Skocz do zawartości

lbanka

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lbanka

Informacje

  • Imię
    ?ukasz
  • Miasto
    Gdańsk / Kraków

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia lbanka

0

Reputacja

  1. A czy jest możliwy swap z 2.0 BLB na 1.9? Czy jest z tym tyle samo pracy co z opisywanym tutaj swapem z 2.0 BPW?
  2. Niestety nie jestem w stanie zrobić takiego zdjęcia ponieważ jak wnioskuję jest to część pod kołem zębatym które jest już założone na pompę a ja nie chcę ani rozpakowywać ani rozbierać tej pompy. Wg sprzedawcy pompa miała być oryginalna i nowa, identyczna jaką bym dostał z ASO. Moje dodatkowe obawy wiążą się z tym że pompa przyszła zapakowana tylko w grubą folię ale bez oryginalnego pudełka oraz bez żadnej naklejki producenta z numerem części itp.
  3. Dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Zdecydowalem ze sprobuje wykonac nowy wiekszy gwint. Nie mam nic do stracenia skoro jedyna alternatywa to wymiana glowicy. Obecnie szukam osoby ktora mi to wykona. Dzwonilem juz do jednej osoby wykrecajacej urwane swiece ale nie ma takich osob za duzo. Czy macie moze kogos / firme do polecenia z Krakowa? Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
  4. Cześć, Mam nadzieję nie że nie będzie to zaśmiecanie obecnego wątku ale mam następujący dylemat / problem związany ze swapem pompy. Wydaje mi się że będzie to pomocne dla innych osób szukających zestawu na swap. Kilka dni temu zamówiłem przez internet komplet nowej oryginalnej pompy 1.9 TDI na swap. Po rozpakowaniu przesyłki zostałem nieco zaskoczony wyglądem i oznaczeniami pompy. Kilka faktów: - Na zębatym kole pompy jest napis: "FEINTOOL 0381151210" - Na korpusie pompy jest mały znaczek WV oraz Audi z numerem 1447 - Na korpusie pompy jest napis: "SHW DUOC" a w innym miejscu, głęboko w zagłębieniu jest słabo widoczny numer: "11355-02 05-11" - Na korpusie pompy NIGDZIE NIE MA numeru pompy: "03G115105" ani żadnych innych oznaczeń poza trzema wymienionymi wyżej (Poniżej załączam 7 zdjęć, zrobione przez grubą folię ponieważ nie chciałem jej rozpakowywać). http://gddigital.eu/a4-klub/78562/ Czy jest to oryginalna pompa z Audi? Czy to normalne że nie nigdzie na pompie nie ma numeru 03G115105? http://gddigital.eu/a4-klub/78562/1.jpg http://gddigital.eu/a4-klub/78562/2.jpg http://gddigital.eu/a4-klub/78562/3.jpg http://gddigital.eu/a4-klub/78562/4.jpg http://gddigital.eu/a4-klub/78562/5.jpg http://gddigital.eu/a4-klub/78562/6.jpg http://gddigital.eu/a4-klub/78562/7.jpg -- KONIEC --
  5. Hmm faktycznie 0.7mm na pół daje "tylko" 0.35mm z każdej strony. Faktycznie nie dużo. Wykorzystanie zestawu naprawczego ("sprężynki") wydaje się teraz nie tak złym pomysłem. Wykorzystanie redukcji brzmi jeszcze lepiej ale rozwiercanie jeszcze bardziej do 12mm już trochę mniej. Rozumiem że zredukowanie z 11mm do 10mm nie wchodzi w grę bo będzie za mała różnica, czy tak? Czy można jednak tym sposobem zredukować z 11mm do 8mm? Załączam zdjęcie nieszczęsnej szpilki 10.3mm wsadzonej na klej:
