
minimum93
Pasjonat-
Postów
69 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O minimum93

Informacje
-
Imię
Oskar
-
Miasto
Szczecinek
Auto
-
Model
A4 B9
-
Nadwozie
Sedan
-
Rok produkcji
2018
-
Silnik
2.0 TFSI
-
Kod silnika
1B
-
Napęd
FWD
-
Skrzynia
S-Tronic
-
Paliwo
PB
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Termostat do wymiany w Audi A5 F5 3.0 TFSI?
minimum93 odpowiedział(a) na minimum93 temat w Audi A5 F5
Dzięki śliczne , ale to nie tyczy się tylko wersji z kompresorem ? Znalazłem dokładną instrukcję serwisową co do odpowietrzenia tej konkretnej jednostki natomiast u mnie nie widzę tych odpowietrzników 🫣 co do filmu to gość ma swój sposób w a6 i na rozbudowany system , nie do końca jestem przekonany czy w mojej s5 będzie to samo, niby powinno ale może jest jakiś książkowy sposób . Mam turbo zamiast kompresora Może potrzeba zakupić jakieś urządzenie do wymiany / odpowietrzania całego układu ? Kiedyś już myślałem nad czymś takim aby szybko i sprawnie móc wymienić chłodziwo w aucie ? Dzisiaj próbowałem wykonać odpowietrzenie VCDS natomiast nie do końca znalazłem jak wygląda cała procedura i nie wiem czy przypadkiem nie jest to do aut z pompą z elektromagnesem ? Czy jakoś tak. Mam wrażenie że nic to nie dało, chłodnice zimne jak auto zagrzałem znowu błąd zapowietrzonego układu. natomiast wedle tej instrukcji Dropbox WWW.DROPBOX.COM powinienem mieć właśnie przyrząd który chyba sam wytworzy podciśnienie przepłukać układ? Dodatkowo odkręcam odpowietrznik na podszybiu - którego tutaj nie mogę namierzyć u siebie, dwa na kompresorze pomijam bo go nie mam -
Przeróbka lamp tył z USA na EU w Audi A4 B9
minimum93 odpowiedział(a) na Damianex temat w Audi A4 B9
No opcje jak widać są dwie, jednoznacznie nikt nie odpowie niestety bo jak widzisz każdy z nas ma jakieś doświadczenia inne, natomiast koledzy mają racje że przeciwmgłowe może być razem z kierunkowskazami czerwonymi. -
Termostat do wymiany w Audi A5 F5 3.0 TFSI?
minimum93 odpowiedział(a) na minimum93 temat w Audi A5 F5
Załącza się później z tego co zaobserwowałem natomiast zapomniałem dodać że wymieniałem rurkę od klimatyzacji i nie ma czynnika w układzie nie wiem czy ma to wpływ na pracę wentylatora. Ale po jeździe przed chwilą dosłownie i to spokojnej wywaliło błąd temperatury, wzrosła ona na wskazaniu. Z nawiewu zaczęło dmuchać zimne powietrze. Oczywiście zatrzymałem auto chłodziło się na włączonym silniku +wentylator , temperatura spadła do normy i dojechałem spokojnie do domu około 1km. Podłączyłem VCDS i błąd jaki się pojawił to -28252 Pompa płynu chłodzącego / P26FA 00 - Powietrze w układzie 😕 czyli jednak dalej jest zapowietrzony. Możesz mi łopatologicznie wytłumaczyć jak odpowietrzyć układ w tym aucie? Jest gdzieś instrukcja? W poprzedniej generacji były jakieś korki odpowietrzniki tutaj tego nie widzę 😕 Co do przewodów idących do chłodnicy drobna aktualizacja - otóż od strony kierowcy są ciepłe, chłodnica również ale tak jakby nierównomiernie, z lewej strony zimna. To by potwierdzało zapowietrzony układ ? -
Termostat do wymiany w Audi A5 F5 3.0 TFSI?
minimum93 odpowiedział(a) na minimum93 temat w Audi A5 F5
Poskładałem wszystko do kupy , wyjechałem na miasto zrobić rundkę i wyje wentylator … nie wiem czy ten model tak ma ? Temperatura na zegarach ok, ale nie daje mi to spokoju . Te węże idące do chłodnicy czemu nie są gorące ? -
Termostat do wymiany w Audi A5 F5 3.0 TFSI?
