Z twojego opisu można wywnioskować że naciśnięcie pedału sprzęgła nie powoduje jego rozłączenia. Może to być spowodowane uszkodzeniem sprzęgła - jakaś oderwana część blokuje sprzęgło i nie pozwala mu się rozłączyć. Nie ominie cię jednak wizyta w warsztacie. Pozdrawiam.
Rano zapal samochód, otwórz maskę i sprawdź jak szybko nagrzewa ci się chłodnica. Jeśli chwilę po zapaleniu silnika chłodnica staje się ciepła, to znak, że termostat jest cały czas otwarty. Pozdrawiam.
Możliwe że przerdzewiał ci ten koreczek. To jest najczęstsza usterka. Te koreczki są wymienialne, a kosztują parę groszy. Koszt naprawy zależy od dostępu i mechanika.
Syriuss !! Wyczuwam rozgoryczenie w twojej wypowiedzi. Ale jak byś zareagował, gdyby któryś z tych twoich "magików" od razu powiedział ci : Panie, szukaj se pan nowej skrzyni biegów ??
Nowa tarcza nie ma gładkiej okładziny - ma co kawałek niewielkie wcięcia. Tarcza nadająca się jeszcze to taka na której widać te wcięcia. Kompletnie nie nadająca się do użytku to taka w której już nity mocujące okładzinę cierną są przytarte ( o tarczy bez okładziny już nie wspomnę )
Na twoim miejscu oddałbym do fachowca. Miałem problem z cieknącą pompą w starej 80. Fachowiec wziął za uszczelnienie i regulację 250 zł - ja tylko podstawiłem samochód, a on zrobił całą resztę.
Jeżeli te objawy zanikają po dodaniu gazu to będzie najprawdopodobnie sprzęgło alternatora. Niestety do jego wymiany jest potrzebny specjalny klucz - symbol VW 3700. Pozdrawiam.
Podjedź do mechanika niech ci zmierzy ciśnienie manometrem analogowym i wtedy będziesz wiedział. Przyczyn może być wiele - od zaciętego zaworu do kończącego się silnika.
Ja stawiałbym na pompę. Skoro nie chciał przejść na gaz, to prawdopodobnie nie miał obiegu na czujniku temperatury wody od gazu. Napisz jeszcze jaki masz gaz.