Skocz do zawartości

gesio

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    13
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O gesio

Informacje

  • Imię
    Gesio
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia gesio

0

Reputacja

  1. Ja mam 1BV czyli najtrwardsze i najniższe właśnie muszę wymienić górne wahacze chyba ponieważ tłucze-skrzypi mi przy skręcie i stuka na lekkich nierównościach, wymienię chyba też łączniki i końcówki przy okazji, zawieszenie mam seryjne 250tys/km, zastanawiam się czy rozbierając całą góre nie wymienić też amorów mimo tego że trzepaki na przeglądzie mówią że jest ok to jeden mam juz spocony i nie chciałbym za jakiś czas rozbierać wszystkiego od nowa,tylko mam dylemat jakie amory kupić do 1BV żeby nie zrobiła się kicha na tych sprężynach, może mi doradzicie?
  2. 2 lata się z tym zmagałem i nikt nie wiedział o co chodzi i teraz przy okazji wymiany rozrządu wymieniłem też szklanki i wałek, 4 szklanki prawie dziurawe, jedna pęknięta, za nowy wałek ruvila i komplet szklanek INA dałem 880zł, 220 za panewki, 610 rozrząd z pompa wody w ASO, kilkadziesiąt złotych uszczelniacze, płyn do wspomagania, do chłodzenia, nowe paski klimy i wielorowkowy, robota samodzielna na spokojnie 2 dni, wszystko mnie wyniosło nie całe 2 tys, robocizna w dobrym warsztacie około 500zł.
  3. U mnie też buczało i własnie jestem po wymianie wałka i popychaczy przy okazji wymiany rozrządu, 4 popychacze były jak nowe a 4 miały dziury i 1 z nich był pęknięty, dobrze że zajrzałem do nich ponieważ z pewnością już nie długo bym pojeździł. Teraz jestem zdania że w każdym PD przy 3 wymianie rozrządu trzeba zdjąć wałek i obejrzeć popychacze.
  4. Ja zaklepywałem króciec, uszczelniałem pompę i pomogło jak umarłemu kadzidło, w końcu znalazłem nową za 450 na allegro, wymieniłem i mam spokój, przez to całe kręcenie bata z gó..a tylko się oszarpałem z jedną ze śrób Vacum 2 razy zamiast jednego . Powiedziałem sobie że więcej nie kombinuję i jak coś jest do wymiany to szukam dobrej ceny i wymieniam. Tobie też radzę znaleźć pompe w dobrej cenie i jak sam nie potrafisz to pojechac do warsztatu i za 100 powinni ci wymienić i zapomnieć o problemie.
  5. Muszę zmienić amortyzatory z przodu i z tyłu, mam zawieszenie 1BV z oznaczeniem 0JB z wlepki czyli inne są też górne wahacze i jest ono obniżone o 30mm?? Zgodnie z ETKą amortyzator do mnie przedni ma numer 8E0413031cn i kosztuje około 600zł szt. natomiast tylny 8E0513033n i kosztuje 530zł szt. Znalazłem z Sachsa z katalogu amory "do samochodów z zawieszeniem sportowym" "Sachs Super Touring" na przód 558299 za 220zł oraz na tył 280489 190zł -super ceny od forumowego kolegi smiley Ale w związku z tym mam pytanie czy ma ktoś doświadczenie z tym czy będą one pasować charakterystyką tłumienia do moich sprężyn, nie chciał bym namieszać żeby samochód zaczął się prowadzić źle-nieprzewidywalnie, dopuszczam a nawet chciałbym żeby był trochę miększy, a może macie jakieś inne propozycje jeśli chodzi o amory dla mnie?
  6. gesio

    [B6 AWX] Dziwne buczenie

    Gdzie jest zawór "sterujący przepustnicą" Jakoś nie słyszałem że głowice w 1.9 lubią pękać, w 2.0TDI owszem
  7. gesio

