Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BLB] Zapaliła się kontrolka oleju !


cienkiii

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Mam pytanie, moze ktos z was bedzie sie orientowal o co chodzi.. Dzis podczas powrotu na chate po okolo 15km drogi zapalila sie lampka od oleju.. Widzac to od razu zatrzymalem samochod (oleju bylo dosyc) . Niestety musialem zadzwonic po lawete i zabrac do znajomego mechanika , jednak dopiero w pon bede wiedzial co dokladnie sie stalo. Moze ktos mial podobnie i wie co moglobyc przyczyna. Mechanik podlaczyl komputer (elektryka dziala wsyztsko ok).. Samochod to Audi A4 b7 z 2007 2.0 Tdi

Edytowane przez cienkiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako jeden z nielicznych zgasiles auto :-P każdy przeważnie stwierdza do domu jeszcze kawałek dojadę ;-) wyjścia są 3 czujnik oleju, napęd pompy, i mało prawdopodobne zatkany smok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że ta lampka to czerwona oliwiarka na Fisie , połączona z długim piskiem brzęczyka ? :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że ta lampka to czerwona oliwiarka na Fisie , połączona z długim piskiem brzęczyka ? :naughty:

Też się nad tym zastanawiałem czy to czasem nie pomarańczowa kontrolka z napisem min.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Też się nad tym zastanawiałem czy to czasem nie pomarańczowa kontrolka z napisem min.

Cześć,

Wczoraj na trasie zapaliła mi się na dużym środkowym wyświetlaczu ikona oleju z podpisem MIN.

Jak sprawdziłem poziom oleju to na bagnecie to sięgał on poziomu MAX.

Przed zapaleniem nacisnąłem przycisk CHECK i po chwili pojawiło mi się OK.

Po przejechaniu 1km znowu mi się zaświeciła ikonka oleju z podpisem MIN.

Nigdzie nie mogę znaleźć co jeszcze może oznczać ta ikonka oleju z podpisem MIN... Czy ktoś z Was wie?

Dodatkowo jak jechałem powyżej 100km/h to dodatkowo pojawiał się znaczek km w kółku.

[A4 B7 2.0 TDI BLB]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W

Cześć,

Wczoraj na trasie zapaliła mi się na dużym środkowym wyświetlaczu ikona oleju z podpisem MIN.

Jak sprawdziłem poziom oleju to na bagnecie to sięgał on poziomu MAX.

Przed zapaleniem nacisnąłem przycisk CHECK i po chwili pojawiło mi się OK.

Po przejechaniu 1km znowu mi się zaświeciła ikonka oleju z podpisem MIN.

Nigdzie nie mogę znaleźć co jeszcze może oznczać ta ikonka oleju z podpisem MIN... Czy ktoś z Was wie?

Dodatkowo jak jechałem powyżej 100km/h to dodatkowo pojawiał się znaczek km w kółku.

[A4 B7 2.0 TDI BLB]

Wychodzi że świruje czujnik poziomu oleju :decayed:

Powiedz coś więcej o tym znaczku w kółku :naughty::

dash_board_warning_lights_03_900.jpg

Albo zajrzyj na stronę z tego linka, masz tam większy wybór i napisz która to kontrolka :

http://www.audi-tech-team.eu/ikony-ac-audi-80-90-100-200-v8-a6-vt1819.htm

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ikonka oleju z podpisem MIN wygląda tak:

http://services.edmunds-media.com/image-service/unversioned-ed/ximm/?quality=85&image=/img/long-term/misc/555-low-oil-lamp.jpg

Ikonka km w kółku wyglądała podobnie do tego tylko zamiast mph było km/h:

http://www.audiworld.com/tech/pix/tripspw1.jpg

Podejrzewam że auto ostrzegało mnie żebym nie jechał za szybko (powyżej 100km/h) skoro mam niski poziom oleju w silniku.

Dziękuję za linki i podpowiedzi.

Podjechałem na stację i podłączyłem auto pod komputer.

Czujnik poziomu oleju nie dawał żadnego błędu ale za to dzisiaj faktycznie dzisiaj już widziałem na bagnecie niski poziom oleju.

Wygląda na to że mój wczorajszy pomiar musiał być niedokładny więc zagadka sama się rozwiązała.

Niski poziom oleju i ostrzeżenie najwidoczniej wziął się stąd że 1000km temu minął mi termin wymiany oleju.

Widocznie producent wiedział ile średnio auto pali oleju i tak ustawił przypomnienia serwisowe aby go wymienić zanim olej osiągnie minimum.

Jutro wymieniam olej i wszystkie filtry i mam nadzieję że to rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta ikona z napisem MPH w kóleczku, to tak jak napisał Iwardian przypomnienie o przekroczeniu ustawionej prekośći .

Manetką FIS-a, wchodząc w menu można ją zmienić lub wyłączyć :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako jeden z nielicznych zgasiles auto :-P każdy przeważnie stwierdza do domu jeszcze kawałek dojadę ;-) wyjścia są 3 czujnik oleju, napęd pompy, i mało prawdopodobne zatkany smok.

i tak jeszcze mechanik może wpaść na pomysł, że posprawdza, uruchomi silnik, a nawet może się przejedzie. a nóż kontrolka zgaśnie... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako jeden z nielicznych zgasiles auto :-P każdy przeważnie stwierdza do domu jeszcze kawałek dojadę ;-) wyjścia są 3 czujnik oleju, napęd pompy, i mało prawdopodobne zatkany smok.

i tak jeszcze mechanik może wpaść na pomysł, że posprawdza, uruchomi silnik, a nawet może się przejedzie. a nóż kontrolka zgaśnie... :decayed:

Czyli w takim wypadku najbezpieczniej od razu zrzucać michę i do napędu pompy olejowej zaglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, pierwsze to weryfikacja awarii czujnika cisnienia oleju. podpiac miernik cisnienia oleju, uruchomic na parę sek. jezeli wskazowka nie drgnie od razu zgasic.

oczywiscie najbezpieczniej, zajrzec od razu do pompy oleju..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po dłuższym oczekiwaniu aż mechanik wreszcie otworzy maskę samochodu. Otrzymaliśmy telefon ze poszedł NAPĘD POMPY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz naprawy istniejącego w silniku rozwiązania napędu pompy, jest jeszcze opcja opisana w tym temacie:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/78562-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-z-silnika-20-tdi-czyli-swap-pompy-oleju/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy naprawie wałków, mniej jest rozbebeszania silnika, jednak ważne aby regeneracja wałka była zrobiona porządnie..trzeba również sprawdzić stan gniazda w pompie olejowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po dłuższym oczekiwaniu aż mechanik wreszcie otworzy maskę samochodu. Otrzymaliśmy telefon ze poszedł NAPĘD POMPY.

Jeżeli pękł napinacz gdzie tłoczek szorował po łańcuszku a opiłki wskoczyły przez smok do pompki to koszty będą duże.Sprawdź również zębatkę na wale oraz wyciągnięcie łańcuszka.Wałek balansowy swoją drogą...W tym przypadku są dwie opcje-wywalasz wałki lub przechodzisz na moduł z kołami zębatymi.

Jeśli wytarł się tylko balanser i zabierak a pozostałe części są ok to tylko się cieszyć bo koszty będą małe.

Rozkręć pompkę olejową i zobacz jak wygląda "ślimak" w środku.Dekielek pompki kończy się na literę A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...