Skocz do zawartości

minimum93

Pasjonat
  • Postów

    74
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

Informacje

  • Imię
    Oskar
  • Miasto
    Szczecinek

Auto

  • Model
    A4 B9
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2018
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    S-Tronic
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam. Bardzo proszę o podpowiedź: Moja skrzynia to ZF8HP65A , VIN auta: WAUC4CF57KA032282 przez ponad tydzień w sklepie nie mogli mi dobrac oryginalnej miski ZF'a bo system niby wypluwał po VIN 2-3 opcje... musiałem fizycznie spisać numer ze skrzyni i miski olejowej: ZF0501220926C. Zamienny numer dla tego to niby: ZF 1103.298.006. Może to ktoś potwierdzić? Czy olej ma być ATF czy też nie? Chciałbym również wymienić olej w dyferencjale gdyby ktoś podrzucił będe bardzo wdzięczny. Z góry dzięki i pozdrawiam
  2. Zostawię dla innych użytkowników z podobnym problemem. Problem wydaje się rozwiązany na ten moment. A więc podejście do tematu numer chyba 5 1) Na początek dodam że ''myślałem'' że znalazłem odpowietrznik na króćcu który wchodzi w chłodnicę i ma trójnik na dodatkową chłodnicę w zderzaku z prawej strony ( strona kierowcy ). Jest tam takie miejsce jakby na korek malutki i myślałem że ktoś go urwał wcześniej. Otóż nie. Sprawdziłem oryginalne numery króćca i całego węża - otóż w starszym modelu z inną końcówka - (u mnie numer kończy się BC ) jest taki odpowietrznik a tutaj chyba miejsce na dołożenie go samemu 😕 2) Dostałem również informację że odpowietrzniki mogą być gdzieś przy bloku silnika - nie znalazłem / może gdyby ściągnąć pas przedni dostać się do pomp wody i termostatu coś by człowiek znalazł. Ja chciałem zacząć od najmniej inwazyjnej strony. 3) zakupiłem za uważam nie wielkie pieniądze zestaw do sprawdzenia szczelności i podciśnieniowego napełnienia całego obiegu. Należy pamiętać że u mnie chłodnice były kompletnie zimne i płyn w nich a w zasadzie jego resztki również . Termostat pracował w dziwnym zakresie 1-3%. Postanowiłem zlać cały płyn z układu i napełnić go nowo nabytym urządzeniem a następnie wykonać w VCDS procedurę odpowietrzania. ODIS również ją ma ale w VCDS jest zautomatyzowana a w ODIS'ie nie mogłem tego znaleźć. A więc węże założone, sprawdziłem uprzednio szczelność układu - nabiłem 2,5b i odczekałem około 15min, wskazówka ani drgnęła . Podciśnienie wytworzone , króciec w płyn i poszło. Napełniłem układ około 8L do wskazówki pod max na zbiorniczku. 4) Uruchomiłem auto dałem mu się zagrzać na biegu jałowym do 58-60stopni ( pomiar na VCDS ) następnie uruchomiłem procedurę odpowietrzania - tutaj nie wiem czy prawidłowo że na odkręconym korku ale tak postanowiłem zrobić. Płyn termostat przepuścił bez większego problemu, zaczął pracować w zakresach 10-18% i zwiększał swoją pracę przy wyższych temperaturach 88-91 stopni. chłodnice zrobiły się gorące, węże również, w trakcie procedury odpowietrzania jak auto zrzucało obroty raz wylał mi się płyn ze zbiorniczka ale z dużymi bąblami powietrza co chyba było słuszne ( przy specjalnym lejku jak na wcześniejszym filmie nic by się nie ulało . Cała procedura trwała około 15min. Temperatury na wejściu i wyjściu z chłodnicy uległy również zmianom, wcześniej na wejściu 77 a na wyjściu ledwo 16,5stopnia, teraz 80-88 a na wyjściu 68-75stopni. Zostawiłem auto do ostygnięcia, dzisiaj dolałem odrobinę płynu. Stan trzyma wzorowo, dzisiaj potwierdzone wszystko