
Ronin72
Pasjonat - Nowicjusz-
Postów
13 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
0O Ronin72

-
[B6 AWX] Po długim postoju na mrozie ciężko odpala
Ronin72 odpowiedział(a) na jarek81234 temat w 1.9TDI
Dokładnie,NGK ma krótszą świecę 92mm D-Power 4 i dłuższą 96mm D-Power 20. Masz jakiś schemat gdzie jest ten zawór albo jego numer katalogowy? U mnie jak silnik jest postawiony wzdłuż, to jak patrzysz do komory silnika to obok filtra oleju silnikowego po prawej jego stronie przechodzą przewody paliwowe z filtra do pompy tandem spięte dwoma klamrami. Pomiędzy nimi przewody paliwowe są podzielone i na jednych jest czujnik temp a na drugich właśnie ten zawór jednokierunkowy ( ma oznaczony kierunek przepływu trójkątem). Pod osłonę zaglądałem miesiąc temu i piszę tak z pamięci. Nr to 165 201 542A, Jutro zajrze i zobaczę na którym przewodzie jest wpięty. [br]Dopisany: 07 Luty 2012, 22:04_________________________________________________ Jak wykręcisz to po okopceniu na świecy będziesz widział ile wystawały z głowicy. -
[B6 AWX] Po długim postoju na mrozie ciężko odpala
Ronin72 odpowiedział(a) na jarek81234 temat w 1.9TDI
Witam, potwierdzam tezę o dłuższych świecach żarowych do silników PD. Kiedyś komuś o tym rówież pisałem na forum. Sprzedawcy ( większość ) nie ma o tym bladego pojęcia i sprzedają świece od zwykłych 1.9 TDI. Wyglądają tak samo poza długością grotu i ceną, różnica 20-30 zł/szt. Ludzie nieświadomie biorą te tansze. Sam tak zostałem wrobiony, po miesiącu walki z trudnym odpalaniem wykręciłemte nowe świace i na nich był ślad, że wystawały z głowicy do komory spalania na 1 mm. Długość tych świac była 92 mm. Sprawdziłem stare świece oryginalne i okazało się , że mają 97 mm. Świeca ma ogrzać powietrze w komorze spalania, a nie głowicę. Komora spalania w tłoku jest wystarczająco głęboka żeby nie doszło do jego kontaktu ze świecą. Dodatkowo na przewodzie paliwowym idącym z filtra do pompy tandem znajduje się zawór jednokierunkowy (taki plastikowy 1-1.5 cm). Niesprawny może przepuszczać i paliwo się cofa po tym dłuższym nocnym postoju. -
Witam, producent oryginalnych poduszek to AVON Made in England. Wymieniałem u siebie 2 tyg. temu zakupine w ASO VW po ok 360 szt ze zniżka 20%. U mnie jedna była hyd.-elek. Po wymianie kolosalna poprawa, Silnik ciszej pracuje( nie słychać rezonansu na karoserii) . Na zewnątrz samochodu wyrażna poprawa kultury pracy silnika. Brak zakolebotania budą przy gaszeniu. Przed wymiana nie było to mocne, lecz po jest odczuwalna poprawa.
-
Ad.1 Odłączona kostka( lub nie do końca zatrzaśnięta) czujnika temperatury płynu chłodzącego silnika.
