Skocz do zawartości

L3on89

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O L3on89

Informacje

  • Imię
    Leon
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    Skoda
  • Nadwozie
    Kombi
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CFGB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Automat
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

492 wyświetleń profilu

Osiągnięcia L3on89

0

Reputacja

  1. Również polecę Galetto, mój brak czasu spowodował że działania trwały dość długo. Aleeeee było warto bo samochód w końcu jedzie jak powinien a nawet lepiej niż się spodziewałem. Auto kupiłem nieświadomie z softem, który jednak nie był zbyt dobrze ogarnięty falowanie mocy wyjaśniło się dopiero po interwencji kolegi Karola. Prócz napisania dobrego i sprawnego wsadu ECU udało się doprowadzić serię do stanu fabrycznego i wyeliminować wszelkie problemy, które występowały w pracy silnika. Gdybym miał szukać 2gi raz to nic tylko mieć nadzieję że trafię na tak rzeczowego fachowca, bo Galetto zna się na rzeczy i dla mnie człowieka który ma do czynienia z mechaniką pojazdową było to oczywiste po kilku wymianach zdań. MEGA POZYTYW 100% POLECAM!
  2. No szklaneczki się zamknęły, ale mam wrażenie że nadal góra pracuje głośno same szklanki już nie ale obracanie się wałków chyba albo sam łańcuch. BTW wszystko poskładane na znaki wałki, wał itd. więc powinno banglać no chyba że napinacz albo napinacz i łańcuch, albo potrzebuje jeszcze ze 100 km żeby się wszystko ułożyło. BTW wentylator załączał się bo złapało błąd po odpięciu przepustnicy
  3. Dzisiaj pierwszy atak, wczoraj było czyszczenie wszystkiego co do montażu, póki głowicy nie ma miska w dół i tłoki w górę. Po złożeniu całego dołu wrzuceniu czapki nadszedł czas na odpalenie bestyji. Oczywiście wcześniej było kręcenie samym rozrusznikiem. Po odpaleniu zdecydowanie zbyt głośno pracuje góra chyba szklaneczki klepią i właściwie zaraz po odpaleniu załącza się wentylator. Pytanie nr 1 przerzucać szklanki z 2 głowicy (tam chodziło ciszej) czy dać mu spokojnie popracować (może u góry jeszcze nie ma wystarczającej ilości oleju)? Pytanie nr 2 Czy układ może być zapowietrzony i stąd załączający się wentylator czy może jest to wina np czujnika temp.?
  4. Szklanki w nowej głowicy są jak nowe, wałki w dużo lepszym stanie niż w mojej, ogólnie nie myta, a była czysta, kiedy w mojej był żur, Głowica przy okazji oddana do sprawdzenia splanowania wymiany uszczelniaczy na trzonkach. Jak już to robić to tylko raz, chociaż gumki da radę wymienić bez zrzucania czapki - tłocząc powietrze do cylindra. Poskładam to wszystko na nowe śruby i powinno żyć.
  5. No pierścionki tez wziąłem komplet, fajne ceny mam na graty wziąłem goetze, uszczelka jednak reinz - cały komplet plus co tylko przyszło do głowy o ringi, gdzie coś tam się pociło teraz będzie szczelne, Zobaczę jeszcze jak będą wyglądać panewki bo ewentualnie tez wymienię od razu. Robię dla Siebie a nawet jak te pierścienie wyglądają na szczelne to nie wiadomo jak olejowe i nie wiadomo jak długo byłoby dobrze. Komplecik powinien troszkę ożywić motor, rozrządzik na chwilę zakładam stary, ale wrzucę oryginał jak się odkuję finansowo troszeczkę. Przestałem myśleć kategorią oszczędności 200 zł czy 300 w całości bo to śmieszne.
  6. Kupiona 2 głowica z anglika, na silnik się nie porwałem. Zostawiam swój dół wczoraj zalewałem naftę na tłoki w jednym położeniu najszybciej obciekła na nieszczęsnym 2-gim, Jednak zanim ubyło do zera minęło dobre 2 godziny, na pierwszym resztka utrzymała się do rana, zastanawiam się czy konieczna jest wymiana pierścieni, jeśli tak to czy na wszystkich czy tylko na tym jednym "najgorszym" tłoku. Jakie polecacie uszczelki pod głowicę do rozważenia chyba tylko 4 marki Goetze, Victor Reinz, Elring i Ajusa.
  7. Aż tak nie znam tematu, więc nie wiem jaka inna głowica by tutaj pasowała i jakich modyfikacji pod maską by to wymagało. Najprościej byłoby założyć taką samą bo wiadomo nie ma dodatkowych kombinacji, chyba że nie jest to tak skomplikowane. Moja przy okazji sprawdzania okazała się spękana na każdym cylindrze i to w kilku miejscach ale na 2gim było najmocniej. Pracownia w której miałem robić głowicę po zniszczeniach uznała, że najbardziej prawdopodobne uszkodzenie głowicy to zalanie zimnego płynu/wody na gorącą głowicę. Przebieg z tego co ja wiem 243 tyś km. Cóż poprzedni właściciel pojazdu mógł zrobić wszystko.
