Witam serdecznie.
Przeglądałem dziś forum i ponieważ nie znalazłem pełnej odpowiedzi zakładam nowy wątek.
Temat znany i przerabiany przez wielu użytkowników: cieknący zacisk na tyle autka.
Mechanik oczywiście zaczął od wymiany zestawu uszczelniaczy lecz już po rozebraniu zacisku oświadczył, że trzpień od hamulca ręcznego jest mocno skorodowany i pewnie nic to nie pomoże.
Jak powiedział tak jest. Cieknie dalej. Konieczna wymiana zacisku. I tu mały problem, w którym potrzebuję waszej pomocy.
Mechanik radośnie oświadczył, że ma akurat zacisk aluminiowy od Passata w bardzo dobrym stanie i założy go w zamian. Ale problemem okazał się przewód hamulcowy. Nie mógł dopasować go pomimo, że przyjechał ze sklepu z całym ich workiem. Cała operacja spełzła na niczym. Autko stoi unieruchomione a ja mam poszukać sobie zacisków.
Oryginalnie mam u siebie zaciski żeliwne, Lucasa chyba. Po przejrzeniu sporej ilości postów, ETKI i różnych zasobów netu widzę, że można założyć zaciski aluminiowe (montowane chyba po 1997) a mechanik nie miał przewodu z dodatkową śrubą. Teraz zasadnicze pytanie: czy zmieniając zaciski na te aluminiowe muszę zmienić tylko przewód hamulcowy a reszta będzie pasowała? Mocowanie linki hamulca ręcznego nie będzie problemem? Poniżej wklejam link do zdjęcia z zaciskami i przewodami, niech ktoś mający doświadczenie w wymianie spojrzy na zestawienie. Po lewej to chyba takie rozwiązanie jak mam teraz, po prawej z zaciskiem aluminiowym. Czy aluminiowe będą pasowały od każdego typu A4 (1.6, 1.8 itp.) w ramach rocznika modelu?
Sprawa dosyć pilna, jutro chciałbym rozejrzeć się i nie chcę się znów zdziwić, że nie pasuje...