Skocz do zawartości

limak91

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O limak91

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Mysłowice

Auto

  • Model
    A5
  • Nadwozie
    Sportback
  • Rok produkcji
    2012
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CGLC
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

311 wyświetleń profilu

Osiągnięcia limak91

0

Reputacja

  1. Witam :-) Dobrze że tutaj forum ŻYJE czego nie można powiedziec o forum a5 :l I ja mam problem z temperaturą w 2.0 TDI - CGLC z 2012r. siedzącego w audi A5 Temat jak czytam dość wrażliwy i nie dziwi mnie to bo sprawa jest dość irytująca.. Problem z jakim się borykam to również nie dogrzewanie się silnika podczas niskich temperatur (nie tylko minusowych) Pozwole sobie opisać krótko mój przypadek i doświadczenia: Samochód podczas trasy ok 50 km (przy - 10 stopniach) "dogrzał się" do temp. 75 stopni, przy temperaturach bliżej zera również nie chwyta 90 stopni, lekko powyżej zera (jak pojeżdżę na wyższych obrotach) to dojdzie do 90 ale.... jak jazda zrobi się normalna temperatura spada - czyli podobnie jak u innych Samochód oddałem do ASO - stwierdzili TEN TYP TAK MA, jest ok, wysoka sprawność, termostat jest sprawny - otwiera się (no może go pan wymienić ale to raczej nic nie da) - zastanawiam się jak go sprawdzili skoro na postoju do 87 stopni nie dojdzie a trasy na pewno nie zrobili), - przy okazji wymienili w ramach akcji serwisowej nagrzewnice - wszystkie modele A4, A5 i Q5 powinny się zgłosić na wymiane - czas wymiany ok 3 h). Dziwnym objawem jest też fakt włączającego się sporadycznie wentylatora chłodnicy w dziwnych okolicznościach (nawet na 15 minut od zgaszenia) Pan z Aso powiedział mi (w tamtym roku gdy to zauważyłem) że czasami komputer decyduje o włączeniu wentylatora i musi przejść cały "cykl" 15 minutowy... ok w lato to brzmi jakoś logicznie ale.. teraz gdy temperatura jest np. +3 stopnie i po przejechaniu np. 4 km (wskazówka temp. nie jeszcze nie drgnęła), wychodzę z auta a wentylator chłodzi tylko sam nie wiem co :l Temperatury z czujników (wody, oleju) komp pokazuje podobne do tej na liczniku Wydaje mi się że stwierdzenie ten typ tak ma jest odesłaniem człowieka na drzewo niczym wiecej - bo czy to tak na prawde jest głupio zaprojektowane? Zastanawiam się nad wymianą obu termostatów - głównego i tego mniejszego - były pracownik ASO (kumaty) powiedział mi że objawy które opisuje wskazują na walnięty "termostat na skrzyni biegów" hmm czy miał na myśli ten mniejszy czyli: 1K0121113A? Czytając poprzednie posty zauważyłem że jeżeli komuś wymiana pomogła to z silnikami montowanymi przed 2011, udało się komuś z silnikami po lifcie podgrzać temperaturę po wymianie? Temat długi i jak czytamy jednym się udaje innym nie dlatego zastanawia mnie fakt czy te silniki też się tak zachowywały np w pierwszym roku użytkowania jeszcze nowego samochodu - bo jeżeli tak to może faktycznie wymiany termostatów nie mają żadnego sensu - ja dzwoniłem do poprzedniego a zarazem pierwszego właściciela mojego samochodu który stwierdził że nie wie czy temperatura dochodziłą do 90 stopni w niskich temperaturach ALE na pewno nigdy nie doszła do czerwonego pola - już pewnie domyśliliście się że moim samochodem jeździła wcześniej kobieta :-) A czy ktoś z Was posiada swój samochód od nowości ? Bo jeżeli kiedyś działało prawidłowo to znaczy że i teraz powinno tylko faktycznie coś się wysypało ale nie wiemy dokładnie co... Pozdrawiam Kamil
  2. limak91