jazdą próbną. Podsumowując: Polecam szczerze zestaw do takiej wymiany płynu lub napełnienia układu, nie trzeba pchać się w zestawy za 500-600zł gdyż ten który ja mam z firmy chyba Satra za 260zł daje rade w zupełności. Być może da się to zrobić inaczej , mi się nie udało lub poprzednio przy napełnianiu układu robiłem to źle i za szybko przez co załapał tak dużo powietrza że nie mogło się ono wydostać. Co do odpowietrzników jakby ktoś zlokalizował niech wrzuci w temat przyda się innym . Co do auta i temperatur to oczywiście się nie przegrzewa, trzyma ładnie temperatury. Wcześniej wskakiwały na 108 stopni czasami teraz ledwo 92 dobija przy ostrzejszej jeździe.
  3. Ok więc możliwe że coś jest nie tak z termostatem ? W związku z tym że u mnie wypchnęło ten płyn przez zbiorniczek? nie jakoś spektakularnie ale zaczął wypływać . Może tu wina termostatu a szukam nie tam gdzie trzeba Co do samego lejka to widziałem też filmy z odpowietrzania z takim lejkiem z adapterem ale jeśli dobrze zrozumiałem tamtych gości to dzięki adapterowi i gumce szczelnie zamknięty jest zbiorniczek wyrównawczy a nad zbiorniczkiem w lejku jest jeszcze płyn chłodniczy i faktycznie tam widać wydostające się bąble.
  4. nie chodziło mi że wiem lepiej to raczej forma pytania. sam zbieram informacji ile tylko się da. Do tej pory robiłem tak samo jak Ty ale tutaj właśnie podobno już się tak nie odpowietrzy, próbowałem naciskać węże odkręcać korek ale na odkręconym nie będzie podcisnienia w układzie jeśli dobrze rozumiem. Próbowałem nawet procedurą w VCDS natomiast nie mam informacji czy robi sie to na zamkniętym czy otwartym korku i również nic nie dała. Wąż dochodzący do chlodnicy ledwo ciepły a sama chłodnica zimna. Nie odbieraj tego personalnie że wiem lepiej bo gdybym wiedział to bym nie pytał dzięki za chęć pomocy zamówiłem zestaw z adapterami do wymiany płynu dam znać czy poszło od razu. Mam jeszcze pytanie co do samego termostatu - jest jakaś możliwość aby go przez vcds sprawdzić czy działa ? otwiera zamyka itp?
  5. Właśnie wyczytalem na zagranicznych forach że tutaj poluzowanie korka nic nie da bo musi być szczelnie zamknięty aby wytworzyło się podciśnienie , nie znam dokładnie zasady działania takiego układu bo nie jestem mechanikiem . Jutro raz jeszcze podejdę do poszukiwań odpowietrzników , tutaj ewidentnie węże są zimne a ten od atrony kierowcy „tak jakby” delikatnie cieplejszy niż ten z lewej . Jak gaszę auto to dopiero chłodnica robi się gorąca takie mam wrazenie a jak silnik pracuje to jest letnia albo zimna . Z lewej strony na chłodnicy jest czujnik może czujnik odkręcić / poluzować ? Wypchnie wtedy powietrze ? Czy musi ono zostać usunięte w górę ? Tj przez ten przyrząd w zbiorniku lub jakiś odpowietrznik ?
  6. Dzięki śliczne , ale to nie tyczy się tylko wersji z kompresorem ? Znalazłem dokładną instrukcję serwisową co do odpowietrzenia tej konkretnej jednostki natomiast u mnie nie widzę tych odpowietrzników 🫣 co do filmu to gość ma swój sposób w a6 i na rozbudowany system , nie do końca jestem przekonany czy w mojej s5 będzie to samo, niby powinno ale może jest jakiś książkowy sposób . Mam turbo zamiast kompresora Może potrzeba zakupić jakieś urządzenie do wymiany / odpowietrzania całego układu ? Kiedyś już myślałem nad czymś takim aby szybko i sprawnie móc wymienić chłodziwo w aucie ? Dzisiaj próbowałem wykonać odpowietrzenie VCDS natomiast nie do końca znalazłem jak wygląda cała procedura i nie wiem czy przypadkiem nie jest to do aut z pompą z elektromagnesem ? Czy jakoś tak. Mam wrażenie że nic to nie dało, chłodnice zimne jak auto zagrzałem znowu błąd zapowietrzonego układu. natomiast wedle tej instrukcji Dropbox WWW.DROPBOX.COM powinienem mieć właśnie przyrząd który chyba sam wytworzy podciśnienie przepłukać układ? Dodatkowo odkręcam odpowietrznik na podszybiu - którego tutaj nie mogę namierzyć u siebie, dwa na kompresorze pomijam bo go nie mam
