Skocz do zawartości

hubig

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O hubig

Informacje

  • Imię
    Hubert
  • Miasto
    Tarnów

Auto

  • Model
    A4 B8 Allroad
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2015
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia hubig

0

Reputacja

  1. U mnie ten błąd się pokazał zupełnie niespodziewanie po tym, jak na chwilę podłączyłem inną wersję panelu klimatyzacji i wentylacji niż moja oryginalna (od Anglika iz innym rozmieszczeniem przycisków). Po włączeniu zasilania na tym "obcym" panelu na chwilę uruchomił się wyświetlacz, ale zaraz potem zgasł i panel przeszedł jakby w tryb awaryjny (migający przycisk OFF i niemal wszystkie przyciski nieaktywne). Po podłączeniu oryginalnego panelu wszystko wróciło do normy (panel działał normalnie jak przedtem), ale po włączeniu zapłonu wystąpił właśnie ten błąd TPMS. Bardzo to dla mnie dziwne. Zrobiłem "reset" ustawień z menu "car", tzn. potwierdziłem że ciśnienia w oponach są sprawdzone i jednakowe. Po tym komunikat zniknął. Nie wiem jednak, czy to się nie będzie powtarzać, bo już nie odpalałem drugi raz. Wkrótce się przekonam...
  2. hubig

    Tankowanie AdBlue

    Mi przy tankowaniu z dystrybutora co chwilę wybijało pistolet (przerywało). Ok. 10 litrów lałem z 10-15 minut, dramat, dłoń mnie bolała od naciskania z umiarem, żeby się lało b. powoli. Trochę się też narozlewalo przy wybijaniach. Przy drugim podejściu za parę miesięcy to samo. Nawet pracownik stacji paliw mi pomagał, próbował z jakąś przejściówką, ale było tak samo: wolno się lało i co chwilę były wybicia. Za trzecim razem kupiłem adblue w kanistrach 5-litrowych i z tym mam dużo lepsze doświadczenia. Co prawda trzeba było lać dość wolno, z umiarem, ale przynajmniej nic nie wybija w ten sposób ? Do kanistrów były dołączone takie nakręcane rurki karbowane (na gwint po zdjęciu nakrętki) i tym się dobrze lało, było to całkiem szczelne (chociaż na oko to rozwiązanie wyglądało bardzo tandetnie). Jako wskazówkę ilości mogę podać, że przy komunikacie że zostało mi 1800 km do opróżnienia zbiornika adblue (komunikaty zaczynają się od 2400 km), weszło mi ok. 18 litrów adblue pod korek.
  3. Potwierdzam swoimi doświadczeniami: płyn ma znaczenie. Czujnik działa na zasadzie przewodzenia prądu. Jeśli płyn ma niskie przewodnictwo elektryczne (wysoką rezystancję), to system odczytuje wskazania czujnika jako brak płynu (nawet gdy płyn jest w zbiorniku). Trzeba używać takich płynów, które względnie dobrze "przewodzą prąd". Niekoniecznie muszą to być płyny markowe. Można w przybliżeniu określić przewodnictwo zwykłym multimetrem (omomierzem). Ja po zanurzeniu elektrod (na głębokość ok. 1 cm i dystans ok. 2 cm od siebie) do płynu "złego", miałem odczyt rzędu 3-5 MOhmów, a do "dobrego" rzędu 0,5 MOhma (500 kOhmów). Na YT można znaleźć filmik dotyczący Mercedesa Benz, z podobnym problemem, gdzie rezystancję mierzy się przy pomocy czujnika jaki normalnie jest w zbiorniku, i tam podana jest rezystancja płynu "dobrego" na poziomie poniżej 100 kOhmów. Na razie nie udało mi się określić, przy jakiej rezystancji komputer mojego wozu interpretuje wskazanie czujnika jako brak płynu, podczas gdy płyn w zbiorniku jest z poziomem powyżej czujnika. W niektórych markach samochodów są też stosowane czujniki pływakowe ze stykiem kontaktronowym, dla których przewodzenie płynu nie ma znaczenia.
  4. Witam wszystkich, jestem z Tarnowa, wkrótce będę szczęśliwym posiadaczem A4 Allroad. Zapewne czasem będę potrzebował wsparcia, stąd utworzenie konta na forum.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...