minimum93 odpowiedział(a) na minimum93 temat w Audi A5 F5
Tak dobrze zrozumiałeś być może to mój błąd i niepotrzebnie odkręciłem ten zbiorniczek, skąd ten pomysł? Zapewne z różnych układów chłodzenia w różnych autach i niejednokrotnie niby tak się odpowietrzało auta i płyn nie uciekał . wszystko zaczęło się z uwagi na wyjący wentylator. sprawdziłem uprzednio czy jest każdy czujnik podłączony ale dalej wył. aczkolwiek drugie podejście do tematu zrobiłem i wyglądało to tak: Nie dawało mi to spokoju . Otóż zalałem raz jeszcze cały układ płynem chłodniczym ( dolałem to co wyciekło - około 1L ), zakręciłem zbiornik ( nie wiem czy tak się powinno od razu robić ). Przeszukałem podszybie oraz chłodnice ale nie znalazłem żadnych odpowietrzników może ktoś z was mnie nakieruje ewentualnie. Natomiast zrobiłem jedną rzecz której nie zrobiłem poprzednio - otóż nawiew przód i tył nastawiłem na HI. Następnie podłączyłem VCDS i zrobiłem fotki temperatur przed odpaleniem silnika, odpaliłem go i dałem spokojnie popracować 15-20min. Temperatury jakie osiągnął to 65C olej i 59C chłodziwo. rurki dochodzące do chłodnicy głównej od prawej strony patrząc na auto od przodu kompletnie zimne i z lewej to samo.... Nie wiem czy tak powinno być. Więc dogrzałem trochę silnik potrzymałem na obrotach 3-4tyś na zmianę z kilkoma odcinkami. Olej wskoczył na 86C chłodziwo na 95C ( jak dałem do odciny chwilowo 98-103C) , olej nie przekroczył 90C. Przy 98C chłodziwa włączył się wiatrak ale przy 96C już się wyłączył. Trwało to może z 10 sekund. ( dodam że wczorajszego dnia rozpędzony stał z kilkanaście minut , ale ... i tutaj to ale. Wczoraj na biegu jałowym temperatura płynu chłodzącego utrzymywała się na poziomie 100-105C.. Co do obserwacji płynu w zbiorniczku wyrównawczym. zalałem go na początku równo z linią max. podczas pracy silnika delikatnie go uszło do ''zgrzewu'', Sprawdze jak ostygnie ile go tam jest Dodatkowo na chwilę wyrzucił błąd G85 jak dobrze pamiętam za wysoka wartość czujnika chyba płynu chłodzącego, niepotrzebnie skasowałem od razu błąd. Dodam że nie wrócił. Czy to możliwe że układ był zapowietrzony i drobny zabieg przestawienia nawiewów go odpowietrzył? Czy możliwe że termostat wczoraj się ''przyciął'' ? Dlaczego przewody idące do głównej chłodnicy są zimne? ( tutaj od strony kierowcy wychodzący zaraz pod termostatem wydawał się później delikatnie cieplejszy niż był. To moje pierwsze 3.0 tfsi i staram się go ''nauczyć'' Lub też wszystko jest ok a ja niepotrzebnie szukam -
Przeróbka lamp tył z USA na EU w Audi A4 B9
minimum93 odpowiedział(a) na Damianex temat w Audi A4 B9
4-5 sztuk jedynie z Kanady mieliśmy i to tylko Audi. Tym bardziej jestem zaskoczony Natomiast nie jest to jakaś duża ilość aut którą miałem okazje ''dotykać'' Kolega się dowie jak przypłynie już auto No i już wie do kogo się zgłosić z lampami -
Przeróbka lamp tył z USA na EU w Audi A4 B9
minimum93 odpowiedział(a) na Damianex temat w Audi A4 B9
Będzie wszystko jasne. Pytam bardziej pod kątem zaciekawienia gdyż byłem przekonany że marki ''europejskie'' mają tam pomarańczowe kierunki i z takmi sam się spotykałem . Jak widać człowiek uczy się całe życie I dzięki za informacje @marcin_o23 -
Przeróbka lamp tył z USA na EU w Audi A4 B9
minimum93 odpowiedział(a) na Damianex temat w Audi A4 B9
No to osobiście mam inne doświadczenie, a z którego roku auta? Może tu będzie jakaś wskazówka. Licznik był tez w milach ? -
Przeróbka lamp tył z USA na EU w Audi A4 B9
minimum93 odpowiedział(a) na Damianex temat w Audi A4 B9
Ale mówimy o Audi czy o ''autach'' ? Typowo Amerykańskie jak Dodge osobiście widziałem dwie sztuki kierunki czerwone , jeden z pomarańczowymi natomiast nie wiem czy nie było dłubane*. Z audi się nie spotkałem . Mowa o rocznikach po 18 roku gdyż starszych nie ciągałem . Oczywiście nie neguję że w audi będzie na 100% dlatego napisałem 99 To wynik moich doświadczeń z tamtych regionów. Być może jak kolega twierdzi że ma włącznik przeciwmgłowego to wskazywać by mogło że jednak ma wersję ''Europejską'' z Kanady -
Witam wszystkich. Nie znalazłem tematu odnośnie tej jednostki z 2019 roku dlatego zakładam nowy temat. Sprawa wygląda następująco: Auto z silnikiem 3.0 TFSI. Zwykła wymiana oleju wszystko książkowo, po wymianie dałem popracować 15-20min na biegu jałowym , poziom i temperatura oleju w normie. Natomiast zaczął wyć wentylator. Po podłączeniu VCDS temperatura płynu 108-110 stopni, na liczniku auta książkowo w normie ( na połowie ). Temperatura na wyjściu z chłodnicy 40 stopni według VCDS na wejściu 84-91 stopni. Pomyślałem że zapowietrzony może być układ chłodzenia gdyż około miesiąc temu wymieniłem cały płyn, zlałem czysty bez oleju itp. Oleju w silniku nie przybyło, w zbiorniczku chłodziwa brak oleju, silnik pracuje równo tak jak powinien. Odkręciłem korek, syknięcie standardowe i wszystko wydaje się ok. Po około 5min zaczął wypływać gorący płyn przez wlew zbiorniczka wyrównawczego ? Pytanie czy to termostat jak w starszym silniku z kompresorem ? Dodam że autem bardzo rzadko jeżdżę , po zmianie oleju nie jeździłem , nie karałem :). Dodam że ciepłe powietrze w kabinie z nawiewów normalnie dmuchało. Nim zacznę rozbierać pompę wody i termostat jest szansa sprawdzić jakieś inne punkty ? Aby wyeliminować ewentualnie lub potwierdzić przypuszczenia? Z góry dziękuję za pomoc.
