 2. Jaka opona musiała by zawitać do autka. 3. Jaki zawias musiałby siąść żeby to jako tako wyglądało. -50/30 ? Ewentualnie jakiś zawias ori Audi koła z aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=6678151369#thumb/1
  8. I jak tam koledzy, wiadomo coś? ja caly czas sie zbieram by oddac do mechaniora ale z braku czasu odkladam to z miesiaca na miesiac. witam, jestem po wymianie pompek na używane z końcówką 073G+, problem zniknął Dodam że ECU nie daje korekcji na dawke paliwa powyżej 1700 obr/min, dlatego samochód do tej predkosci obrotowej chodził jako tako normalnie, natomiast powyżej tych obrotów zaczynała się cyklicznie pojawiająca się "tarka" w tej chwili samochód płynnie przyśpiesza bez wibracji, ze stałą prędkością też jest super, przynajmniej do 150 km/h bo warunki pogodowe nie pozwoliły na dalsze testy (temp. -18 st. C) Wreszcie po prawie dwuletniej walce moge się cieszyć sprawnym autkiem
  9. Podmieniałeś przepływomierz? Ogólnie poradziłeś sobie z tym problemem czy cały czas walczysz?
  10. Kurcze to mamy identyko! Dodam ze u mnie wyzwala blad raz na kilka tygodni przeladowania turbo. Także może cos w tym jest!
  11. Panowie od roku posiadam audi a4b7 2.0tdi BLB, multitronic. Mam następujący problem, Auto po osiągnięciu 90 stopni (wcześniej drgania praktycznie wogóle nie występują) oraz powyżej 90 km/h dostaje wibracji. (właściwie to powyżej 1600 obr/min na wysokich biegach 4,5,6,7 - w trybie S, bądź na D powyżej 1600) Zaznaczam że są to wibracji cykliczne (zawieszenie odpada) na takiej zasadzie że 2s jest idealnie, a 2s lekko czuć wibracje na budzie auta (na kierownicy tego praktycznie nie czuć) i tak w kółko. Na zimnym nie odczuwam tych wibracji. Korekcje wtrysków z grupy 13 są ok, maksymalne odchyłki na poziomie 0.7-1.1 (niby można już coś podejrzewać ale nie koniecznie) Wymieniłem uszczelki na pompowtryskach, przykręciłem nowymi śrubami itd. Przy okazji sprawdziłem pompki w serwisie Bosha, - ponoć 2 pompki do regeneracji bo "lekko leją", aczkolwiek powiedziano mi że przez te pompki może nierówno pracować na niskich obrotach, a u mnie zaczyna się to dopiero powyżej 1700 obr, i trwa aż do samego końca (nie tak jak w większości przypadków do 2100-2200 obr/min) Na wolnych obrotach jest bardzo ładnie, sporadycznie raz na jakiś czas lekko zatrzęsie budą. Stąd decyzja że wkłądamy stare, którę były umyte w myjce ultraźwiękowej, i na nowych uszczelkach/śrubach. Efekt taki że zero poprawy. Co to panowie może być? Dziwne to że na zimnym jest całkiem ok. Najbardziej się to na sile przy większym obciążeniu oraz stałej prędkości (np jazda ze stałą prędkością pod górkę) jeżeli hamuje silnikiem bądź lekko przyśpieszam drgania delikatnie ustępują. Dodam że dwumas ma 30.000 km, chociaż w ogóle objawy mi do niego nie pasują. Czy możliwe że to jakiś czujnik temperatury/przepływka/EGR czy coś w ten deseń? może auto chodzi na "ssaniu" cały czas stąd wibracje przy wyższych obrotach po rozgrzaniu. Pod komputerem nie ma ani jednego błędu. Jeżeli czyta to ktoś z okolic Radomia/Lublina i zna się w temacie i chciałby się podjąć diagnozy to bardzo proszę o kontakt. wibracje te nie są jakieś strasznę, część mechaników nawet ich nie czuła przy jeździe testowej (fakt tez jest taki że auto ma lepsze i gorsze dni, staram się tankować dobre paliwo, probowałem też preparaty LM ale nie pomogły)
  12. Witam. Silnik 2.0tdi BLB Mam takie objawy że silnikiem telepie przyb stalych prędkościach. Glownie im większe obciążenie tym bardziej. Na wolnych obrotach tez wyczuwalne SA drgania co jakiś czas. Korekcję wtryskow na cyl 1i 2 dochodza do 1.6. Czy można zabierać się za sprawdzanie pompek na maszynie czy szukać gdzie indziej przyczyny? Czy wartości na (-) wskazuje zużycie czy na (+)? Link. http://zapodaj.net/96a9fcd4828a1.jpg[\img] Max dochodzilo do 1.6 Wstawiam taki link. Pisanie na smartfonie mnie ogranicza. . http://zapodaj.net/96a9fcd4828a1.jpg.html
  13. Witam, Potzrebowałbym namiary na mechanika który zajmuje się diagnostyką komputerową silników 2.0tdi. Mam problem z wibracjami silnika pod obciążeniem, uszkodzenia mechaniczne odpadają. Będzie kulał albo któryś czujnik albo układ paliwowy. Możecie kogoś polecić?
  14. przeguby bym wyeliminował. Ewitentnie tutaj są drgania cylkiczne, gdzie z dokładnością co do 0.1s występują przy stałym obciążeniu. Im większe obciążenie np. jazda pod górkę, 5 osób w aucie, tym się bardziej nasilają. Częstotliwość jest podobna ale drgania mocniejsze. Może mieć Odma coś z tym wspólnego. W sumie to może ona zaburzyć prace silnika. Jak można sprawdzić wtryski? bo na postoju po podpięciu pod komputer fachowiec nic nie zauważył, porównał do tabel odchyłki i powiedział że są bardzo dobre. I takich wtrysków to on by nie ruszał.
  15. pdasiek

    Drgania

    W moim przypadku występują praktycznie caly czas. Do 80km/h niewyczuwalne w ogóle. Skrzynie u mnie skreslam bo na zimnym jest ok. Druga sprawa ze jadąc 80 km/h i zrzucając biegi gora-dol wibracje SA praktycznie takie same pomimo różnych prędkości obrotowych
×
×
  • Dodaj nową pozycję...