Skocz do zawartości

minimum93

Pasjonat
  • Postów

    81
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O minimum93

Informacje

  • Imię
    Oskar
  • Miasto
    Szczecinek

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2018
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. no to super informacja, oby dalej bezawaryjnie
  2. Chyba za gruby przekrój kabla dałeś? Daj odpowiedni, do tego konektor i włóż w kostkę . Co prawda sam nie przerabiałem ale oddawałem do przeróbki i u mnie nie widać poza miejscem cięcia i spawania lampy aby było coś dokładane. wpinam kostkę + dokładam kabel lampa -> moduł i działa. Oczywiście po kodowaniu i parametryzacji.
  3. Czyli jednak był gdzies wyciek ? kapało może na osłonę i nie był widoczny na pierwszy rzut oka? Rozumiem że problem rozwiązany
  4. Właśnie dlatego aby najpierw nie zrzucać głowicy zaproponowałem czynnik, test UPG może wykazać że jest uszkodzona nawet jeśli faktycznie nie jest ma na to wpływ kilka czynników, sam u siebie z ciekawości przy walniętej chłodnicy oleju zrobiłem UPG i oczywiście wyszedł dodatni. Wiedziałem już wtedy że to nie uszczelka. Dlatego musisz zacząć od porządnej diagnozy obserwacji, ewntualnie tak jak piszesz chłodniczki EGR i innych a UPG zostaw na sam koniec jak już wyeliminujemy wszystkie możliwe przyczyny po drodze. podrzuć fotkę albo numery swojej chłodniczki EGR, ma ona punkty gdzie chłodniczy może lecieć do oleju tj oring, uszczelka płynna czy może jest możliwość pęknięcia w środku i mieszania się płynu.
  5. 3 tygodnie temu to sporo czasu może coś w międzyczasie się wydarzyło. wiadomo nie każdy ma kanał czy podnośnik żeby sobie od strzała wjechać ale obejrzyj jeszcze raz wszystko i daj znać
  6. ja bym zaczął od czynnika mimo wszystko i upuścił trochę oliwy. to by ci powiedziało chyba najwięcej na obecną chwilę. oznak oleju w zbiorniczku płynu nie widać? Obejrzyj oczywiście wszystko od spodu, silnik skrzynie pod kątem wycieków, zapocenia itp.
  7. Może wlej do płynu chłodniczego czynnik barwiący w świetle UV, jeśli nie będzie nigdzie wycieku to prawdopodobnie dostaje się do oleju jak kolega napisał wyżej, spuść trochę oleju poświeć UV i zobacz . nie do końca znam budowę tego silnika ale w 3.0 starszego typu był problem z odmą i płyn leciał do oleju, w 3.0 tfsi na turbo już 2 krotnie spotkałem się osobiście że chłodniczka oleju na uszczelnieniu pomiędzy oringami ( najprawdopodobniej od temperatury się uszkodziła) puszczała i również płyn dostawał się do oleju i nigdy odwrotnie. Zlałem olej z czynnikiem i płynem i pięknie się mienił na zielono(pod UV ). Nim zaczniesz zrzucać czapę bo większość powie że uszczelka pod głowica sprawdź wszystko inne mniejszym kosztem demontażu i wyeliminuj Co do chłodnicy wody to teoretycznie powinno się dać, zwalić belką, wentylator możliwe że wyjdzie górą, chłodnicę klimy odsunąć można na wężach na bok, nie wiem jakie długie one są i na ile pozwolą ale w razie jak wypniesz kierownice powietrza to zrobisz ciut więcej miejsca.
  8. Witam. Bardzo proszę o podpowiedź: Moja skrzynia to ZF8HP65A , VIN auta: WAUC4CF57KA032282 przez ponad tydzień w sklepie nie mogli mi dobrac oryginalnej miski ZF'a bo system niby wypluwał po VIN 2-3 opcje... musiałem fizycznie spisać numer ze skrzyni i miski olejowej: ZF0501220926C. Zamienny numer dla tego to niby: ZF 1103.298.006. Może to ktoś potwierdzić? Czy olej ma być ATF czy też nie? Chciałbym również wymienić olej w dyferencjale gdyby ktoś podrzucił będe bardzo wdzięczny. Z góry dzięki i pozdrawiam
