Skocz do zawartości

Wastos

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    3
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Wastos

Informacje

  • Imię
    Rafał
  • Miasto
    Klodawa

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Osiągnięcia Wastos

0

Reputacja

  1. Wastos

    Dobrzy chiptunerzy

    Jedz do Gregora. Jak będzie coś nie tak, to też Ci to ogarnie. Najwyżej weź pokój i przenocjesz. Grześ Ci poleci dobry i tani w pobliżu. Ja miałem do Jasła 450km i nie żałuję, że go wybrałem. Powodzenia
  2. Wastos

    Dobrzy chiptunerzy

    Witam, Wczoraj wróciłem od Gregor10.pl, więc relacja na świeżo. Może zacznę od początku. Kupiłem A4 B6 1.8T BEX czyli 190KM. Auto od początku nie miało mocy z czego zdawałem sobie sprawę jednak było w bardzo fajnym stanie wizualnym jak i mechanicznym. Już w drodze do domu wiedziałem, że mocno odstaje od serii gdyż moja żona wracała drugim autem Mazda 6 citd 2.0 diesel 140KM i robiła mnie jak chciala. Audi nie miało żadnych szans. Dopiero powyżej 220 nadrabialo ale tylko dlatego, że to już był koniec możliwości Mazdy. Dodatkowo palący się check i kiepskie schodzenie z obrotów przy zmianie biegów. Tak więc po powrocie do domu, szybka decyzja - trzeba je uzdrowić. W opcje wchodził tylko ktoś rzetelny i z niezbędna wiedzą. Mój wybór padł (również dzięki temu forum) na Gregor10.pl. Czy słusznie? Wysłałem maila późno w nocy w niedzielę, mimo to dostałem odpowiedź niemal natychmiast. Bardzo zależało mi na czasie, koniecznie potrzebowałem sprawnego auta do końca tygodnia. Grzegorz znalazł dla mnie czas mimo innych projektów i umówiliśmy się na wtorek. Wybrałem się do niego na dwa auta, gdyż nie wiadomo było ile potrwa naprawa, a do Jasła mam 450km i nie mogłem zostać cały tydzień na miejscu. Po przyjeździe i krótkiej rozmowie praktycznie od razu zabrał się do pracy. Na miejscu byłem około 13:00. Stwierdził, że do 17:00 zdiagnozuje auto i da znać co dalej. Rzeczywiście tak było, około 17:00 dostałem od niego telefon - niestety z niezbyt małymi informacjami na temat auta. Wstępna diagnoza stwierdziła liczne nieszczelności w układzie dolotu, podciśnień. Spalanie stukowe i silną korekcję zapłonu, która i tak nie uchronila przed stopieniem świec. Wymiana zaworu dv i kilku innych rzeczy. Praktycznie od ręki usunął większość usterek. Jednak do serii nadal brakowało sporo. Usłyszałem, że na oko jest w tej chwili 80% mocy. Najgorsza przypadłość - turbina niedoladowuje i nie jest w stanie utrzymać nominalnego ciśnienia. Grzegorz zaproponował, żebyśmy z żoną wynajeli motel na nocleg, bo auto do JUTRA postara się zrobić. Tak też zrobiłem, choć nastroje były raczej kiepskie. Problem z ciśnieniem turbiny oznaczać mógł popękane żeliwo turbawki, problemy z głowicą lub... Około godz 22:30 tel od Grzegorza. Mówi, że ma dobre wieści. Turbo jest zdrowe. Auto odzyskało pełna moc a nawet lepiej. Wszystkiemu był winien przytopiony/zapchany kat. Po wymianie na DP auto odzylo. Wygenerowalo 197KM i 252Nm. Tak więc mogłem spać spokojnie :-) Na drugi dzień odebrałem auto. Zdrowe jak nigdy dotąd. Oprócz wymiany elementów odpowiedzialnych za brak mocy, została zmierzona kompresja, ciśnienie oleju na zimnym i rozgrzanym silniku plus dodatkowa diagnostyka i oględziny auta. Chłopaki wymienili też nieszczelna odme. Dostałem od nich również kilka wskazówek co jeszcze w najbliższym czasie powinienem zmienić we własnym zakresie oraz na co zwrócić uwagę przy eksploatacji. Nie mogę powiedzieć, że auto jeździ. To auto nisko lata!!! ;-) W porównaniu do stanu poprzedniego... No coz, chyba nie ma nawet co porównywać :-) Podróż 450km do domu to była prawdziwa przyjemność z prowadzenia auta. Podsumowując POLECAM z czystym sumieniem. Naprawdę rzetelny człowiek. Posiada