Przerabiałem w swoim życiu wszystkie opcje.
1. Bagażnik na dach to podstawa od której prawie każdy zaczyna. Najtańsze rozwiązanie ale nie pozbawione minusów. Podczas jazdy bardzo głośne przez opory powietrza. Trzeba uważać przy parkowaniu bo można o coś zahaczyć bo z rowerami to już duża wysokość.
2. Miałem również bagażnik na klapę. Wg mnie jedno wielkie nieporozumienie. Już przy zakładaniu zarysował mi lakier na krawędzi dolnej klapy bagażnika. Po założeniu dwóch rowerów z trudem otwierałem klapę. Nie polecam.
3, Teraz dysponuje platformą na haka. Kupiłem włoski bagażnik Atera na 3 rowery + dokładka na 4-ty. Zapinam rowery w 5 min. Wszystkie zabezpieczone z kluczyka i się nie martwię. Byłem z platformą na wakacjach nad morzem (650 km w jedną stronę) i nic się nie działo. Cisza, spokój prawie zero oporów bo rowery schowane za samochodem. Dodatkowy plus to wolny dach na np. boxa. Ja swoją po transporcie odpinam i chowam idealnie do bagażnika tak że nic nie widać i nic nie przeszkadza. Platforma się odchyla do tyłu więc mamy dostęp do bagażnika. Minus to to że musimy mieć haka.
Polecam oczywiście platformę w drugiej kolejności dach. Uchwyt na klapę odpada ze względu na uszkodzenia jakie może spowodować.
No i jeszcze jedno. Już nie posiadam B7-ki i platformę mogę dalej używać a z innymi opcjami tak by nie było. Belki bagażnika pod konkretny model samochodu
Michał