    [B6 AWX] Dziwne buczenie

    miałeś zdejmowaną głowicę?
  8. gesio

    [B6 AWX] Dziwne buczenie

    Mysle że uszkodzona jest jakas szklanka lub kilka, u ciebie po prostu sie rozleciało. Ja na przykład wyjeżdzam do pracy rano i samochód chodzi cicho, ma przyspieszenie w pełnym zakresie obrotów itp. po pracy odpalam i słysze buczenie z filtra, jade do domu, buczy, słabo jedzie, nie ma "dołu" i taka loteria. Czasem troche buczy, jedzie w miarę, czasem dudni ostro i "nie jedzie" a czasem jest cicho i "za***rdala aż miło", cały czas walczyłem z doładowaniem ale teraz wiem na pewno że przyczyna leży w głowicy, dodam że 013 kanał miodzio i inne logi poza doładowaniem na samiuśkim dole "z którym walcze i teraz wiem że to prawdopodobnie wina głowicy" też w normie. Sądzę że wtedy jak dudni nie ma szczelności i na niskich obrotach spaliny nie mają siły napedzić sprężarki żeby mocno z dołu dmuchnąc, jak nie dudni to spręzara jest pędzona całą parą z silnika od samego dołu bo nic nie ucieka.
  9. gesio

    [B6 AWX] Dziwne buczenie

    czyli potwierdza sie to co napisałem wcześniej, tez muszę się szykować na taki zabieg
  10. gesio

    [B6 AWX] Dziwne buczenie

    Ja walczę z dudnieniem od prawie 2 lat!!!, w tym czasie: -wywaliłem katalizator -zmieniałem zaworki N75 -czyściłem turbo, zmieniałem EGR, w końcu jest zaślepiony na amen -sprawdzałem logi czy w momencie jak buczy ma dobre korekcje na 013 bo miałem podejrzenia o padnięte szklanki, podczas buczenia korekcje w normie. -zanikanie buczenia podczas zamykania klapy gaszącej mówi o tym że wpłyt silnika na dolot tworzy zjawiska falowe powietrza, jak zdejmiemy "łapacz" powietrza ten który idzie do filtra, i przyłożymy rękę to też buczenie ustaje (po prostu niwelujemy zjawiska falowe, potym jak trafiłem na ten wątek zaczynam podajrzewać że powodem jest po prostu pewne zużycie silnika które w niewielkim stopniu ale jednak ma związek z z zaburzeniem zjawisk falowych w dolocie z którymi konstrukcja dolotu nie może sobie poradzić, w końcu każdy z was jakiś tam przelot ma i nie spotkałem sie żeby to wystepowało przy mniejszych przebiegach. U mnie tak jak wspomniałem raz buczenie jest większe a raz mniejsze, natomiast zawsze występuje podczas hamowania silnikiem, żona słyszy bas z filtra z kilkuset metrów jak jadę do domu, w mieście spoko ale na dłuższej trasie męczy, dodam że zrobiłem 50tys/km branie oleju w normie, korekcje książkowe, stan silnika bez zastrzeżeń. Mam jeszcze podejrzenie że gdy zbliża się okres przeglądu 15tys czyli i wymiany filtra powietrza jest głośniej, natomiast po wymianie jest przez pewien czas ciszej, właśnie zamierzam zmieniać olej i filtry więc dokładnie się przysłucham i napisze. P.S. gdzie kupic tanio Motul i komplet filtrów?
  11. juz tak myslę że może amortyzatory, wprawdzie sprawność mają dobrą ale przelatały 230tkm, wielowahacze są trudne do zdiagnozowania niestety i tutaj liczę na doświadczenie forumowiczów
  12. Od jakiegoś czasu występuje u mnie w aucie rytmiczne stukanie podczas gwałtownego przyspieszania, na początku było to tylko na 2 biegu przy maxymalnym momencie, teraz jest równiez na 1 i 3, coś jakby przeguby ale nie pyka tylko stuka, domyslam sie że winne sa wahacze ponieważ jak przejeżdżam po nierównościach na odciążonym przodzie (lekko przyspieszając) to też słychać ten dźwięk. Szarpaki nic nie pokazują, sam tez sprawdzałem łyżką podczas zmiany kół na zimowe i niby nic nie widać, może jest to jakis typowy objaw konkretnego wahacza?
  13. możecie mi podać namiar do tego gościa z allegro który sprzedaje oryginalne poduszki, zapisałem sobie strone jakis czas temu ale juz aukcja jest w archiwum.
  14. cześć wszystkim, mam na imię Grześ i pomykam niebieskim A4 Avant s-line po Lublinie, pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...