    Wady i zalety 3.0 TDI V6

    Dzięki chłopaki za odpowiedzi No to i ja zaczynam szukać B8 3.0 TDI (chyba że znajdzie się jakaś a5 to też nie pogardzę ) Ostatnio oglądałem jedna A4 3.0 TDI 240 KM i powiem szczerze że kopa to ma ale model który oglądałem był fest zaniedbany i co dziwne na wolnych obrotach auto strasznie buczało i dość solidnie wibrowało - mam nadzieje że nie wszystkie 3.0 TDI są takim wibratorem ^^ niestety za dużo 3.0 TDI to nie ma więc trzeba cierpliwie czekać...
  3. limak91

    Wady i zalety 3.0 TDI V6

    SIUDAS i MARCIN4x4 dzięki wielkie za odpowiedzi! niestety nie stać mnie na 3.0 TDI po 2011r. bo mój koszt na sam zakup to ok 50 000 lub troche powyżej - ale muszę coś myśleć o ewentualnych naprawach....więc chyba podobnie jak siudas Nie ukrywam że już się pogubiłem jakie oznaczenia mają 3.0 TDI 240 i 245 KM a jakie te inne (starsze). Rozumię że wszystko kiedyś się zrąbie ale to co słyszymy o 3.0 TDI np z a6 c6 224 km to mnie już przerażało Bardzo się ciesze że te jednostki są poprawione bo na prawde nie mam pojęcia jaki jeszcze silnik w audi a4 b8 (czy też a5) jest godny polecenia - a im więcej się naczytam na necie tym gorzej idzie mi szukanie Zauważyłem też że rozrząd w 2,7 TDI jest już z przodu więc opcja wyciągania silnika już nie jest konieczna co też pewne idzie za mniejszym kosztem usługi serwisowej - w 3.0 TDI 240 i wyższych też jest już z przodu czy nadal od strony ścianki grodziowej? Nie ukrywam że chciałbym mieć w automatycznej bo przy 3.0 TDI to już jest przyjemność no i chyba jak już automat to tiptronic bo o multitroniku i stroniku (powyżej 200 000) to ponoć mogą być spore problemy. A tak z ciekawości zapytam a jak z 2.0 TDI? na pewno małe spalanie a co z awaryjnością? też poprawili? - Dzięki bardzo za poświęcony czas! Pozdrawiam Kamil
  4. limak91

    Wady i zalety 3.0 TDI V6

    Witajcie! Oprócz posta przywitalnego to jest mój drugi na tym forum dlatego proszę o wyrozumiałość ;P Przymierzam się do zakupu kolejnego mojego audi (wcześniej A3 2001 1,9 TDI, oraz A3 2006 1,9 TDI). Zastanawiam się nad zakupem A4 B8 z silnikiem 3.0 TDI V6 Jak wszyscy wiemy 3.0 TDI nie ma najlepszej opinii (chodzi głównie o rozrząd) jednakże wyczytałem na różnych stronkach że silniki 3.0 TDI 240 KM są "lesze" od tych co szły w a6 c6 od 2004 bodajże 224 KM. (http://www.motodiesel.pl/silniki/2964-silnik-30-tdi.html) tutaj wnioskuje ze wersja 240 KM jest "praktycznie bezawaryjna". Zastanawia mnie fakt bo na allegro B8 240 KM jest tyle co nic natomiast wersji 245 KM jest już znacznie więcej - a podobno były wkładane od 2011 roku a 240 do 2011 a w ogłoszeniach widzę zupełnie inaczej (no chyba że to wystawiający źle wpisują) Dlatego moje pytanie czy serio wersje 240 KM są już poprawione? Czy wersje 245 KM też już należą do tych "lepszych". Bardzo proszę Was o odpowiedź oraz swoje opinie na temat 3.0 TDI ponieważ nie widzę innego lepszego źródła informacji od użytkowników tych aut oraz znawców tematu 3.0 TDI. Dziękuję i pozdrawiam Kamil.
  5. Dzień dobry :-) na początek Jest to mój pierwszy post dlatego piszę tutaj Nazywam się Kamil i zmagam się z poszukiwaniami kolejnego modelu audi Dlatego zarejestrowałem się tutaj by móc poradzić się Was w paru ważnych sprawach przed kupnem, a po w celach systematycznego dialogu na temat audi. Pozdrawiam, i zabieram się za pisanie tematu - dla mnie problemu. Kamil
×
×
  • Dodaj nową pozycję...