Widzę, że dyskusja lekko padła, ale mam nadzieję, że zajrzy tu ktoś ogarnięty i podpowie coś sensownego.
Pacjent to Audi A4 B7 AVANT 1.8t wyposażony w podtlenek LPG (butla w kole 71l + dojazdówka w bagażniku).
Fabryczne klasy wagowe: przód OJE - klasa 5 (788 - 823kg), tył OYH - klasa 8 (520-544 kg).
Byłem dziś na stacji diagnostycznej i zmierzyliśmy nacisk na poszczególne osie (pełny bak gazu, 1/2 benzyny), oto co wyszło:
- przód 855 kg,
- tył 712 kg.
Auto jeździło tak ostanie 4 lata, a wiec jak nie trudno się domyslić - d*pa siedzi.
Z reguły ludzie radzą wymienić sprężyny na o 2 klasy wagowe wyżej (tj. 10-11). Ale jak tak przeglądam dane z pierwszej strony tego wątku to mi wychodzi, że do tej wagi powinienem zastosować co najmniej klasę 13 (655 - ...), bo taka najwyższa jest dostępna do zawieszenia 1BE.
Czy ta cała rozkmina ma sens czy gdzie się pomyliłem?
Z góry dziękuję za pomoc.