Skocz do zawartości

Maciejass

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    19
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Maciejass

Informacje

  • Imię
    Maciek
  • Miasto
    Turek

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

1922 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Maciejass

1

Reputacja

  1. Witam ja wreszcie zabrałem się za termostaty u mnie w aucie i się okazało ze oby dwa są szczelne zaden nie przepuszczał po wyciągnieciu ale przyjzałem sie tej instalacji i ewidetnie jest coś skopane ( źle zaprojekowane) nie dogrzewanie silnika nie jest spowodowane super sprawnością tego silnika itp. W moim modelu idzie sobie wąż od chłodnicy EGR i wchodzi bezpośrednio w wąż dolny od chłodnicy wody omijając w ten sposób główny termostat do tego jeszcze jest dodatkowa pompa elektryczna która ten obiek wymusza czyli nawet kiedy mamy zamkniety termostat główny woda idzie przez chłodnice EGR i bezpośrednio do chłodnicy wtedy ciepło oddawane jest na chłodnice która nagrzewa się odrazu po odpaleniu (bez wzgledu na to czy termostat główny jest otwarty czy zamkniety) w ten sposób wytracane jest ciepło silnika i ma problem się dogrzać . A wystarczyło by żeby obieg EGR chodził na małym obiegu i wszystko było by pieknie Dodam że mam A4 b8 2.0 TDI 177 lift 2012r ,multitronic. Tylko zastanawia mnie to ze czasem gdy silnik złapie już wysoka temperaturę 90 c zima zdaza się to tylko wtedy gady załączy się wypalanie dpf nagle silnik trzyma cały czas 90c bez względu na styl jazdy tak jak by ta pompka wymuszająca obieg przez egr przestawała pracować, ciekawe na jakiej zasadzie ona działa. Tak sobie wydedukowałem ze może zrobione jest to po to żeby dogrzewać olej w skrzyni multitronic przy bardzo niskich temperaturach bo w tym modelu jest to jedyny sposób ( Chlodnica wody razem z Chlodnica oleju skrzyni ) . A po osiągnięciu określonej temperatury skrzyni pompka wyłącza się i wtedy silnik ładnie się dogrzewa, bo już innego wytłumaczenia nie widzę.
  2. Zgodze sie z kolegą cegla66 nie którzy pisza ze ładnie trzyma 90 może troche poniżej ale nie 60-70 tylko na poprzedniej stronie matriw pisał że po wymianie termostatu sytuacja była podobna do mojej czyli temperatura chłodnicy rośnie odrazu po rozgrzewaniu sie auta i to jest bez sensu. Pisanie że sprawnośc silnika jest tak wyska że przez to się nie dogrzewa miało by sens tylko wtedy gdyby ciepło nie było oddawane na chłodniece poniżej 80 C. I treaz jest pytanie czy dzieje się tak dlatego że producent coś skopcił czy z powodu wadliwego elementu układu chłodzenia a zostaje tylko elemet 19 na rysunku tylko nie wiem czy to jest pompka czy elektrozawór bo jeśli elektrozawór i sie nie domyka to może dawać takie efekty. A druga sprawa to taka że bardzo cieżko stwierdzić w takim wypadku wade termostatu jeśli w przypadu sprawnego weze od chłodnicy robia się ciepłe nawet przy niskich temperraturach silnika. W moim przypadku zostaje sprawdzić termostat po wyciągnieciu i przy okazji wymontuje 19 z rysunku
  3. Wczoraj wieczorem robiłem test z laptopem i powiem tak auto na postoju podczas nagrzewania od -5 C temperatura chłodnicy idzie proporcionalnie z temperaturą silnika tylko jest o 10do 15 C niższa czyli przy 40 C silnika temperatura chłodnicy około 26 C i tak az do 84 i sie wyrównuja oczywiscie tylko na postoju podczas jazdy 2km temepratura chłodnicy spada do 20 C i silnika (oleju) zaczyna leciec w dół do 60-70C . Tylko czytajac wsystkie opinie i spostrzeżenia wydaje mi się że dzieje się to dlatego ze w tym układzie jest normalnie bajpas obejscie termostatu przez 6,19,15,35,23,28 (woda płynie omijajac termostat który zamyka sie tylko od strony kolanka 7) patrząc na zdjecie. Zastanawiam sie czy to nie przez to że w chodnicy wody jest chłodniczka oleju skrzyni i to jest jedyny sposób w tej konstrukcji na rozgrzanie oleju skrzyni, może specialnie zrobili taki mały obieg własnie po to. Dodam ze sprawdzajać na postoju temperature oleju skrzyni byla bardzo przyblizona do temperatury chłodnicy. Do kolegi cegla66 zanim sprawdzisz temperature chłodnicy poczekaj na postoju 1 minute przy odpalonym silniku.