  6. Czy można rozwiercić i założyć sprężynkę bez zdejmowania głowicy? Czy powinno się zdjąć głowicę i zrobić to na "stole"? Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
  7. SotoM, wielkie dzięki za podpowiedź. Mechanik wspominał mi już o tej sprężynce ale problem polega na tym że nie ma on oficjalnych danych producenta czy może bezpiecznie rozwiercić głowicę do tych 11mm. Jak wspomniałem kilka szlifierni z Krakowa także nie "gwarantowała" że można bezpiecznie rozwiercić głowicę do 11mm bez uszkodzenia lub osłabienia otworu szpilki lub ewentualnych kanałów w środku głowicy. Generalnie mogą mi to zrobić ale na moje ryzyko i bez gwarancji. Czy faktycznie jest się czegoś obawiać rozwiercając głowicę do 11mm? Czy ma ktoś dane lub wie z doświadczenia że przy 11mm otworze niczego się nie uszkodzi i że sam otwór będzie wystarczająco wytrzymały? Czy pisząc że: "osobiście sam sie tym ratuje" masz na myśli że rozwierciłeś już te głowice (BLB 16V) do 11mm i nie było żadnego problemu? Czy powinienem się bać braku gwarancji?
  8. Cześć, Posiadam A4 B7 2005 BLB przebieg 290 000 km. Oddałem auto do mechanika na wymianę rozrządu, po zdjęciu rozrządu okazało się że poprzedniemu właścicielowi prawdopodobnie zerwała się szpilka napinacza ponieważ jak to powiedział mój mechanik: - szpilka ma niestandardową średnicę 10.3mm zamiast fabrycznych 8mm - szpilka którą poprzedni właściciel musiał sam utoczyć ma krzywo wyprofilowany gwint (podczas jej wykręcania wyszły z głowicy "wiury") - szpilka jest za długa - szpilka była zaklejona i wyglądała jakby była wbita młotkiem Werdykt mechanika to wymiana całej głowicy. Podobno gdyby szpilka miała fabryczne 8mm to można by rozwiercić gwint w obecnej głowicy do 10mm i zastosować 10mm szpilkę z 2.0 TDI CR co jest podobno częstym zabezpieczeniem na zrywające się szpilki 8mm w 2.0 PD. Niestety, wygląda na to że u mnie ktoś już tego próbował i na dodatek nieudolnie. Zamiast 10mm dziura ma średnicę 10.3mm i w związku z tym fabryczna śruba (szpilka) z 2.0 TDI CR jest za mała więc właściciel musiał znowu nieudolnie wytoczyć nową śrubę (szpilkę). Metoda 1: Wg mojego mechanika próba ponownego "wsadzenia" obecnej szpilki 10.3mm jest zbyt ryzykowna (jest źle nagwintowana, przy wykręcaniu wyszły wiury). Jest za duże ryzyko że się wyrwie. Metoda 2: Można spróbować rozwiercić otwór szpilki z obecnych 10.3mm do 11mm. Rozwiązanie to ma dwie wady: 1. Trzeba będzie wytoczyć nową szpilkę 11mm ponieważ największe fabrycznie stosowane szpilki w CR miały tylko 10mm 2. Nie ma pewności czy rozwiercając otwór do 11mm nie uszkodzi się płaszcza wodnego/olejowego lub czy taka konstrukcja nie będzie miała za małej wytrzymałości Żadna szlifiernia głowic w Krakowie nie daje mi żadnej gwarancji na tak niestandardowy rozmiar otworu w głowicy. Całe ryzyko po mojej stronie. Metoda 3: Wg mojego mechanika najrozsądniejszym wyjściem jest wymiana głowicy który to koszt został oszacowany na ok 2500 zł. Pytanie 1: Czy ma ktoś jakiś inny pomysł jak sobie poradzić z głowicą mającą otwór szpilki rozwiercony do 10.3 mm? Pytanie 2: Czy próbował ktoś rozwiercać głowicę do 11mm czy jest to