nowakd14

Pasjonat
  • Zawartość

    64
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Komentarze sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

Reputacja

0

O nowakd14

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Dominik
    • Lokalizacja
      Wrocław

    Auto

    • Model
      A4 B6
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2002
    • Silnik
      2.5 TDI V6
    • Kod silnika
      1B
    • Napęd
      quattro
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON

    Ostatnie wizyty

    204 wyświetleń profilu
    1. Witam! Niedawno zepsuł mi się panel sterowania FIS-em (ten obok hamulca ręcznego - FOTO NR 1). Na panelu miałem tylko przycisk MENU i potencjometr (do poruszania się i akceptowania w menu). Nie mogłem znaleźć nigdzie takiego samego panelu, więc kupiłem taki z przyciskiem MENU, NAV, INFO, RETURN, LOGO SAMOCHODU I oczywiście ten potencjometr (foto nr 2). Posiadam radio RNS-D i te same przyciski co na panelu mam też na radiu , lecz te na panelu nie działają. Moje pytanie brzmi, czy mogę adoptować VAG-iem jakoś te przyciski, żeby działały? Jeśli tak, to w jaki sposób? Nigdy nie przeprowadzałem takich operacji.
    2. nowakd14

      Norma VW do tego auta to 505.00 czy 505.01?
    3. nowakd14

      WAUZZZ8E02A266419
    4. nowakd14

      Wymieniałem walki w swojej AKE 80tys. km temu (wałki firmy KOLBENSCHMIEDT) kosztowały ok. 2500zl razem z dzwigienkami, popychaczami i podkladkami . Jakiś czas temu zrzuciłem pokrywy, żeby sprawdzić jak wyglądają, nie ma na krzywkach żadnych głębszych rys, ani wżerów, wszystko z nimi ok. Tak więc śmiało mogę polecić te firmę. Niedługo, jakoś po 100tys km od wymiany mam zamiar wymienić całą hydraulikę, żeby zapobiec wycieraniu się wałków. Trzeba pamiętać o regularnej wymianie hydrauliki, żeby nie mieć później problemów z wałkami, a co się z tym wiąże wysokich kosztów napraw. W tym silniku nie są problemem słabe wałki, lecz zacierajace się popychacze, które później niszczą wałki. Trzeba również pamiętać o regularnych wymianach oleju i zawsze lać dobry olej, gdyż to on jest w popychaczach i dzięki niemu popychacz staje się "miekki" (skłonny do bezoporowego wcisniecia przez krzywke wałka rozrządu). Jeśli popychacze stawiają opór na krzywkach, to logiczne jest, że się one szybciej zużywają. Myślę, że najlepszym momentem na wymianę hydrauliki jest każda wymiana rozrządu (co ok. 80tys km)
    5. Witam! Czy pomoże ktoś z numerami katalizatorów (2szt pod autem), bo chwilowo niestety nie mam jak podnieść auta. Nr katalizatora (za silnikiem) poniżej też link dozdjęcia: https://zapodaj.net/56dd4cb1b7daa.jpg.html LAT GERMANY 8E0 178 AQ 8E0 131 701 AS 4753N CD 14 107 26.01.05 Czy po tym katalizatorze za silnikiem będzie wiadomo jakie są pod autem? Dane auta : Audi A4 Avant 2002r 2.5tdi quattro (180km) kod silnika: AKE Tak swoją drogą, ile może być warty ten katalizator, a ile te pod autem (jeśli da się określić jakie to)?
    6. nowakd14

      Ok, a powiedz jak długo masz już ten wóz, ile mniejwiecej wymian już za Tobą Co myślicie o Volvoline 5w40?
    7. Witam! Wiem, że poruszam temat, który jest cały czas wałkowany, aczkolwiek chcę uzyskać od Was trochę inne informacje niż w większości tych tematów. Oczywiście chodzi mi o olej, którego systematycznie wymieniam (co 10 tys km), a że jeżdżę dosyć dużo, to muszę robić to co ok 1,5-2 miesiące. Wiem też, że silnik ten jest bardzo wrażliwy na słabej jakości olej, dlatego nigdy nie oszczędzałem na nim i lałem taki sam jaki był w silniku, kiedy kupiłem ten wóz, a mianowicie Castrol EDGE 5W30. Do wymiany oczywiście za każdym razem potrzebowałem filtr oleju (ok. 60-70zł) oraz olej w bańkach 5L + 1L (ok. 250zł), co w sumie daje ponad 300zł. Moje pytanie do Was, to czy mógłbym zredukować koszta wymiany oleju, zmieniając RODZAJ, MARKĘ oleju, ale nie kosztem późniejszych napraw silnika, bo wiadomo że nie o to tu chodzi. Proszę o wasze ewentualne propozycje. Pozdrawiam!
    8. nowakd14

      OK, dzięki za odpowiedź
    9. Witam. Od dwóch dni mój prędkościomierz świruje, do 120km/h prędkość pokazywał normalnie, powyżej już wskazówka zaczynała skakać góra, dół. Czasami pokazywał prędkość prawidłowo tylko do 100km/h. Dzisiaj jeździłem nim jakoś 3h i już wszystko było OK. Co może być przyczyną?
    10. nowakd14

      OK, dzięki za info
    11. nowakd14

      No to już zależy od właściciela auta i jego podejścia... napewno nie jest to kwestia dyskusyjna, bo "jeden woli tak, drugi inaczej" i na to się nic nie poradzi. Dobra, miejsza z tym.... Powiedz lepiej, czy masz jakiś pomysł jak zastąpić taki przycisk MENU innym np od sterowania nawigacją, lub dodanie do panelu przyciska MENU wmiejsce gdzie jest ta zaślepka.
    12. nowakd14

      Nie, no jasne, ja też bym wolał oryginalny panel, ale szukałem go przez kilka miesięcy co jakiś czas i na Alleg.. i na OL.. ale nigdy nie udało mi się go znaleźć, chociaż przelatywałem wszystkie strony z panelami. także nie jest to pierwszy lepszy, a raczej świadomie kupiony niewłaściwy z myślą o przerobieniu go. Poza tym jeśli przerobiony będzie w 100% wykonywał swoje zadanie (obsługa menu na fisie) wówczas było by mi obojętne czy jest on z przyciskiem MENU i samym pokrętłem, jak było oryginalnie, czy z czterema przyciskami od navi (bezużytecznymi, oprócz np jednego, który pełniłby zastępczą rolę przyciska MENU) Wiem, że pewnie dostałbym taki panel w ASO, ale nie chce przepłacać.
    13. nowakd14

      Witam. Jakiś czas temu popsuł mi się panel sterowania (był na nim tylko przycisk MENU i pokrętło) i gdzieś się zawieruszyl. Kupiłem nowy panel, ale jest on trochę inny, gdyż nie mogłem nigdzie znaleźć tego co miałem wcześniej. Nowy panel ma pokrętło i cztery przyciski od sterowania navi, natomiast brakuje mu podstawowego przycisku MENU, w jego miejscu jest zaslepka. Tu pytanie do Was, jak przerobić ten panel. Wpiąć się pod jakiś przycisk od sterowania navi, czy zrobić jakoś ten przycisk MENU?