  8. Tuleje nie wyglądają na popękane ale w zasadzie trzeba byłoby smarować kredą dookoła bo gołym okiem to i na głowicy nie było widać uszkodzenia, słupek fakt nie należy do tanich znowu głowica po remoncie to koszt 2500 zł więc koszta się równoważą. BTW jeżeli głowica się usmażyła i popękała to dół silnika też był przegrzany i nawet jeżeli nie uległ uszkodzeniu to pierścienie za moment będą do wymiany. Znów remontować cały dół plus nowa góra to już cały silnik więc chyba łatwiej szukać słupka i mieć nadzieję, że się dobrze trafi.
  9. Czapka w górze, pewne jest że płyn przemieszczał się pomiędzy blokiem, a głowicą chociaż sama uszczelka nie wyglądała na wydmuchaną. Dzisiaj głowica do planowania i sprawdzenia szczelności jeśli będzie ok to nowa uszczelka i składanie. BTW sporo rozbierania jak na silnik o takiej pojemności... rureczki, wężyki, zaworki, podciśnienia. Głowica uszkodzona zaworowo na 2 cylindrze, nie nadaje się do ponownej instalacji. Pytanie teraz o resztę silnika.... czy szukać samej głowicy i kłaść czapke czy lepiej kompletny słupek z głowicą i przekładać całość? Bo przecież nie ma pewności w jakim stanie jest dół skoro góra agonia...
  10. Zwyczajnie nie chcę się narażać na koszty bo przy okazji kompletny rozrząd, przód tył.... komplet uszczelek i całą reszta dają fajną sumę grzech byłoby nie wymienić gumek na trzonkach. Liczę na to że ktoś może mieć jakiś inny pomysł bo mocy w samochodzie nie brakuje
  11. Witam, w zasadzie na forum przygnała mnie niestety usterka dotycząca układu chłodzenia w moim A4 B6 silnik 1,8T BFB zaczęło ubywać płynu jakiś czas temu, brak czasu na diagnozowanie dolewka i jazda dalej. Objawów mieszania się oleju z płynem brak. Jednak kiedy góra silnika zaczęła lekko klekotać po rozgrzaniu znajomy mechanik polecił demontaż miski olejowej celem czyszczenia smoka olejowego oraz pokrywy zaworów celem zbadania stanu sitka i samego napinacza łańcucha, pierwsza niespodzianka sitko w napinaczu wycięte praktycznie w całości. Po wykonaniu manewrów pod pokrywą zaworów zabrałem się za demontaż miski olejowej. Po wyczyszczeniu smoka wymyciu miski moim oczom ukazał się dziwny widok pod silnikiem na podłożu znalazł się płyn niewiadomego pochodzenia, barwa różowa dlatego od razu nasunęło się na myśl że to chłodniczy rzeczywiści smak słodki konsystencja itd był to płyn chlodniczy. Zaglądam od spodu do silnika a tam pomiędzy tuleją cylindra, a tłokiem przeciekający płyn chłodniczy. Na pewno nie jest to normalny objaw i jestem mocno zaniepokojony. Stan oleju nie wzrasta pomimo, że w momencie rozebrania dołu silnika wyglądało jak gdyby chłodniczy miał się dostawać do miski olejowej ściekając po wnętrzu silnika , olej czysty brak "majonezu" pok korkiem wlewu oraz na bagnecie, płyn chłodniczy czysty bez plam oleistych. Czy miał ktoś podobną sytuację ubytki płynu są w tym momencie dość duże około 2 l na 1000km. W zbiorniku chłodniczego po prze gazowaniu na zimnym silniku (korek otwarty) podnosi się stan płynu po chwili pojawiają się bąble powietrze. Przejażdżka 25-30 km stan spada podczas stygnięcia wzrasta jednak nie do stanu który był poprzednio. Mechanik sugerował uszkodzenie uszczelki pod głowicą pomiędzy cylindrem, a kanałem wodnym, jednak wspominał również o uszkodzeniu samego bloku i głowicy a to już koszty dość duże. Wspominał również że zdarzały się uszkodzenia chłodniczki oleju jednak obstawia uszczelkę lub większe uszkodzenia ze względu na płyn chłodniczy wewnątrz silnika. Proszę o pomoc, sugestie bo nie sztuką jest wydawać pieniądze. Może ktoś z Was miał podobny problem a rozwiązanie nie było "mega" kosztowne, Z góry dziękuję za poświęcony czas
  12. Lubin, woj. dolnośląskie, Polska. Witam zwą mnie Leon jestem z dolnego śląska (okolice Wrocławia) i pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...