absolutnie nie wskazane? Dodam że przy okazji wymiany rozrządu chciałem wymienić pompę oleju na tą z 1.9 (koszt 2000 zł). Po podliczeniu kosztów wymiany pompy i głowicy (na używaną) i uszczelek do miski wychodzi mi około 5000 zł. (Być może mógłbym zejść o ok 1000 zł gdybym zastosował używaną pompę). Załóżmy że koszt wynosi tą niższą kwotę, "tylko" 4000 zł. Do tego wymieniam poduszki pod silnikiem (1200) oraz kompletny rozrząd (1000 z robocizną). Całkowity koszt wychodzi ok 6200 zł (lub 7200 z nową pompą). Czytając wątek o swapie całego silnika BLB na BKD wychodzi że taniej (lub niewiele drożej) byłoby mi było zrobić swap całego silnika! Przypomnę że mój silnik ma już 290 000 km. Na allegro widziałem oferty swapu razem z wymianą i nowym rozrządem i pompą 1.9 na BKD za 5999 zł oraz na BSY za 6500 zł: BKD: http://allegro.pl/silnik-audi-a3-2-0-tdi-16v-bkd-gwarancja-wymiana-i6650052458.html BSY: http://allegro.pl/silnik-outlander-2-0-di-d-bsy-gwarancja-wymiana-i6650052486.html Pytanie 3: Czy warto inwestować ok 6000 w ten silnik czy może lepiej pomyśleć o swapie? Z góry dziękuję za wszelkie rady.
  9. Ja również proszę o cenę kompletu świec żarowych ale do Audi A4 B7 2.0TDI BLB. NGK lub BERU.
  10. Proszę o cenę świecy żarowej (lub całego kompletu) do 2.0 TDI 140KM BLB.
  11. Po podłączeniu VAGa okazało się że mam do wymiany 1-szą i 3-cią świecę żarową. Czy to prawda że przy wymianie świec najlepiej wymienić od razu cały komplet 4 sztuk?
  12. Ikonka oleju z podpisem MIN wygląda tak: http://services.edmunds-media.com/image-service/unversioned-ed/ximm/?quality=85&image=/img/long-term/misc/555-low-oil-lamp.jpg Ikonka km w kółku wyglądała podobnie do tego tylko zamiast mph było km/h: http://www.audiworld.com/tech/pix/tripspw1.jpg Podejrzewam że auto ostrzegało mnie żebym nie jechał za szybko (powyżej 100km/h) skoro mam niski poziom oleju w silniku. Dziękuję za linki i podpowiedzi. Podjechałem na stację i podłączyłem auto pod komputer. Czujnik poziomu oleju nie dawał żadnego błędu ale za to dzisiaj faktycznie dzisiaj już widziałem na bagnecie niski poziom oleju. Wygląda na to że mój wczorajszy pomiar musiał być niedokładny więc zagadka sama się rozwiązała. Niski poziom oleju i ostrzeżenie najwidoczniej wziął się stąd że 1000km temu minął mi termin wymiany oleju. Widocznie producent wiedział ile średnio auto pali oleju i tak ustawił przypomnienia serwisowe aby go wymienić zanim olej osiągnie minimum. Jutro wymieniam olej i wszystkie filtry i mam nadzieję że to rozwiąże problem.
  13. Cześć, Wczoraj na trasie zapaliła mi się na dużym środkowym wyświetlaczu ikona oleju z podpisem MIN. Jak sprawdziłem poziom oleju to na bagnecie to sięgał on poziomu MAX. Przed zapaleniem nacisnąłem przycisk CHECK i po chwili pojawiło mi się OK. Po przejechaniu 1km znowu mi się zaświeciła ikonka oleju z podpisem MIN. Nigdzie nie mogę znaleźć co jeszcze może oznczać ta ikonka oleju z podpisem MIN... Czy ktoś z Was wie? Dodatkowo jak jechałem powyżej 100km/h to dodatkowo pojawiał się znaczek km w kółku. [A4 B7 2.0 TDI BLB]
×
×
  • Dodaj nową pozycję...