Skocz do zawartości

robi783

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O robi783

Osiągnięcia robi783

0

Reputacja

  1. Miałem to samo. Proponuję zmierzyć ciśnienie oleju, u mnie skończyło się wymianą pompy olejowej. W pompie jest zawór ciśnienia i on podobno się przycinał. Po wymianie jak ręką odjął.
  2. Przepraszam, że się wtrącę. Mam ten sam błąd. Klapę zlokalizowałem już kiedyś ale nie mam na razie chęci rozbierać całego kokpitu. Ale do brzegu. Jakie właściwie zadanie ma ta klapa? Przymyka przepływ powietrza z filtra, ale co to daje tak właściwie? Rozumiem, że zastosowanie ma tylko na obiegu zewnętrznym bo inaczej zawór podciśnieniowy zamyka dopływ powietrza z zewnątrz. Sama ilość powietrza jest przecież regulowana prędkością wentylatora więc po co ona jest właściwie?
  3. Problem rozwiązałem znajdując prawie nowy zacisk żeliwny po okazyjnej cenie. Tak więc jak to jest z tymi zaciskami aluminiowymi chyba zarazie nie sprawdzę. Dzięki za pomoc.
  4. A co odo wymiany na aluminiowe czy jesteście pewni, że tylko przewody trzeba wymienić? Bo jak przeglądam przykładowo oferty allegro to nie wiem czy uda mi się znaleźć żeliwny zacisk u złomiarzy a wtedy będę patrzył jak coś za tym drugim. Tylko żebym darmo nie kupił...
  5. Kurcze, powiem szczerze zapomniałem o klockach. Myślałem, że będą pasowały. Czyli wymiana zacisków na aluminiowe to dodatkowo wymiana przewodów i klocków hamulcowych. To chyba lepiej znaleźć zacisk żeliwny w dobrym stanie? A powiedzcie czy takie zaciski żeliwne występowały w pozostałych odmianach silnika a4 w rocznikach 95-97?
  6. Witam serdecznie. Przeglądałem dziś forum i ponieważ nie znalazłem pełnej odpowiedzi zakładam nowy wątek. Temat znany i przerabiany przez wielu użytkowników: cieknący zacisk na tyle autka. Mechanik oczywiście zaczął od wymiany zestawu uszczelniaczy lecz już po rozebraniu zacisku oświadczył, że trzpień od hamulca ręcznego jest mocno skorodowany i pewnie nic to nie pomoże. Jak powiedział tak jest. Cieknie dalej. Konieczna wymiana zacisku. I tu mały problem, w którym potrzebuję waszej pomocy. Mechanik radośnie oświadczył, że ma akurat zacisk aluminiowy od Passata w bardzo dobrym stanie i założy go w zamian. Ale problemem okazał się przewód hamulcowy. Nie mógł dopasować go pomimo, że przyjechał ze sklepu z całym ich workiem. Cała operacja spełzła na niczym. Autko stoi unieruchomione a ja mam poszukać sobie zacisków. Oryginalnie mam u siebie zaciski żeliwne, Lucasa chyba. Po przejrzeniu sporej ilości postów, ETKI i różnych zasobów netu widzę, że można założyć zaciski aluminiowe (montowane chyba po 1997) a mechanik nie miał przewodu z dodatkową śrubą. Teraz zasadnicze pytanie: czy zmieniając zaciski na te aluminiowe muszę zmienić tylko przewód hamulcowy a reszta będzie pasowała? Mocowanie linki hamulca ręcznego nie będzie problemem? Poniżej wklejam link do zdjęcia z zaciskami i przewodami, niech ktoś mający doświadczenie w wymianie spojrzy na zestawienie. Po lewej to chyba takie rozwiązanie jak mam teraz, po prawej z zaciskiem aluminiowym. Czy aluminiowe będą pasowały od każdego typu A4 (1.6, 1.8 itp.) w ramach rocznika modelu? Sprawa dosyć pilna, jutro chciałbym rozejrzeć się i nie chcę się znów zdziwić, że nie pasuje...
  7. Czytając wątek, zastanowiło mnie to chłodzenie tylko środkowymi kanałami (kratkami). Sprawdziłem u siebie i mam podobnie. Jest wyraźna różnica między środkiem i bokami. Jeżeli środek już ładnie chłodzi to boki ledwo co. Chyba nie ma osobnych klap do środkowego kanału i boków, czyli powietrze o tej samej temp. powinno lecieć. Jest różnica w długości przewodów powietrznych, gdy auto jest bardzo nagrzane może być różnica na początku działania ale później powinno być w miarę równo. Czy się mylę? Może ktoś to sprawdzi przy okazji jazdy i wypowie się żeby rozwiać wątpliwości. Co do zapchania to czy nie powinno być odczuwalne osłabienie "pędu" powietrza wylatującego z kratek gdyby były przytkane kanały?
  8. A, w którym miejscu w Olsztynie najlepiej nabić ewentualnie diagnozować klimę?
  9. Też przez to przechodziłem. Nawet założyłem wątek z pytaniem jaką pompę założyć (jakiej firmy) i o dostępność. Odpowiedzi na forum niestety nie uzyskałem, sam założyłem HP, którą dostałem za 110 zł. Zresztą nie miałem zbytniego wyboru. Do tego oczywiście jeszcze uszczelka pod miskę i robocizna.
  10. Specjalistą może nie jestem lecz po ostatniej wymianie tarcz i klocków z przodu miałem podobne problemy z dziwnymi odgłosami z lewej strony. Zdjąłem jeszcze raz tarcze i zacisk i bardzo dokładnie wyczyściłem powierzchnię piasty. Była na niej warstwa rdzy, która mimo czyszczenia szczotką drucianą (przy wcześniejszym zakładaniu tarczy) pozostała w kilku miejscach. Pomogło dopiero delikatne "odpukanie" małym młotkiem, wyrównanie zdzierakiem lub grubym pilnikiem. Trzeba się przyłożyć i zrobić to dokładnie. Po tym zabiegu cisza i radość z jazdy wróciła.
  11. Witam. Dopadł mnie problem zapalającej się kontrolki oleju przy rozgrzanym silniku i obrotach ok. 1800. Wymiana czujnika - brak efektów, pomiar ciśnienia u mechanika - za niskie i jeszcze jakieś skaczące. Werdykt - wymiana pompy oleju. Kilku użytkowników forum już to przerabiało więc liczę na ich pomoc. Jakiej firmy pompę polecacie. U siebie mogę dostać obecnie FEBI za ok. 650 zł lub Hans Pries za ok 130 zł. Febi trochę droga a co do HP to jakoś nie mam zaufania. Czy możecie coś podpowiedzieć lub dać namiar na jakiś sklep z rozsądnymi cenami i dobrym zaopatrzeniem?
  12. Witam wszystkich, forum przeglądam już od dłuższego czasu. Pora przywitać się oficjalnie i zacząć zadawać trudne pytania
×
×
  • Dodaj nową pozycję...