Skocz do zawartości

homie

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O homie

Informacje

  • Imię
    Bartosz
  • Miasto
    Dąbrowa Górnicza

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    1997
  • Silnik
    1.9 TDI
  • Kod silnika
    AFN
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

308 wyświetleń profilu

Osiągnięcia homie

0

Reputacja

  1. homie

    Wałek SDI (38E) do AFNa

    Witam ? Jestem na etapie wymiany wałka rozrządu w swoim AFNie i przy okazji tego chcę je dokładnie porównać i wrzucić tu wszystkie różnice. Obecnie miałem zamontowany wałek 28F. Szklanki są firmy INA (takie szły na 1 montaż?). Zmiany oczywiste o których chyba wszyscy wiedzą to dłuższy napęd pompy vacum, oraz wcięcie na tym napędzie jest większe, więc sama blokada od AFNa nie będzie pasować. To co jeszcze zauważyłem to troszkę inny kanalik olejowy za czopem na koło pasowe. Mam zamiar wykonać pomiar wysokości krzywek, ale mam wrażenie, że na moim obecnym wałku są delikatnie starte. Dziś mierzyłem tylko jedną krzywkę (pierwsza od koła pasowego) to różnica wyniosła około 0,6mm (wałek 28F: 46,45mm; a 38E: 47,05mm). Szklanki wlecą nowe, bo obecne wyglądają jakby chciałyby być wymienione (nic nie czuć pod paznokciem). Po wykonaniu większej ilości pomiarów dorzucę je do tego posta.
  2. Witam, kupiłem licznik z pełnym FIS-em (8D0 919 034F) do swojego bolidu (w którym brak FISu). Chciałem go podłączyć "na sucho" na stole podłączając się pod terminal 15,30,31 oraz linię K. Wszystko w teorii działa poprawnie oprócz zczytywania eepromu. VCDS-Lite łączy się z zegarami, zczytuje błędy, bloki pomiarowe, kodowanie działa (zmieniłem z V6 na R4 TDI). Adaptacja działa dziwnie, bo nie mogłem zmienić języka - wrzucałem wartość 2 i po teście sama przeskakiwała na 3, ale o dziwo po paru próbach się udało. Chciałem zgrać wsad żeby się pobawić i wyskalować licznik na diesla, ale żadnym programem nie mogę tego zrobić, bo albo nie widzi kontrolera, albo niby się łączy ale nie zrzuca danych. VAG EEPROM Programmer: VAG-K+CAN Commander 1.4 (CHINA): Po wybraniu zegarów VDO na dole jest komunikat "Connected. Start transfer/receive of data" i nic więcej się nie dzieje. Natomiast po wybraniu A4 B5 with board computer zczytuje jakiś wsad, ale wydaje się być mały i nie zczytuje loginu: Jeszcze taka ciekawostka, że po którymś odczycie danych odometer zresetował się na 0 ?. Próba zmiany na jakąkolwiek wartość oczywiście kończy się niepowodzeniem (chociaż commander wyświetla, że został zmieniony). Znalazłem jakiś inny wsad w necie, który podobno jest do tego samego licznika (8D0 919 034F) i próbowałem go wgrać, ale po odczekaniu chwili i obserwacji jak to commander próbuję wrzucić kolejne adresy w pamięci (według niego z powodzeniem) pamięć pozostaje niezmieniona. Nadal jest stary wsad. Trochę to wygląda jakby zegary były w jakimś trybie readonly czy coś. Próbowałem już chyba wszystkich wersji wymienionych narzędzi bez powodzenia... Kabel diagnostyczny to VAG KKL Viakena taki niebieski chiński Przeszukałem cały internet (albo tylko obserwowalną część) i jestem w kropce, pomóżcie .
  3. Dwa dni temu wymieniłem olej na dokładnie taki sam tylko świeżutki (Liqui Moly 10w40 MOS2 Leichtlauf) i zmierzyłem hałas jaki generuje silnik na zewnątrz oraz wewnątrz pojazdu. Obie wartości spadły o 1DB co nie jest zaskakujące, ale postanowiłem zmierzyć również wibracje jakie silnik generuje. Nie mam co prawda żadnego specjalistycznego urządzenia, ale czujniki zawarte w obecnych topowych smartfonach wydają się być wystarczające. Wyniki były dla mnie bardzo zaskakujące, ponieważ średnia wartość przyśpieszenia wzrosła dwukrotnie co widać na wykresach poniżej. Dodam, że test był przeprowadzany w tym samym miejscu na pokrywie zaworów. Podjeżewam, że różnica nie wynika ze zmiany oleju, a tym co opisywałem wcześniej tj. że silnik przy jednym odpaleniu może zachowywać się inaczej niż przy drugim. Wykonam jeszcze więcej takich testów, aby potwierdzić moją tezę. Czy warto wykonać test wtryskiwaczy sprawdzający jak bardzo "leją" tzn ile paliwa wraca do pompy?
  4. To jest wartość z grupy 001. Ja ustawiłem 2,4 mg, aby go trochę podlać - myslałem, że to pomoże. Wsześniej było 6mg. Dodam, że podczas ustawiania nastawnika i schodzeniu z 6mg na 2,4mg silnik pracował identycznie i nie było żadnej poprawy. Jeszcze mam podejrzenie, że czujnik temperatury w pompie podaje zakłamane wartości, ale muszę zrobić więcej testów. Jakieś pomysły?
  5. W przypietym temacie na tym subforum znalazłem coś takiego:
  6. W logach statycznych w grupie 000 drugie pole to bodajże powinien być początek wtrysku. Jak dobrze pamietam coś około 050-058, a u Ciebie jest cały czas "000". Skoro mówisz, że się przestawia to może niedokręcona pompa lub zjechany klin na wale.
  7. Witam, Szukałem już po forum i internecie ale wciąż nie mogę rozwiązać mojego problemu jakim jest strasznie drgający silnik na wolnych obrotach. Po podniesieniu obrotów do 1000 - 1100 drgania zmiejszają się o połowę. Nie wydaje mi się, aby była to dwumasa, bo żadnych innych objawów nie ma. Nie hałasuje przy gaszeniu. Nie drga przy ruszaniu. Wydaje mi się jeszcze, że przy jednym odpaleniu jest ciut lepiej, a np dzień później ciut gorzej, ale nie udało mi się tego połączyć z temperaturą na zewnątrz (wilgotność?). Dzieje się to na zimnym jak i na gorącym silniku. Cały downpipe (bez kata) wraz z plecionką jest nowy. Obie poduchy pod silnikiem wymieniłem na nowe od febiego. Statyczny kąt ustawiony na 51. Dawka paliwa na 2,4mg. Korekcje na wtryskach kolejno (grupa 013) 1,1; 0,5; 0,1. Czy to różnica w wydajności wtrysku na cyl 3 i 4 (pierwsza wartość) może być przyczyną? Po włączeniu klimy korekta w pierwszym polu wzrasta do 1,7 - to normalne?
  8. homie

    Zawieszenie silnika

    Można jakoś łatwo sprawdzić czy przyczyną drgań są poduszki? Np. lekko unieść silnik na lewarku tak, aby odciążyć poduszki. Ma to sens?
  9. Witam wszystkich miłośników Od dzisiaj jestem posiadaczem mega fajnego A4 B5 1997 1.9 TDI 110km AFN.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...