  9. Zostawię dla innych użytkowników z podobnym problemem. Problem wydaje się rozwiązany na ten moment. A więc podejście do tematu numer chyba 5 1) Na początek dodam że ''myślałem'' że znalazłem odpowietrznik na króćcu który wchodzi w chłodnicę i ma trójnik na dodatkową chłodnicę w zderzaku z prawej strony ( strona kierowcy ). Jest tam takie miejsce jakby na korek malutki i myślałem że ktoś go urwał wcześniej. Otóż nie. Sprawdziłem oryginalne numery króćca i całego węża - otóż w starszym modelu z inną końcówka - (u mnie numer kończy się BC ) jest taki odpowietrznik a tutaj chyba miejsce na dołożenie go samemu 😕 2) Dostałem również informację że odpowietrzniki mogą być gdzieś przy bloku silnika - nie znalazłem / może gdyby ściągnąć pas przedni dostać się do pomp wody i termostatu coś by człowiek znalazł. Ja chciałem zacząć od najmniej inwazyjnej strony. 3) zakupiłem za uważam nie wielkie pieniądze zestaw do sprawdzenia szczelności i podciśnieniowego napełnienia całego obiegu. Należy pamiętać że u mnie chłodnice były kompletnie zimne i płyn w nich a w zasadzie jego resztki również . Termostat pracował w dziwnym zakresie 1-3%. Postanowiłem zlać cały płyn z układu i napełnić go nowo nabytym urządzeniem a następnie wykonać w VCDS procedurę odpowietrzania. ODIS również ją ma ale w VCDS jest zautomatyzowana a w ODIS'ie nie mogłem tego znaleźć. A więc węże założone, sprawdziłem uprzednio szczelność układu - nabiłem 2,5b i odczekałem około 15min, wskazówka ani drgnęła . Podciśnienie wytworzone , króciec w płyn i poszło. Napełniłem układ około 8L do wskazówki pod max na zbiorniczku. 4) Uruchomiłem auto dałem mu się zagrzać na biegu jałowym do 58-60stopni ( pomiar na VCDS ) następnie uruchomiłem procedurę odpowietrzania - tutaj nie wiem czy prawidłowo że na odkręconym korku ale tak postanowiłem zrobić. Płyn termostat przepuścił bez większego problemu, zaczął pracować w zakresach 10-18% i zwiększał swoją pracę przy wyższych temperaturach 88-91 stopni. chłodnice zrobiły się gorące, węże również, w trakcie procedury odpowietrzania jak auto zrzucało obroty raz wylał mi się płyn ze zbiorniczka ale z dużymi bąblami powietrza co chyba było słuszne ( przy specjalnym lejku jak na wcześniejszym filmie nic by się nie ulało . Cała procedura trwała około 15min. Temperatury na wejściu i wyjściu z chłodnicy uległy również zmianom, wcześniej na wejściu 77 a na wyjściu ledwo 16,5stopnia, teraz 80-88 a na wyjściu 68-75stopni. Zostawiłem auto do ostygnięcia, dzisiaj dolałem odrobinę płynu. Stan trzyma wzorowo, dzisiaj potwierdzone wszystko jazdą próbną. Podsumowując: Polecam szczerze zestaw do takiej wymiany płynu lub napełnienia układu, nie trzeba pchać się w zestawy za 500-600zł gdyż ten który ja mam z firmy chyba Satra za 260zł daje rade w zupełności. Być może da się to zrobić inaczej , mi się nie udało lub poprzednio przy napełnianiu układu robiłem to źle i za szybko przez co załapał tak dużo powietrza że nie mogło się ono wydostać. Co do odpowietrzników jakby ktoś zlokalizował niech wrzuci w temat przyda się innym . Co do auta i temperatur to oczywiście się nie przegrzewa, trzyma ładnie temperatury. Wcześniej wskakiwały na 108 stopni czasami teraz ledwo 92 dobija przy ostrzejszej jeździe.
  10. Ok więc możliwe że coś jest nie tak z termostatem ? W związku z tym że u mnie wypchnęło ten płyn przez zbiorniczek? nie jakoś spektakularnie ale zaczął wypływać . Może tu wina termostatu a szukam nie tam gdzie trzeba Co do samego lejka to widziałem też filmy z odpowietrzania z takim lejkiem z adapterem ale jeśli dobrze zrozumiałem tamtych gości to dzięki adapterowi i gumce szczelnie zamknięty jest zbiorniczek wyrównawczy a nad zbiorniczkiem w lejku jest jeszcze płyn chłodniczy i faktycznie tam widać wydostające się bąble.
