Skocz do zawartości

qman

Pasjonat
  • Postów

    26
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O qman

Osiągnięcia qman

0

Reputacja

  1. Trochę czasu minęło, ale warto o tym napisać. Otóż uszkodzoną chłodniczkę wymieniono, ale...NA ORYGINALNĄ DO AUDI! Ta pierwsz, która kupiłem była przeznaczona do szajswagenów i skodzin. Sprzedawca w salonie skody powiedział mi po cichu, abym nie kupował u nich części do audi, bo będą to chińskie produkty dla skody i VW. Druga chłodniczka(z reklamacji) przyjechała z salonu AUDI i była do AUDI. Pomimo, że niektóre części są takie same i pasują, to do VW i Skody są robione przez tańszych producentów z tańszych materiałów. To też uzasadnia cenę i jakość Audiczek. Teraz autko śmiga i zero problemów. pzdr.
  2. Mi udalo się trzy razy "odmrozić" diesla, który zaczą się zatykac na mrozie. Kanister i po paliwo. Do kanistra ropa i benzyna. Na całą ilość ropy w zbiorniku można nalać spokojnie 10% benzyny. Jak ropa z benzyną bedzie ciepła, tzn temp. pokojowa, to zadziała. Nalać, pobujać autkiem, chwila cierpliwości i odpalać. Acha, jeszcze do tego depresator. Jak miałem ducato, to parę lat temu przy -34 jechałem i się śmiałem, bo ropę z benzyną w baku miałem. Ostatnio taką operacjęprzeprowadzałe w audi 80. Też odmówiła jazdy po ok 1 km. Swieża ropa z benzyną i depresatorem, 20 min i jechałem dalej. Powodzenia.
  3. Ja mam podobnie, grzania praktycznie nie ma. momentami sie pojawia, ale w te mrozy to przymrzałem do kiery. W mieście temperatura na klimie 87-94. Jak muszę przycisnać dłuższą chwilkę pod górę to zaczyna sie przegrzewać do 105. Staje, wrzucan na luz, albo jak już jadę z górki to spada i jest norma. Termostat sprawdzony, układ super odpowietrzony. Pozostaje pompa wody. Nie wyrabia pod obciążeniem i na wolnych obrotach, lub jazda miejska chłodzi i jest ok.a jak ma przepompować więcej i szybciej to kicha. Jak wymienię to napiszę o efektach.
  4. Układ zalany i odpowietrzony do ostatniego bąbla, przez dziórkę w przewodzie przelał się płyn i... dalej klapa. Ogrzewanie raz jest, raz nie. Do tego przy jeździe pod górke lub na jakimś obciążeniu auto zaczyna sie przegrzewać. Temp. skacze do 105 st. Po mieście jest ok.87-94 na klimatroniku. Termostat sprawdzony, dziala super. Wszystko wskazuje na małą sprawność(wydajność) pompy wody. na luzie i pod małym obciążeniem tłoczy płyn i jest ok. Jak trzeba szybciej i więcej, to nie daje rady schłodzić i przepompować płynu do nagrzewnicy. Pytanie, czy wymienię pompę bez rozpinania przodu. Wystarczy miejsca aby ją wyjąć i wsadzić nową? ewentualnie, jakie są Wasze sugestie i wnioski z powyższego opisu? Ktoś już borykał się z podobną przypadłością?
  5. Dziękuję za wszelkie wskazówki. Teraz jak audiczka jest zalana, to rozgrzeję ją do otwarcia termostatu i odkręcę korek, tak jak radzicie. O efektach poinformuję. pzdr.
  6. Ten cienki przewód jest drożny, ponieważ podczas zalewania układu, gdy był podniesiony zbiorniczek do góry i nalany pły po korek, to gdy spływał do układu, to przez ten wężyk wydostawalo sie powietrze.(widoczne bąbelki w zbiorniku)
  7. Ja jestem po wymianie termostatu i dalej cos nie tak. Wcześniej nie dogrzewało auta, temp. na zegarach i klimatroniku 78-78 st. po wymianie 92-98 st. termostat to jakaś podróbka za 35 zeta, czy to może byc przyczyną? Podobnie jak u kolegi, górny wąż gorący, dolny chłodny(leciuteńko ciepły po dłuższej jeździe). Układ odpowietrzony. Przy zalewaniu ściągnięty lewy wąż od nagrzewnicy(przelał się płyn przez dziórkę odpowietrzająca) W nagrzewnicy słychać przelewanie(ogrzewanie dobre)Po ok kilometrze jazdy, popuszczam opaskę zaciskową na węzu odpowietrzającym i uchodzi trochę powietrza, do momentu przelania płynu. I tak już parę razy odpowietrzałem. Powietrza uchodzi minimalna ilość, ale po takim zabiegu zaczyna dmuchać gorącym powietrzem-(klima na HI)Czy nowy termostat może od razu szwankować i być przyczyną zawyżonej temperatury? Czy przy obecnych temperaturach, chłodnica i wiatrak tak schładzają płyn, że dolny wąż jest chłodny? Ile razy trzeba odpowietrzać układ, aby pozbyć się całego powietrza? pzdr.
  8. U mnie jest tak samo, poniżej chyba 3 st. nie włącza się, myślałem już że coś siadło. Swoją drogą to parowanie szyb jest irytujące, a klima szybko osuszała.
  9. witam także czeka mnie wymiana. Powiedzcie jakie są oryginalne, gazowe czy olejowe. Które są bardziej komfortowe, trwalsze i tańsze. Co polecacie. Do autora wątku- co założyłeś do swojej 4