  7. No opcje jak widać są dwie, jednoznacznie nikt nie odpowie niestety bo jak widzisz każdy z nas ma jakieś doświadczenia inne, natomiast koledzy mają racje że przeciwmgłowe może być razem z kierunkowskazami czerwonymi.
  8. Załącza się później z tego co zaobserwowałem natomiast zapomniałem dodać że wymieniałem rurkę od klimatyzacji i nie ma czynnika w układzie nie wiem czy ma to wpływ na pracę wentylatora. Ale po jeździe przed chwilą dosłownie i to spokojnej wywaliło błąd temperatury, wzrosła ona na wskazaniu. Z nawiewu zaczęło dmuchać zimne powietrze. Oczywiście zatrzymałem auto chłodziło się na włączonym silniku +wentylator , temperatura spadła do normy i dojechałem spokojnie do domu około 1km. Podłączyłem VCDS i błąd jaki się pojawił to -28252 Pompa płynu chłodzącego / P26FA 00 - Powietrze w układzie 😕 czyli jednak dalej jest zapowietrzony. Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć jak odpowietrzyć układ w tym aucie? Jest gdzieś instrukcja? W poprzedniej generacji były jakieś korki odpowietrzniki tutaj tego nie widzę 😕 Co do przewodów idących do chłodnicy drobna aktualizacja - otóż od strony kierowcy są ciepłe, chłodnica również ale tak jakby nierównomiernie, z lewej strony zimna. To by potwierdzało zapowietrzony układ ?
  9. Poskładałem wszystko do kupy , wyjechałem na miasto zrobić rundkę i wyje wentylator … nie wiem czy ten model tak ma ? Temperatura na zegarach ok, ale nie daje mi to spokoju . Te węże idące do chłodnicy czemu nie są gorące ?
  10. Tak dobrze zrozumiałeś być może to mój błąd i niepotrzebnie odkręciłem ten zbiorniczek, skąd ten pomysł? Zapewne z różnych układów chłodzenia w różnych autach i niejednokrotnie niby tak się odpowietrzało auta i płyn nie uciekał . wszystko zaczęło się z uwagi na wyjący wentylator. sprawdziłem uprzednio czy jest każdy czujnik podłączony ale dalej wył. aczkolwiek drugie podejście do tematu zrobiłem i wyglądało to tak: Nie dawało mi to spokoju . Otóż zalałem raz jeszcze cały układ płynem chłodniczym ( dolałem to co wyciekło - około 1L ), zakręciłem zbiornik ( nie wiem czy tak się powinno od razu robić ). Przeszukałem podszybie oraz chłodnice ale nie znalazłem żadnych odpowietrzników może ktoś z was mnie nakieruje ewentualnie. Natomiast zrobiłem jedną rzecz której nie zrobiłem poprzednio - otóż nawiew przód i tył nastawiłem na HI. Następnie podłączyłem VCDS i zrobiłem fotki temperatur przed odpaleniem silnika, odpaliłem go i dałem spokojnie popracować 15-20min. Temperatury jakie osiągnął to 65C olej i 59C chłodziwo. rurki dochodzące do chłodnicy głównej od prawej strony patrząc na auto od przodu kompletnie zimne i z lewej to samo.... Nie wiem czy tak powinno być. Więc dogrzałem trochę silnik potrzymałem na obrotach 3-4tyś na zmianę z kilkoma odcinkami. Olej wskoczył na 86C chłodziwo na 95C ( jak dałem do odciny chwilowo 98-103C) , olej nie przekroczył 90C. Przy 98C chłodziwa włączył się wiatrak ale przy 96C już się wyłączył. Trwało to może z 10 sekund. ( dodam że