-
Witam, wymieniłem wałek, panewki, szklanki i oringi na pompkach (powyzsza wymiana podyktowana wyciekaniem paliwa na szkłanki i zacieraniem dwoch - nie było to duże ale postanowiłem nie czekać). Dźwięk nie ustał. Raz jest bardziej słyszalny, raz mniej. Żyje z tym i olewam :beer1:
-
Świece żarowe do silników z pompowtryskiwaczami muszą mieć 97 mm, dł. montażowa 30 mm. W ubiegłym roku wymieniłem wszystkie na BERU GN 855 (wcześniej były BOSCH - dwie były padnięte) kupowane w InterCArs. Sprzedawca wyszukał dwa rodzaje, droższe i tańsze, i polecił tańsze miało nie być dużych różnic pomiędzy nimi. Ubiegłej zimy pomimo nowych świec były problemy z uruchomieniem po nocy (pompa tandem wymieniona - przeciekała). Jakoś przejeździłem. Na jesieni postanowiłem jednak sprawdzić co z tymi świecami. Zachowałem dwie stare BOSCH-a - dobre i wykreciłem Beru z silnika. I co się okazało:te tańsze Beru były o 5 mm krótsze. Po okopceniu na końcówce BERU było widać, że wystaja z głowicy tylko 2 mm. Na starych okopcenie było o 5mm dłuższe. Prawidłowa świeca awx/avf to BERU GN 046 - cena ok.70-80 zł. Skończyło sie tym, że dokupiłem 2 szt. BOSCH za 55 i z tymi starymi nie było żadnych problemów z uruchomieniem od początku zimy
-
U mnie to samo. Jak stuknę trzonkiem śrubokręta w zamek tak jak wchodzi rygiel to zapala się momentalnie. Na VAG-u błedy od zamka klapy( i jeszcze od tylnych drzwi bo też czerwone lampki w zimie przestały sie zapalać po otwarciu). To wina wilgoci w mikrowłącznikach - latem było ok.
-
U mnie wygląda podobnie, ale z lewej strony i na dodatek mam stuk przy wjechaniu w dołek z tamtej okolicy. Zawieszenie wykluczyłem. Zarówno diagnosta na stacji kontroli w zawieszeniu nic nie znalazł, jak i jeszcze dwóch innych mechaników. W najbliższym czasie przymierzam się do jej wymiany.
-
Zerknij na ten wątek http://www.a4-klub.pl/smf/b6_awx_niepokojacy_dzwiek-t17053.0.html
-
Jak nie wiadomo kiedy były wymieniane ostatnio to warto wymienić wszystkie dla swojej wiedzy i spokoju.
-
Spróbuj wymienić filtr paliwa, tym bardziej, że jak piszesz problem zaczął się po zatankowaniu paliwa
-
[B6 AVF] Elektryka tylnych prawych drzwi nie działa
Ronin72 odpowiedział(a) na sikszak temat w Audi A4 B6/B7
Zobacz, czy jak ruszasz obudową zamka wewnątrz drzwi to będzie się lampka zapalać. U mnie coś nie łączy w samym zamku( podejrzewam łączenie pinu z gniazda zamka do płytki drukowanej) bo jak go pociągnę ręką w kierunku wnętrza to zapala się. Dorażnie podłożyłem między zamek a prowadnicę szyby za nim kawałek twardej pianki i działa od tygodnia. Jak będzie czas to zamek idzie do rozebrania. Oczywiście nie wykluczony jest któryś mikroswitch. -
[B6 AWX] Co to za urządzenie i do czego służy ?
Ronin72 odpowiedział(a) na BEKACZU temat w Audi A4 B5
U mnie miałem wyciek z tej pompy w tylnej pokrywce( tam była mokra i jakby bąbelki powietrza leciały),ale do niej nie ma w ASO zestawu naprawczego. Dostępne są tylko uszczelnienia na styk pompa-głowica. Z tego wszystkiego miałem taki efekt, że układ się zapowietrzał po nocy lub kilku ładnych godzinach postoju i trzeba było kilka razy kręcić zanim załapał. Znajomy mechanik podmienił mi ją na drugą używaną i od tej pory sucho i teraz start silnika za pierwszym razem. -
Witam wszystkich użytkowników forum. Mam na imię Robert. Niedawnio stałem się posiadaczem A4 B6 1.9 TDI quattro. Na razie sama przyjemność z jazdy i oby tak jak najdłużej. Myślę że to forum pomoże mi w wymianie myśli i spostrzeżeń a także porad przy napotkaniu jakiegoś problemu. Pozdrawiam. :>