-
Przeróbka lamp tył z USA na EU w Audi A4 B9
minimum93 odpowiedział(a) na Damianex temat w Audi A4 B9
Z kanady miałem auto A5 z 2018 roku i były kierunki pomarańczowe. Kanada to tzw Europa w Stanach. Więc na 99% masz tam auto w pełni przystosowane pod tym względem do naszych dróg. Licznik również będzie w km/h. Aczkolwiek jeśli masz tam VC to już nie problem przekodować. Natomiast jeśli chodzi o przyciski od przeciwmgłowych świateł to nawet poza kanadą np w Audi A6/A7/A8 występują fabrycznie światła przeciwmgłowe i zmienia się tylko kierunkowskazy. -
Wymiana foteli w Audi A5 F5 Sportback na wersję z masażem
minimum93 opublikował(a) temat w Audi A5 8T
Cześć, mam pytanie odnośnie wymiany foteli w A5/S5 F5, Posiadam obecnie fotele grzane/wentylowane i chciałbym wymienić je na te z masażem. Czy jest taka możliwość i co poza kodowaniem trzeba jeszcze dołożyć? Czy w przypadku gdyby np nie było wentylacji w nowych fotelach można to przełożyć z obecnych? Te ze zintegrowanym zagłówkiem jakoś bardziej ''siedzą'' Wiem że jest podobny temat o fotelach Cabrio dlatego przepraszam jeśli zdublowałem natomiast według mnie są to inne fotele i może inne przeróbki? dzięki za podpowiedzi -
Nie wiem czy mogę zareklamować, możesz odezwać sie na PW, mam namiar na pewną firmę. jeśli posiadasz VCP to zdalnie koduja lub instrukcje dostaniesz. kilka egzemplarzy wykonałem, zero problemów, gwarancja na lampy szczelność itp. Wszystko jak fabryka zrobione włączając w to instalacje, zero druciarstwa.
-
Witajcie. Mam pytanie odnośnie silnika 3.0 TFSI na turbinie. Czy miał on taki sam lub podobny problem jak poprzednie silniki na kompresorze? Chodzi mi o odmę i płyn chłodzący szedł do oleju. Tutaj co prawda widzę zastosowaną chłodniczkę oleju pod turbiną i zastanawiam się czy może być to przyczyną właśnie takiego zjawiska? W jednym z aut właśnie znikał płyn chłodzący , silnik suchy, brak wycieków. Dolałem barwnika i jak nie znalazłem nigdzie wycieku to już można było się spodziewać gdzie jest. Dodać mogę że auto na postoju bez włączonego silnika po nocy również miało suchy zbiornik. Przy odpalonym aucie połowa zbiornika zniknęła w 10-15min. Brak oleju w płynie chłodzącym, chłodnicach, zbiorniczku etc. Ktoś podpowie jak sprawdzić lub wyeliminować np czy to nie chłodniczka, czy głowica lub jakoś naprowadzić na istniejący problem? z góry dzięki
-
Wymiana reflektorów zwykłych na bixenon + led w Audi A5 8T 2008r
minimum93 odpowiedział(a) na aentebeats temat w Audi A5 8T
Prawdopodobnie potrzebujesz modułu xenon od poziomoowania ( nr 55 w VCDS zasięg xenon czy jakoś tak ) 2 czujniki poziomowania jeśli się nie mylę - przód + tył. Wiązka dodatkowa od reflektorów do modułu, oczywiście kodowanie trzeba będzie zrobić. Do ogarnięcia wszystko. Wiązkę polecam kupić gotową w znanym sklepie u kolegi z południa. Robię tam zakupy i wszystko cacy z instrukcją.