wczorajszego dnia rozpędzony stał z kilkanaście minut , ale ... i tutaj to ale. Wczoraj na biegu jałowym temperatura płynu chłodzącego utrzymywała się na poziomie 100-105C.. Co do obserwacji płynu w zbiorniczku wyrównawczym. zalałem go na początku równo z linią max. podczas pracy silnika delikatnie go uszło do ''zgrzewu'', Sprawdze jak ostygnie ile go tam jest Dodatkowo na chwilę wyrzucił błąd G85 jak dobrze pamiętam za wysoka wartość czujnika chyba płynu chłodzącego, niepotrzebnie skasowałem od razu błąd. Dodam że nie wrócił. Czy to możliwe że układ był zapowietrzony i drobny zabieg przestawienia nawiewów go odpowietrzył? Czy możliwe że termostat wczoraj się ''przyciął'' ? Dlaczego przewody idące do głównej chłodnicy są zimne? ( tutaj od strony kierowcy wychodzący zaraz pod termostatem wydawał się później delikatnie cieplejszy niż był. To moje pierwsze 3.0 tfsi i staram się go ''nauczyć'' Lub też wszystko jest ok a ja niepotrzebnie szukam
  11. 4-5 sztuk jedynie z Kanady mieliśmy i to tylko Audi. Tym bardziej jestem zaskoczony Natomiast nie jest to jakaś duża ilość aut którą miałem okazje ''dotykać'' Kolega się dowie jak przypłynie już auto No i już wie do kogo się zgłosić z lampami
  12. Będzie wszystko jasne. Pytam bardziej pod kątem zaciekawienia gdyż byłem przekonany że marki ''europejskie'' mają tam pomarańczowe kierunki i z takmi sam się spotykałem . Jak widać człowiek uczy się całe życie I dzięki za informacje @marcin_o23
  13. No to osobiście mam inne doświadczenie, a z którego roku auta? Może tu będzie jakaś wskazówka. Licznik był tez w milach ?
  14. Ale mówimy o Audi czy o ''autach'' ? Typowo Amerykańskie jak Dodge osobiście widziałem dwie sztuki kierunki czerwone , jeden z pomarańczowymi natomiast nie wiem czy nie było dłubane*. Z audi się nie spotkałem . Mowa o rocznikach po 18 roku gdyż starszych nie ciągałem . Oczywiście nie neguję że w audi będzie na 100% dlatego napisałem 99 To wynik moich doświadczeń z tamtych regionów. Być może jak kolega twierdzi że ma włącznik przeciwmgłowego to wskazywać by mogło że jednak ma wersję ''Europejską'' z Kanady
  15. Witam wszystkich. Nie znalazłem tematu odnośnie tej jednostki z 2019 roku dlatego zakładam nowy temat. Sprawa wygląda następująco: Auto z silnikiem 3.0 TFSI. Zwykła wymiana oleju wszystko książkowo, po wymianie dałem popracować 15-20min na biegu jałowym , poziom i temperatura oleju w normie. Natomiast zaczął wyć wentylator. Po podłączeniu VCDS temperatura płynu 108-110 stopni, na liczniku auta książkowo w normie ( na połowie ). Temperatura na wyjściu z chłodnicy 40 stopni według VCDS na wejściu 84-91 stopni. Pomyślałem że zapowietrzony może być układ chłodzenia gdyż około miesiąc temu wymieniłem cały płyn, zlałem czysty bez oleju itp. Oleju w silniku nie przybyło, w zbiorniczku chłodziwa brak oleju, silnik pracuje równo tak jak powinien. Odkręciłem korek, syknięcie standardowe i wszystko wydaje się ok. Po około 5min zaczął wypływać gorący płyn przez wlew zbiorniczka wyrównawczego ? Pytanie czy to termostat jak w starszym silniku z kompresorem ? Dodam że autem bardzo rzadko jeżdżę , po zmianie oleju nie jeździłem , nie karałem :). Dodam że ciepłe powietrze w kabinie z nawiewów normalnie dmuchało. Nim zacznę rozbierać pompę wody i termostat jest szansa sprawdzić jakieś inne punkty ? Aby wyeliminować ewentualnie lub potwierdzić przypuszczenia? Z góry dziękuję za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...