Jump to content
3 3
piotrekZch

problem z układem chłodzenia 2.0 alt

Recommended Posts

Sorki że nowy temat ale problem dość złożony od początku mam od jakiegoś czasu audi :) 2.0 alt 230tys przebiegu. Po kupnie nowy rozrząd z pompą wody. po wymianie rozrządu  pękła  uszczelka pod głowicą. ok po 2 tygodniach od wymiany rozrządu. Uszczelka nowa wszystko ok. naprawa  była robiona latem. Następnie założona instalacja gazowa niby najlepszy gazownik u nas. Po jakimś czasie zaczęło ubywać  płynu chłodniczego wzrost temperatury silnika auto wywala płyn przez zbiornik wyrównawczy górne węże twarde gorące powroty zimne pod wpływem wyższych obrotów silnika temperatura maleje i się wyrównuje dodatkowo brak ogrzewania ciepłego dopiero na wysokich obrotach silnika grzeje.

Sprawdzona pompa wody jest ok.

Termostat idzie do wyjęcia i sprawdzenia

Olej czysty brak majonezu pod korkiem płyn chłodniczy czysty.

Czy poza teoretycznie uszkodzonym termostatem może być np źle wypięta instalacja gazowa ? Chodzi mi o źle wpięte węże do prarownima zasilanie i powrót. Może to dawać takie objawy ?

Dodam że w czasie jazdy gaz sam potrafi się wyłączyć tak jak by pracownik był nie dogrzany początkowo też auto szybko się przełączało  na gaz teraz z reguły pokazuje że ma 90 stopni silnik a i tak nie załącza się gaz muszę zgasić silnik odpalić go i na wyższych obrotach dopiero włącza się gaz.

Ma ktoś jakiś pomysł? Sorki za bałagan w poście i że trochę nie pokoleni opisane ale sprawa złożona:)

Edited by piotrekZch

Share this post


Link to post
Share on other sites

weże od gazu powinny być wpięte równolegle w obieg z nagrzewnicą. Po za tym musisz sprawdzić czy na 100% masz szczelne połączenia robione przez gazownika oraz czy instalacja została dobrze odpowietrzona. Odpowietrzenie robi się w dwóch miejscach, na śrubie na górnej metalowej rurce która idzie wzdłuż silnika oraz na wężu gumowym z nagrzewnicy tuż przed grodzią (ma u góry taki nacięty otwór obok opaski, trzeba zdjąć opaskę i zsunąć wąż na tyle żeby przez ten otworek wyleciało powietrze)

a termostat jest elektroniczny więc może odczytaj błędy ze sterownika silnika i ew. sprawdź czy wtyczka na termostacie jest poprawnie wpięta.


Moje AUDI
Zrobione: Tempomat, PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix, Kierownica MF z B8, Zawieszenie całe nowe.
W trakcie: Poprawa instalacji LPG.
W przygotowaniu: RNS-E LED + kamera, składane lustra z fotochromem, grzanie foteli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpiwietrzenie było robione. Błędy ze  sterownika rozumiem że tylko vagiem sprawdzę?.

Możesz bardziej dokładnie opisać o co chodzi z wpięciem węży równolegle do nagrzewnicy? Pracownik mam w miejscu gdzie normalnie jest akumulator pod maską

Share this post


Link to post
Share on other sites

narysuj mniej więcej jak masz te węże wpięte do parownika lub wklej zdjecie.

parownik przy aku w tym aucie to taki sobie pomysł gazownika. 


Moje AUDI
Zrobione: Tempomat, PDC tył, Lusterko wewnętrzne fotochrom z czujnikiem światła i CLH, Bluetooth, Airbag Off, IsoFix, Kierownica MF z B8, Zawieszenie całe nowe.
W trakcie: Poprawa instalacji LPG.
W przygotowaniu: RNS-E LED + kamera, składane lustra z fotochromem, grzanie foteli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle sie wyraziłem pracownik jest z przodu jak otworzę maskę po prawej stronie między tylną częścią klosza lampy tam takie wolne miejsce jest zdjęcia nie dodam narazie bo auto jest u mechanika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Więc tak termostat zmieniony częściowo lepiej nie wariuje kontrolka od temperarury ale dalej ubywa płynu chłodniczego dodaje dodatkowo zdjęcia jak jest założona instalacja gazowa. gadałem z gazownikiem parownik jest podłączony do wymiennika ciepła oleju.

20191026_124226.jpg

20191026_124241.jpg

20191026_124246.jpg

20191026_124254.jpg

20191026_124346.jpg

20191028_124735.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piotrekZchmam bardzo podobny problem.

Silnik ALT instalacja gazowa. Z tym, że parownik mam wpięty w układ chłodzenia (równolegle). Niedawno była robiona uszczelka pod głowicą. Płyn gdzieś uciekał. Ogrzewanie nie działało na wolnych obrotach. Przyczyną jest najprawdopodobniej zbyt niskie ciśnienie w układzie chłodzenia na wolnych obrotach. Zamiast przez nagrzewnicę płyn miał łatwiej lecieć przez parownik.

