2.5tdi quattro - czy można zredukować koszta wymiany oleju?
1 1

    7 postów w tym temacie

    Napisano (edytowane)

    Witam!

    Wiem, że poruszam temat, który jest cały czas wałkowany, aczkolwiek chcę uzyskać od Was trochę inne informacje niż w większości tych tematów.

    Oczywiście chodzi mi o olej, którego systematycznie wymieniam (co 10 tys km), a że jeżdżę dosyć dużo, to muszę robić to co ok 1,5-2 miesiące. Wiem też, że silnik ten jest bardzo wrażliwy na słabej jakości olej, dlatego nigdy nie oszczędzałem na nim i lałem taki sam jaki był w silniku, kiedy kupiłem ten wóz, a mianowicie Castrol EDGE 5W30. 

    Do wymiany oczywiście za każdym razem potrzebowałem filtr oleju (ok. 60-70zł) oraz olej w bańkach 5L + 1L (ok. 250zł), co w sumie daje ponad 300zł. Moje pytanie do Was, to czy mógłbym zredukować koszta wymiany oleju, zmieniając RODZAJ, MARKĘ oleju, ale nie kosztem późniejszych napraw silnika, bo wiadomo że nie o to tu chodzi. Proszę o wasze ewentualne propozycje.

    Pozdrawiam!

    Edytowane przez nowakd14

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Myślę że to trochę jak pytanie: ile waży kilo pierza. Kilo to kilo. Wymienisz olej co 10 tyś. a że robisz to bardzo często patrząc czasowo to trudno. Nadal jest to 10 tys. km pracy.
    Dla tego silnika gdzie wymogi odnośnie oleju są wskazywane jako najczęstsze przyczyny poważnych awarii, raczej ciężko będzie doradzić ustępstwa.
    Sam musisz sobie zbalansowac cene oleju, jego względna jakość, żywotność itp. Ja bym zalewał różne oleje z tych najczęściej polecanych i obserwował jak olej się sprawuje, może znajdziesz coś co będzie się lepiej kalkulowało

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja do swojego leję Elfa 5w30,z normą 505.01. Skoro zalecają tą normę jako lekarstwo na wycierające się wałki w 1,9 to i w 2,5 da radę. A cena niższa niż za castrol 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napisano (edytowane)

    Dla tego silnika 5W30 to nie jest najlepszy pomysł, 5W40 zdecydowanie lepiej mu pasuje, zwłaszcza jeżeli dużo pracuje pod dużym obciążeniem. Ja osobiście wlewam Totala Quartz 9000 z normą 505.00, którego 6 litrów kosztuje mnie niecałe 150 złotych. Wymiana co 10 tysięcy jest bez sensu, serwisowe 15 tysięcy pomiędzy wymianami jeżeli auto jeździ w trasy i zmieniasz ten olej często jest jak najbardziej poprawne.

    Edytowane przez majkel_majki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Napisano (edytowane)

    Ok, a powiedz jak długo masz już ten wóz, ile mniejwiecej wymian już za Tobą 

    Co myślicie o Volvoline 5w40? 

    Edytowane przez nowakd14

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    3 lata, przejechane 80 tys. km, ale półtora roku w zasadzie głównie stał, 7 wymian.  Valvo 5w40- dobry jak każdy inny, jeżeli ma normę 505.00 to można śmiało nalać.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ok, dzięki 

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members