  10. Dzięki Darek Jak szybko olej się pojawił, to nie mam pojęcia. Żonka zadzwoniła z pracy(gdy dojechała ), że cos z pod maski się dymi. Jak się później okazało, był to płyn z olejem wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy na gorący silnik. Parę dni wcześniej dolewałem wody, bo zaświeciła się kontrolka. W dniu awarii, wszystkie kontrolki i czujniki nic nie pokazały. Na blacie było 90st. Jutro biorę się za audiankę i później napiszę co się stało.[br]Dopisany: 13 Lipiec 2008, 23:25 _________________________________________________Witam i komunikuję Wszystkim, że nie ma rzeczy i usterek oczywistych. Otóż jak by się mogło wydawać i większość sądziła, że w powyższym przypadku usterką jest uszczelka pod głowicą bądź głowica. Otóż rozszczelnieniu uległa 11 miesięczna oryginalna, kupiona w ASO chłodniczka oleju ! Bubel, tandeta itd. Audi to solidność i a4 w raporcie dekry jest zawsze w czołówce rankingu. Cenie to auto za solidnosć , jakość design itd. Dlaczego więc taki koncern i marka pozwala sobie na takiego partacza, który nie potrafi wyprodukować pełno wartosciowej częsci zamiennej ! Najważniejsze, że zlokalizowałem usterkę, co nie było trudne. Czekam teraz na nową chłodniczkę, którą sprowadzają w ramach reklamacji. Jeszcze jedno pytanie: Czy możliwe jest, że mam za wysokie cisnienie oleju w układzie smarowania? Myślę, że gdyby tak było, to najpierw wywaliło by oringi z pod filtra oleju i tam było by raszczelnienie. Ale może macie jakieś inne doświadczenia. Pozdrawiam
  11. Przepraszam, może przeoczyłem. U mnie w b5 afn 97, nie mogę uruchomic funkcji odczytu kodów. Rozumiem,że przycisk recyrkulacji, to ten z autkiem. A czy odczyt działa przy włączonej stacyjce i wyświetlaczu, czy musi pracować silnik.[br]Dopisany: 12 Lipiec 2008, 18:40 _________________________________________________OK. działa. Napiszę innym, że przycisk górnego nawiewu naciskamy, trzymając cały czas wciśnietą recyrkulację.
  12. Nie wiem.W 1.9 AFN chłodniczka ma nr:028.117.021 C,ale jak zamawiałem w serwisie skody ,to komputer pokazał taki sam numer,ale z literką E.Chłodniczka zamontowana :th:,i można cisnąć :drool:.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2007, 15:53 _________________________________________________Już wiem o co biega z tą literką.Jeżeli daną część dopracowywali pod kątem jakiegoś feleru,to numer tez troszkę się zmieniał,tak samo gdy zmieniał się np.producent.Źródłem informacji był serwis AUDI.[br]Dopisany: 03 Wrzesień 2007, 16:32 _________________________________________________ Witam ponownie odświeżajac wątek. Koledzy, te żółte głowy są bardzo wymowne. Otóż dokładnie rok po wymianie chłodniczki ,w układzie chłodzenia znów pojawił sie olej. Właściwie, to juz jest tam prawie sam olej. gęst płynna czarna maź wypełnia układ chłodzenia. Z samego zbiorniczka wyrównawczego zlałem ok.0,7 l. Oto pytania na jakie poszukuję odpowiedzi: 1. czy możliwe jest tak szybkie uszkodzenie nowej oryginalnej chłodniczki kupionej w ASO. Czy jest to raczej uszczelka pod głowicą, bo przy pierwszej awarii chłodniczki, oleju było troszke, jedynie w zb.wyrównawczym. 2. Temp. na zegarze pokazywała idealnie 90st. Czy uszkodzony czujnik może nie pokazać temp.powyżej tej wartości? Odczyt z klimatronika nie uruchamia się. Robię jak pisali koledzy na forum i nic . Czy odczyt robi się na włączonym silniku, czy jak? 3. Od dłuższego czasu nie mogłem również odpowietrzyć ukł.chłodzenia. Cały czas słychać było przelewanie się płynu, ale temp. dochodziła do 90st. jak zawsze i nigdy nie przekraczała tej wartości. Jedynie ogrzewanie było mało wydajne, z wachaniami ciepło=>chłodno z nadmuchów. 4. Ostatnio świeciło się In1 na wsk.kilometrów, czy to mogło mieć z tym wszystkim związek, czy poprostu zapala sie tak po określonej liczbie przejechanych kilometrów. 5. Czy jeżeli w układzie chłodzenia jest dużo oleju to czy czujnik temp. będzie działał prawidłowo? p.s.poprzednio miałem audi 80 b3 1,6td i przez 8 lat nic w niej się nie zepsuło, nie włożyłem ani zł, oprócz materiałów eksploatacyjnych. Trochę się zawiodłem na A4, a nie jest dojechana, ma 200 tys. i wygląda na b.zadbaną. Sprowadziłem ją ze Szwecji.[br]Dopisany: 12 Lipiec 2008, 15:26 _________________________________________________Odczyt klimatronika działa, reszta nie. Jakieś sugestie koledzy? Powiedzcie czym przeczyścić układ chłodzenia z oleju?
  13. qman

    [ALL] Jak zdjąć kierownicę?

    :notworthy:Dziękuję za szybką odpowiedź
  14. qman

    [ALL] Jak zdjąć kierownicę?

    Witam odświeżam,ponieważ nie wiem od czego zacząć.Powiedzcie, czy cała centralna część kiery jest zamocowana na zatrzaskach jak w starszych B3,B4 czy trzeba najpierw jakieś śrubki odkręcić od spodu. Pozdrawiam
  15. Jakich marek filtry stosujecie i w jakich cenach można je nabyć?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...