Mój mechanik walczył z tematem na wszystkie możliwe sposoby, stanęło na dodatkowej pompce elektrycznej do układu (przed nagrzewnicą, obok aku). Krótki czas było ok, grzało. Ale płyn dalej gdzieś znikał, w końcu układ się zapowietrzył i przestało grzać,. Jak auto miałem odstawić do mechanika to w drodze dodatkowo pojawił się problem z niskim ciśnieniem oleju, wywaliło więcej płynu i podsumowując - ledwo dojechałem. 

Efekt jest taki, że auto stoi u mechanika, ma rozbierać silnik od nowa. Jak dowiem się czegoś nowego to mogę dać Ci znać, może pojawi się trop który Ci też pomoże. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
3 godziny temu, szymonq napisał:

Silnik ALT instalacja gazowa. Z tym, że parownik mam wpięty w układ chłodzenia (równolegle). Niedawno była robiona uszczelka pod głowicą. Płyn gdzieś uciekał. Ogrzewanie nie działało na wolnych obrotach. Przyczyną jest najprawdopodobniej zbyt niskie ciśnienie w układzie chłodzenia na wolnych obrotach. Zamiast przez nagrzewnicę płyn miał łatwiej lecieć przez parownik.

Zapewne płyn uciekał na trójnikach gdzie był połączony równolegle z nagrzewnicą reduktor,co powodowało zapowietrzenie nagrzewnicy. Główną przyczyną są opaski ślimakowe po 1 zł ,które są G warte w tym przypadku. Wystarczyło zastosować opaski gbs które są po jakieś 3-4zl i trzymają dużo lepiej. Oszczędności gazowników wychodzą.

Edited by pila24

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siema moja stoi u znajomego mechanika wcześniej w celu sprawdzenia odlączylem parownik żeby wykluczyć parownik i instalacje dalej to samo dodatkowo audi kopci biało i ciężko pali prawdo podobnie zbiera się płyn chłodniczy na cylindrach podejrzenie albo mikro pęknięcie głowicy albo pęknięty blok silnika. Cały silnik idzie do wyjścia rozbiórki i sprawdzenia jak będę wiedział więcej podzielę się info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piotrekZchu mnie głowica wróciła z testu szczelności i bez zarzutów. Mechanik twierdzi w związku z tym, że blok musi być walnięty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ok oddajesz blok do sprawdzenia?. Czy wierzysz na słowo mechanikowi ? Myślałeś nad rozwiązaniem naprawy  ? Drugi blok ? Czy cały silnik bez osprzętu  ? U mnie podejrzewam że będzie to samo tzn. Pęknięcie bloku i wacham się co do ewentualnego sposobu naprawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@piotrekZchmechanik twierdzi, że bloku się sprawdzić nie da (jest za duży do umieszczenia w wannie gdzie testują czy gdzieś tam). Specjaliści w innej firmie od głowic mówią, że co prawda da się sprawdzić blok ale skuteczność ok 70% właśnie ze względu na gabaryty. 

Stanęło na zakupie słupka, który nie był rozbierany. Składanie z innego, niepewnego bloku to chyba większe ryzyko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój mechanik zawalony robta czekam aż rozbierze Ty myślałem nad formą naprawy tyle że kupowanie słupka drugiego w ciemno też ryzyko nie wiadomo na co się trafi.... jak u mnie głowica będzie ok to sam już nie wiem jak się do tego zabrać osobiście wolal bym chyba kupić nowy dół i to rozebrać zrobić od razu pierścienie itp w całym słupku nie ma pewności też do końca w jakim jest stanie czy nie będzie brał oleju itp. Tylko właśnie też przeglądałem firmy i większość nie robi testów na szczelność bloków.... itp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jednej strony też nie chciałem inwestować w cały słupek bo w poprzedni trochę zainwestowałem. Przy wymianie uszczelki pod głowicą wyszły na jaw wszystkie mankamenty osprzętu itd jakieś części leżały w misce olejowej. Przy okazji też założone były nowe pierścienie. Olej dalej ubywał ale jakby z czasem coraz mniej (przez docieranie).

No ale cóż finalnie kupiłem cały silnik (z sporą ilością osprzętu i skrzynią w gratisie) w cenie bardziej zadbanego gołego słupka. Wiem, że to też ryzyko ale składanie silnika z innego dołu i głowicy widocznie było dla mojego mechanika bardziej ryzykowne (chociaż podejrzewam, że też mniej roboty).

Teoretycznie na ten silnik mam miesiąc gwarancji rozruchowej a włożenie go mam za free, no ale jeśli będzie coś nie tak z silnikiem to nie dość że będę bujał się z wysyłką tego to wyciągnięcie pewnie już za free nie będzie :kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój mechanik twierdzi że nie ma różnicy czy wymienisz głowicę czy blok tak czy siak składasz silnik z dwóch różnych u mnie to samo sporo nowych części dlatego jak głowicą będzie ok chyba skuszę się na drugi słupek i go wyremontuje przez złożeniem te silniki nawet z nowymi pierścieniem mogą brać olej ale wydaje mi się pewniejszym rozwiązaniem kupno dobrego bloku jak patrzyłem można wyrwać zadbany za 500zl więc mniejsza kasa niż cały słupek a zaoszczędzona kasa pójdzie na nowe sprzęgło bo wymianę będę miał za darmo przy okazji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...