  4. Witam mam podobny problem (2.0 CGLC) tylko u mnie jest jeszcze gorzej ostatnio trasa 40 km - 6 C na dworze a wskazówka ledwo co sie podniosła, cały czas tylko słychac przekażnik od elektycznej nagrzewnicy kabinowej. Dziś zrobiłem test auto zimne odpaliłem wyłaczyłem nawiewy poczekałem aż wskazówka się ruszy sprawdzam węże od chłodnicy i się okazuje że są ciepłe sama chłodnica także zrobiła się ciepła. I teraz pytanie czy to normalne w tych silnikach bo już sam zgupiałem do tej pory w każdym aucie przy takich objawach wymieniałem termostat ale czytając fora zastanaiwam się czy to aby napewno termostat czy ten model tak ma, a nie chce ładować w ciemno 200 zł u mnie 03L 121 111 AD i do tego troche roboty . jescze tylko zastanwaim sie co to jest nr 19 ze zdjecia czy to jest elektrozawór ??
  5. Dziwne rzeczy opowiadasz przecież podczas adaptacji dotyka się hamulca i to jest normalne, a w ręcz bez tego się nie obędzie czym ty ten hamulec dotykasz. Na 100 % nawet w delphi nie wyskoczy błąd po wciśnięciu hamulca przecież delphi po załączeniu adaptacji on ją tylko resetuje i karze ci 5 x ruszyć i sie zatrzymać i to wsio, czy wskoczy adaptacja czy nie i tak sie zakończy jak wciśniesz OK na koniec. , delphi nie weryfikuje tego czy przebiegła pomyślnie , także coś tu bajki opowiadasz, albo tak naprawdę tego nie robiłeś. jedyna weryfikacja tego czy adaptacja przebiegła pomyślnie wystarczy przeprowadzając adaptacje wejść w bloki pomiarowe i sprawdzić czy adaptacja wskoczyła z run na OK oczywiście nie gasząc silnika, po zgaszeniu i odpaleniu zawsze bedzie RUN ( w trakcie)
  6. Co ty piszesz przecież w VCDS odzielnie załacza się adaptacje przód i tył czyli mozna przemieszczać się miedzy adaptacjami , jedynie delphi i autocom robi to za jednym zamachem. Druga sprawa można wcisność hamulec zanim auto rozpędzi sie powyżej 10km/h wczoraj robiłem to i poszło bez problemu.
  7. Witam miałem taki sam przypadek brak adaptacji A4 b8 po lifcie skrzynia 0AW , męczyłem sie z tym troche ale w końcu się udało zrobić adaptacje VCDS-em wydaje mi sie że adaptacje można zrobic nawet autocomoem czy delphi tylko tam jest zły opis procedury przeprowadzania adaptacji. Po pierwsze to czy mamy adaptacje czy nie można ładtwo rozpoznać bez podłaczania interfejsu, przy właczeniu D lub R i trzymaniu hamulca nie powinien byc odczuwalny spadek obrotów silnika co za tym idzie spalanie na fis nie powinno wzrosnoc o więcej jak 0.2 l ( nie wolno sugerować sie tym że bloki pomiarowe daja komunikat adaptation RUN tak bedzie zawsze po zgaszeniu i odpaleniu auta nawet jeśli adaptacja jest zapisana). A co do samej adaptacji w przypadku VCDS powinno wyglądac to tak: wchodzimy w 02- póżniej basic settings i tam wybieramy reset adaptacji do przodu bądz tył ustawiamy auto na równym włączamy P wciskamy GO po czym w tym samsym oknie wchodzimy w advanced measuring i wyswietlić sobie w trybie bierzącym czy adaptacjia wskoczyła czy nie podajże kanał 13 i 14 przód tył , po czym przerzucamy na N czekamy 3 sek. i właczmy D i puszczamy delikatnie hamulec bez gazu !! nie wolno przekroczyć 10 km/h delikatnie wciskamy pedał hamulca aż do zatrzymania się i trzymamy wcisniety hamulec minimum 5 sek. i tak w kółko aż pojawi sie adaptation complete w adw measuring.po zabiegu nie gasić auta przez 5 minut.