  11. nie chodziło mi że wiem lepiej to raczej forma pytania. sam zbieram informacji ile tylko się da. Do tej pory robiłem tak samo jak Ty ale tutaj właśnie podobno już się tak nie odpowietrzy, próbowałem naciskać węże odkręcać korek ale na odkręconym nie będzie podcisnienia w układzie jeśli dobrze rozumiem. Próbowałem nawet procedurą w VCDS natomiast nie mam informacji czy robi sie to na zamkniętym czy otwartym korku i również nic nie dała. Wąż dochodzący do chlodnicy ledwo ciepły a sama chłodnica zimna. Nie odbieraj tego personalnie że wiem lepiej bo gdybym wiedział to bym nie pytał dzięki za chęć pomocy zamówiłem zestaw z adapterami do wymiany płynu dam znać czy poszło od razu. Mam jeszcze pytanie co do samego termostatu - jest jakaś możliwość aby go przez vcds sprawdzić czy działa ? otwiera zamyka itp?
  12. Właśnie wyczytalem na zagranicznych forach że tutaj poluzowanie korka nic nie da bo musi być szczelnie zamknięty aby wytworzyło się podciśnienie , nie znam dokładnie zasady działania takiego układu bo nie jestem mechanikiem . Jutro raz jeszcze podejdę do poszukiwań odpowietrzników , tutaj ewidentnie węże są zimne a ten od atrony kierowcy „tak jakby” delikatnie cieplejszy niż ten z lewej . Jak gaszę auto to dopiero chłodnica robi się gorąca takie mam wrazenie a jak silnik pracuje to jest letnia albo zimna . Z lewej strony na chłodnicy jest czujnik może czujnik odkręcić / poluzować ? Wypchnie wtedy powietrze ? Czy musi ono zostać usunięte w górę ? Tj przez ten przyrząd w zbiorniku lub jakiś odpowietrznik ?
  13. Dzięki śliczne , ale to nie tyczy się tylko wersji z kompresorem ? Znalazłem dokładną instrukcję serwisową co do odpowietrzenia tej konkretnej jednostki natomiast u mnie nie widzę tych odpowietrzników 🫣 co do filmu to gość ma swój sposób w a6 i na rozbudowany system , nie do końca jestem przekonany czy w mojej s5 będzie to samo, niby powinno ale może jest jakiś książkowy sposób . Mam turbo zamiast kompresora Może potrzeba zakupić jakieś urządzenie do wymiany / odpowietrzania całego układu ? Kiedyś już myślałem nad czymś takim aby szybko i sprawnie móc wymienić chłodziwo w aucie ? Dzisiaj próbowałem wykonać odpowietrzenie VCDS natomiast nie do końca znalazłem jak wygląda cała procedura i nie wiem czy przypadkiem nie jest to do aut z pompą z elektromagnesem ? Czy jakoś tak. Mam wrażenie że nic to nie dało, chłodnice zimne jak auto zagrzałem znowu błąd zapowietrzonego układu. natomiast wedle tej instrukcji Dropbox WWW.DROPBOX.COM powinienem mieć właśnie przyrząd który chyba sam wytworzy podciśnienie przepłukać układ? Dodatkowo odkręcam odpowietrznik na podszybiu - którego tutaj nie mogę namierzyć u siebie, dwa na kompresorze pomijam bo go nie mam
  14. No opcje jak widać są dwie, jednoznacznie nikt nie odpowie niestety bo jak widzisz każdy z nas ma jakieś doświadczenia inne, natomiast koledzy mają racje że przeciwmgłowe może być razem z kierunkowskazami czerwonymi.
  15. Załącza się później z tego co zaobserwowałem natomiast zapomniałem dodać że wymieniałem rurkę od klimatyzacji i nie ma czynnika w układzie nie wiem czy ma to wpływ na pracę wentylatora. Ale po jeździe przed chwilą dosłownie i to spokojnej wywaliło błąd temperatury, wzrosła ona na wskazaniu. Z nawiewu zaczęło dmuchać zimne powietrze. Oczywiście zatrzymałem auto chłodziło się na włączonym silniku +wentylator , temperatura spadła do normy i dojechałem spokojnie do domu około 1km. Podłączyłem VCDS i błąd jaki się pojawił to -28252 Pompa płynu chłodzącego / P26FA 00 - Powietrze w układzie 😕 czyli jednak dalej jest zapowietrzony. Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć jak odpowietrzyć układ w tym aucie? Jest gdzieś instrukcja? W poprzedniej generacji były jakieś korki odpowietrzniki tutaj tego nie widzę 😕 Co do przewodów idących do chłodnicy drobna aktualizacja - otóż od strony kierowcy są ciepłe, chłodnica również ale tak jakby nierównomiernie, z lewej strony zimna. To by potwierdzało zapowietrzony układ ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...