Skocz do zawartości

emate966

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O emate966

Informacje

  • Imię
    Mateusz
  • Miasto
    Chorzów

Auto

  • Model
    S3 8L
  • Nadwozie
    Hatchback
  • Rok produkcji
    2005
  • Silnik
    1.6 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia emate966

0

Reputacja

  1. nie masz sie absolutnie czym przejmować, to "cecha" opony która powstała przy produkcji, zupełnie nie ma wpływu na Twoje bezpieczeństwo- w przeciwieństwie do wypukłości które stanowią bardzo duże zagrożenie podczas jazdy bo istnieje ryzyko tego, że opona "wystrzeli"
  2. Mam znajomego który jeździ na michelinach cross climat, bardzo chwali sobie te opony. W lato sprawują się bardzo dobrze, w zimę też podobno nie ma z nimi żadnych problemów. Musisz pamiętać, że wielosezonówki to opona uniwersalna, kompromis- nie będzie ani tak dobra w lato jak opony letnie, ani nie będzie się tak dobrze sprawować zimą, jak opona zimowa. Ja jestem zdecydowanie zwolennikiem opon zimowych i letnich ale jeżeli koniecznie chcesz zaoszczędzić i kupić opony wielosezonowe- wybierz coś z wyższej półki.
  3. emate966

    Ciśnienie w oponach

    na Twoim miejscu dał bym tyle ciśnienia ile zaleca producent przy dużym obciążeniu samochodu, zwiększy to komfort jazdy i zmniejszy opory toczenia więc spalisz mniej paliwa
  4. a ja złego słowa nie powiem o oponach goodride. Chińczyk jak Chińczyk- tania cena musi niestety się wiązać z jakością, dlatego też na chińskie opony dostajemy gwarancję na 2 lata, a nie na 5- jak w zdecydowanej większości opon. Co do goodride- mam je w 2 samochodach (renault clio 3 i iveco daily rok 2001) w obu samochodach opony sprawują się bardzo dobrze. Nie ma żadnego problemu z wyważeniem tych gum, nie są zbyt głośne, na śniegu pod stromą górkę też dały sobie rade bez najmniejszych problemów- ogólnie jestem z nich bardzo zadowolony ale muszę zaznaczyć, że mam je dopiero 1 rok, bieżnik jest bardzo głęboki, co będzie kiedy będą miały 3/4 lata to nie mam pojęcia
  5. Mój znajomy jeździ na oponach gislaved, to jakiś skandynawski producent, chyba dokładnie szwedzki ale nie jestem pewien.. w każdym razie chwali sobie te opony, kosztowały ok. 130 zł za sztukę więc cena ok
  6. A może dopompowujesz to ciśnienie na "rozgrzanych " oponach ? W sensie, sprawdzać/ regulować ciśnienie należy wtedy kiedy opony są "zimne" czyli najlepiej z samego rana albo po przejechaniu do ok. 2 km. W czasie jazdy opona się rozgrzewa i wskazuje wyższe ciśnienie- rano następnego dnia jak "wystygną" to normalne, że ciśnienie w nich jest niższe.
  7. W zależności od klasy opon : w budżetówce polecam gislaved, skandynawski producent klasa średnia: fulda, słyszałem bardzo dużo pozytywnych opinii na temat modelu montero 3 a są w bardzo przyzwoitej cenie jeżeli chodzi o klase premium to oczywiście nokian WR D4 albo tak samo rewelacyjny dunlop winter sport 5
  8. Opony które wystają za obrys felgi to specjalne opony z technologią rantu ochronnego na felgę. Wszystkie z nich generalnie mają podobną szerokość, musisz szukać opon z dodatkowymi oznaczeniami takimi jak np. FR, MO, MFS. Zależy jakiej klasy opon szukasz- mogę Ci polecić opony Goodyear EAGLE F1 ASSYMETRIC 3, one mają ten ochronny rant ale niestety cena to około 580- 600 zł za sztukę, z tańszych opon z tym rantem ochronnym jest jeszcze np. Uniroyal Rainsport 3 za około 480 zł ale opinie na temat tej opony są mocno podzielone- sporo osób mówi, że przez jej charakterystyczny bieżnik jest bardzo głośna, podczas jazdy przy 140 km/h podobno huczą.. i mają tendencje do "ząbkowania". A taką jeszcze tańszą alternatywą jest np. Barum Bravuris 3HM którego kupisz za około 360zł, opona budżetowa ale słyszałem sporo dobrych opinii na ich temat.
  9. Zaleca się sprawdzać przynajmniej raz na miesiąc i przed każdą dłuższą podróżą. To takie minimum, którego każdy rozsądny kierowca powinien przestrzegać. Ja natomiast lubię sobie dopompować opony przy okazji tankowania paliwa na stacji benzynowej. Sporo zależy od Twojego stylu jazdy. Na ciśnienie powietrza ma wpływ wiele czynników np. temperatura zewnętrzna, styl jazdy itd. Najlepiej jest pompować opony gdy są zimne to znaczy przed dłuższą jazdą. Jeżeli jedziesz szybko albo postanowiłeś sprawdzić ciśnienie w trakcie jazdy to musisz pamiętać, że ciśnienie będzie przekłamane. W końcu pod wpływem temperatury gazy rozprężają się. Zatem ja wolę pompować opony zanim wsiądę do samochodu. Inaczej dodaję ok 0,3 bara do tego co jest napisane na tabliczce. W końcu jak opony będą zimne to i ciśnienie spadnie. Grunt to nie sprawdzać ciśnienia tylko przy sezonowej wymianie opon.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...