odpowiednią wiedzę i narzędzia do tego aby naprawiać i tuningowac tego typu auta. Wiedząc, że zależy mi na czasie sam siedział w garażu do późnych godz nocnych tylko po to, żeby auto było gotowe na drugi dzień. To nie jest firma, za którą stoi opinia wyrobiona przed laty, to nie szyld czy ogromne zaplecze warsztatowe. To jest człowiek za którym stoi doświadczenie, rzetelność i ZAMIŁOWANIE do tego co robi, a przyznać należy, że robi to cholernie dobrze. W tej chwili pojezdze serią ale już teraz wiem, że kolejne etapy podnoszenia mocy zrobię tylko u Grzegorza. Pozdrawiam i niech "moc będzie z Wami" :-)
  3. Witam. Napiszę parę słów na temat DP od Gregor10.pl DP sprawia solidne i ESTETYCZNE wrażenie. Spawy są równe, nie "nasmarkane" jak w innych dp, które widziałem, więc wróży to długą trwałość. Spasowanie flansz jest idealne z punktami mocowań do turbo i reszty wydechu. Umiejscowienie gniazda sondy nie powoduje, że ociera ona o jakiekolwiek elementy pod maską. DP jest łagodnie ukształtowane, tzn nie posiada w geometrii żadnych gwałtownych załamań czy spawów pod ostrym kątem. Podejrzewam, że to dzięki temu nie pojawia się zjawisko metalicznego pogłosu, znanego z niedopracowanych DP czy wybebeszonych puszek kata. Po prostu spaliny łagodniej są kierowane w stronę wydechu i nie uderzają gwałtownie w ścianki DP co powoduje ten nieprzyjemny dźwięk (to taka moja teoria). Być może błędna ale to już zostawiam fachowcom od przepływu cieczy i gazów ;-). Ogólnie warkot motoru wewnątrz auta nabrał bardziej gardlowego lekko zachrypnietego dźwięku, stal się taki bardziej łobuzerski :-) Z zewnątrz od strony wydechu sound zyskał na duży plus. Teraz przynajmniej to pracuje jak 1.8 z turbo, a nie zwykle 1,6. Słychać przyjemny warkot oraz posykiwania turbiny. Możliwe, że to u mnie jest tak kolosalna różnica w dźwięku ponieważ mój kat był w większości zatkany i teraz auto żyje i oddycha pełna piersią. Ciężko przewidzieć jak będzie u innych, pewnie dużo zależy od kondycji silnika i osprzętu. Cały DP wykonany z nieznanego mi stopu metalu ale za to o pięknym lekko miedzianym kolorze. Teraz po montażu i przejechaniu około 500km mogę powiedzieć, że zaczynają się pojawiać piękne kolorowe odcienie fioletu czyli przebarwienia termiczne. Auto wcale nie było gonione, po prostu zrobiło normalna trasę 500km bez pałowania. Myślę, że po ostrzejszym upalaniu cały DP nabierze fajnego wyglądu. Oto zdjęcia: Co do trwałości jeszcze się nie wypowiem z oczywistych względów ale wszelkimi uwagami będę się dzielił na bieżąco. Podsumowując, jestem w pełni zadowolony. Auto zyskało we wszystkich możliwych aspektach: wizualnym, dźwiękowym i mocowym. Na dzień dzisiejszy szczerze polecam. Wkrótce czeka mnie trasa do Niemiec 700km ciągłej autostrady, więc zobaczymy czy DP przejdzie próbę oraz jak wygląda, czy spawy nie puściły itp itd. Ta trasę pokonuje na raz i zazwyczaj pełnym ogniem, co z tego wyjdzie udokumentuje opisem i fotkami. Może opis troszkę przydlugi i zbyt barwny ale starałem się oddać pełny obraz tego DP. Zawsze to lepsze niż wejść na forum i przeczytać: jest OK albo do d... i tyle :-) Pozdrawiam i niech "moc będzie z Wami" ;-) Ps posiadam wykres z hamowania mojego auta po doprowadzenie do serii oraz montażu DP. Nie było sensu hamować go wcześniej, bo auto miało sporo usterek. Chętnym udostępnię na pw lub utworzę nowy wątek o moim aucie. Generalnie jest 197KM I 252Nm praktycznie płaskiego przebiegu momentu.
  4. Mam na imię Rafał - 28lat. Mieszkam w Kłodawie. Obecnie jeżdżę samochodem Renault Twingo 2000r. Z uwagi na fakt, że moje autko ma już przejechane 320 000km chciałbym je zmienić a mój wybór padł na A4. Liczę na waszą pomoc, sam również postaram się udzielać na forum. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...