  8. Witam auto jak w temacie, problem mam od poczatku poisadania tego auta a mianowicie podczas cofania zmiany z D na R i dodaniu gazu jest szarpniecie jak by puscił odrazu sprzęgło , jak nie dodam gazu i poczekam jakies 2 sek. auto ruszy samo bez szarpniecia, dodam że auto stało bez podłaczonego aumulatora jakies 2-3 miesiace, jak podłaczałem autocoma w parametrach mam brak adaptacji biegu wsteczenego, i teraz pytanie czy to może być powodem tego ze skrzynia tak się zachowuje , czy adaptacie nie powinna sama wskoczyć, czy może być tak że jest coś nie tak ze skrzynia i dlatego jest brak adaptacji. Jak przeprowadzić adapatacje mam do dyspozycji autocoma i vcds.
  9. Teraz mam jak na filmiku tylko przed zdjeciem paska na fabrycznym pasku poi zablokowaniu kółek u góry , blokada na dole wchodziła ciężko tak że łapały tylko 2 lewe ząbki a prawa strona była podniesiona do góry, tak jak by koło korbowodu było przekręcone w prawo w porównaniu do koła rozrządu i pompy.
  10. W takim razie mniej więcej jakie są dopuszczalne wartości, zastanawia mnie mierzona wartość sadzy 34g niektórzy piszą że przy 50 g. zaczynają się problemy z samym wypalaniem, czy po prostu olać to i martwić się dopiero jak zapalą się kontrolki nie wkleiłeś jeszcze parametru, który pokazuje kiedy była ostatnia regeneracja filtra. Taka wartość sadzy już powinna być wypalana. Filtr się normalnie wypala podczas jazdy? Te odczyty była zaraz po wypalaniu który przeprowadziłem na postoju, przed wypalaniem na postoju parametr systemu 209 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy -36g po -0,37g. podczas wypalania cały czas wyświetlane były temperatury i do tego zmierzona wartość sadzy, która podczas wypalania spadła z 36g do -0,37g, i to jest odczyt z 209. Ale Parametr systemu 206 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy zostało 34.4 g, ogólnie dziwi mnie to że jest 2 x "Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy" 206 i 209 w jednym jest -0,37g drugim 34g. Ostatnie wypalanie było około 300km, tylko ostatnio 2 razy dałem ciała nie zauważyłem że auto jest w trybie wypalania, po zatrzymaniu i wyjściu z auta było czuć swąd i pracował wentylator po zgaszeniu silnika.
  11. W takim razie mniej więcej jakie są dopuszczalne wartości, zastanawia mnie mierzona wartość sadzy 34g niektórzy piszą że przy 50 g. zaczynają się problemy z samym wypalaniem, czy po prostu olać to i martwić się dopiero jak zapalą się kontrolki
  12. Witam dziś postanowiłem sprawdzić swój dpf a4 b8 2.0 cglc znajomy ma autocoma , załaczyliśmy regeneracje na postoju i teraz martwi mnie jedna sprawa w parametrach mam 2 x zmierzona wartość sadzy : Parametr systemu 206 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy 34.4 G Parametr systemu 207 - Filtr cząstek stałych objętość sadzy 0,08l parametr systemu 208 - Filtr cząstek stałych obliczona zawartość sadzy 2,44G parametr systemu 209 - Filtr cząstek stałych zmierzona zawartość sadzy -0,37G różnica ciśnień na wolnych obrotach 2-3 hPa przy 2000 obr. 12 hPa Myślę czy zanim się za***przy do końca , można przeprowadzić kilka razy regeneracje na postoju ??
  13. Witam czy opis i skrypt zielone menu z pierwszego posta podejdzie do 3g+ LOW po lifcie ??
  14. Witam wie ktoś może jakie jest kodowanie na włączenie green menu w 3g+ low.
  15. Tak luzowałem i po założeniu paska delikatnie przekreciłem kołem zeby dolna blokada weszła idealnie, czy sychronizacje wałka rozrzadu da sie sprawdzic VAGiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...