Jump to content

szymonq

Pasjonat
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0

About szymonq

Informacje

  • First name
    Szymon
  • Location
    Warszawa

Car

  • Car model
    A4 B6
  • Car body
    Limuzyna
  • Year of production
    2003
  • Engine
    2.0
  • Engine code
    ALT
  • Drive
    FWD
  • Gearbox
    Multitronic
  • Fuel
    PB+LPG

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Problemem faktycznie okazało się przebicie na kablu od wtyczki wtryskiwacza. Po prowizorycznym zaizolowaniu na szybko silnik zaczął pracować jak należy. Nepokoi mnie jedynie bardzo mocne dymienie na biało, płynu nie ubywam Co może się dziać?
  2. Właśnie teraz to oglądałem i zauważyłem że kable takie sobie. Osłonka pęknięta w dwóch miejscach itd. Bardzo możliwe że z tym. Rozumiem że biały dym i zapach benzyny jest spowodowany nie spalaniem tego paliwa z 3 cylindra?
  3. Ostatnio poczułem nierówną pracę mojego ALT'ka. Ewidentnie wypadał zapłon z jednego cylindra. Nie miałem jak podpiąć komputera więc zacząłem od najprostszych i najczęstrzych przyczyn. Wymieniłem świece i sprawdziłem pracę odłączając poszczególne cewki. Bez zmian. Gdy dotarł do mnie kabel sprawdziłem błędy na silniku i taki oto rezultat: VCDS-Lite Version: Release 1.2 Thursday, 09 July 2020, 16:28:48. Control Module Part Number: 8E0 909 557 J Component and/or Version: 2.0L R4/5VS 0002 Software Coding: 0011581 Work Shop Code: WSC 63351 VCID: 3A07B1EB3547 6 Faults Found: 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure P1479 - 008 - Implausible Signal 18010 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1602 - 002 - Please Register/Activate - Intermittent 17635 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1227 - 002 - Please Register/Activate 16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected P0300 - 001 - Upper Limit Exceeded 16687 - Shareware Version. To Decode all DTCs P0303 - 001 - Please Register/Activate 17763 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1355 - 004 - Please Register/Activate - Intermittent Błędy skasowałem i odpaliłem ponownie żeby zobaczyć jaki błąd się pojawi bezpośrednio po uruchomieniu i jest tak: VCDS-Lite Version: Release 1.2 Thursday, 09 July 2020, 16:37:59. Control Module Part Number: 8E0 909 557 J Component and/or Version: 2.0L R4/5VS 0002 Software Coding: 0011581 Work Shop Code: WSC 63351 VCID: 3A07B1EB3547 2 Faults Found: 17635 - Fuel Injector for Cylinder 3 (N32): Short to Ground P1227 - 002 - Lower Limit Exceeded 17887 - Shareware Version. To Decode all DTCs P1479 - 008 - Please Register/Activate Z tego co sam znalazłem informacje to jest problem z wtryskiem na 3 cylindrze. Teraz pytanie czy sam to ogarnę czy trzeba jechać do mechanika? Jest opcja zmiany ttego wtrysku miejscami z innym dla upewnienia się że to wtrysk padł? W sieci nie znalazłem żadnych informacji na temat tego jak wymontować wtrysk. Dodatkowo po uruchomieniu w obecnym stanie powstaje ładna biała chmura + pachnie benzyną. Dym pojawia się także pod maską więc zakładam że jest jakaś nieszczelność. Wszelkie rady mile widziane.
  4. @piotrekZchjak się skończyła historia u Ciebie? U mnie po włożeniu nowego silnika przelatałem już 2-3k km i można powiedzieć, że jest nieźle. Żaden płyn nie ucieka, tylko olej musiałem dolać no ale to w końcu ALT. Parę dni temu musiałem dolać bo wyskoczyło info o niskim poziomie. Wlałem 0.4l i będę teraz mierzył na ile km to starczy do ponownej informacji o niskim poziomie. Ogrzewanie działa chociaż też nie idealnie. Temp. na max i przy wolnych obrotach leci ciepłe ale nie gorące. Wcześniej wiało zimne więc jest różnica. Jednak wpięcie się reduktora LPG zmniejsza przepływ przez nagrzewnicę. Z tym chyba nie będę nic robił bo cieplej w aucie i tak nie muszę mieć Z rzeczy do zrobienia to będzie trzeba zmienić rozrząd. Z starego silnika był 'bezpieczniejszy' bo wiadomo kiedy zmieniony ale wszystko było poplombowane i mechanik nie chciał przekładać w razie gdybym silnik miał oddać na gwarancję rozruchową. Dodatkowo słyszę klekot przy odpalaniu i czasami przy dodawaniu gazu. Pytanie do speców. Czy to może być nastawnik faz rozrządu? Sporadycznie (raptem 3-4 razy) zdarzyło się, że gaśnie bez powodu. Np przy bardzo spokojnej jeździe. Niezależnie czy benzyna czy lpg. gdzieś przeczytałem, że może to być czujnik położenia wału ale to też jest do zbadania.
  5. No chyba nie o to pyta autor @Undisclosedsam niedługo mam ślub i zacznie się przestawianie. I o ile z teściami nie będzie problemu to z ich rodzeństwem może być różnie. Zależy od ludzi. Jedni są 'wyluzowani' i pewnie sami powiedzą żeby mówić im ciociu/wujku a innym może się to nie podobać. Najlepiej zapytać wprost i się nie czaić. ;)
  6. U mnie były podobne objawy ale błędów nie sprawdzałem, mechanik kasował. Wypadał zapłon, winne okazały się świece.
  7. Może masz inaczej przewody poprowadzone/wpięte, wyżej niżej ogólnie "inaczej" albo od strony reduktora wsadzone coś w rurę co zmniejsza nieco przepływ i w związku z tym lepiej leci przez nagrzewnicę. U mnie był po prostu słaby przepływ. Nagrzewnica drożna, sprawdzana, płukana itd. przelatuje bez oporów
  8. To jest jasne, mój mechanik mówi że lepiej odpowietrzyć się już nie da Chodzi o to, że równoległe wpięcie reduktora do układu chłodzenia powoduje niższy przepływ płynu przez nagrzewnicę (na wolnych obrotach). W starym silniku układ dodatkowo się zapowietrzał najprawdopodobniej poprzez pęknięty blok silnika dlatego też była decyzja o wymianie słupka.
  9. @piotrekZchja już po wymianie silnika. Mam auto od wczoraj, może jeszcze za wcześnie na jakieś werdykty ale na razie działa z tym że ogrzewanie nadal nie działa idealnie ale na pewno lepiej (i to bez tej elektrycznej pompki), już się nie zapowietrza. To już kwestia do rozwiązania z gazownikiem. Teraz najbardziej mnie ciekawi ile/czy oleju będzie pił ten kochany ALT.
  10. @Dev proszę o sprawdzenie, z góry dziękuję WAUZZZ8E34A006194
  11. @Devproszę o sprawdzenie, z góry dziękuję
  12. Z jednej strony też nie chciałem inwestować w cały słupek bo w poprzedni trochę zainwestowałem. Przy wymianie uszczelki pod głowicą wyszły na jaw wszystkie mankamenty osprzętu itd jakieś części leżały w misce olejowej. Przy okazji też założone były nowe pierścienie. Olej dalej ubywał ale jakby z czasem coraz mniej (przez docieranie). No ale cóż finalnie kupiłem cały silnik (z sporą ilością osprzętu i skrzynią w gratisie) w cenie bardziej zadbanego gołego słupka. Wiem, że to też ryzyko ale składanie silnika z innego dołu i głowicy widocznie było dla mojego mechanika bardziej ryzykowne (chociaż podejrzewam, że też mniej roboty). Teoretycznie na ten silnik mam miesiąc gwarancji rozruchowej a włożenie go mam za free, no ale jeśli będzie coś nie tak z silnikiem to nie dość że będę bujał się z wysyłką tego to wyciągnięcie pewnie już za free nie będzie
  13. @piotrekZchmechanik twierdzi, że bloku się sprawdzić nie da (jest za duży do umieszczenia w wannie gdzie testują czy gdzieś tam). Specjaliści w innej firmie od głowic mówią, że co prawda da się sprawdzić blok ale skuteczność ok 70% właśnie ze względu na gabaryty. Stanęło na zakupie słupka, który nie był rozbierany. Składanie z innego, niepewnego bloku to chyba większe ryzyko.
  14. @piotrekZchu mnie głowica wróciła z testu szczelności i bez zarzutów. Mechanik twierdzi w związku z tym, że blok musi być walnięty.
  15. @piotrekZchmam bardzo podobny problem. Silnik ALT instalacja gazowa. Z tym, że parownik mam wpięty w układ chłodzenia (równolegle). Niedawno była robiona uszczelka pod głowicą. Płyn gdzieś uciekał. Ogrzewanie nie działało na wolnych obrotach. Przyczyną jest najprawdopodobniej zbyt niskie ciśnienie w układzie chłodzenia na wolnych obrotach. Zamiast przez nagrzewnicę płyn miał łatwiej lecieć przez parownik. Mój mechanik walczył z tematem na wszystkie możliwe sposoby, stanęło na dodatkowej pompce elektrycznej do układu (przed nagrzewnicą, obok aku). Krótki czas było ok, grzało. Ale płyn dalej gdzieś znikał, w końcu układ się zapowietrzył i przestało grzać,. Jak auto miałem odstawić do mechanika to w drodze dodatkowo pojawił się problem z niskim ciśnieniem oleju, wywaliło więcej płynu i podsumowując - ledwo dojechałem. Efekt jest taki, że auto stoi u mechanika, ma rozbierać silnik od nowa. Jak dowiem się czegoś nowego to mogę dać Ci znać, może pojawi się trop który Ci też pomoże.
×
×
  • Create New...