Skocz do zawartości

sajp

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    12
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sajp

Osiągnięcia sajp

0

Reputacja

  1. u mnie było to samo, co chwile check engine (zbyt bogata mieszanka w sektorze 1), oleju zawsze brał tyle samo. I się skusiłem na rozebranie głowicy przez pana Chojnackiego, czyli mistrza od głowic. Trochę się przejechałem, bo według jego zaleceń zostawiłem pierścienie i tłoki bez zmian, tylko głowica była robiona ponieważ po zdjęciu powiedział, że ta głowica musiała być do bani jak wyjechała z fabryki. Zrobił głowicę z wszelkimi uszczelnieniami, wyrównaniem po fabryce, minimalnym schowaniem gniazd zaworowych i niestety branie oleju pozostało choć nieco mniejsze. Ale to co zrobił, zrobił dobrze. Wg niego właśnie ten check engine wynikał z nieszczelności głowicy. Minęły 2 miesiące, 6tys km przejechane, błąd nie wyskakuje, silnik pracuje ładnie, chętniej się wkręca. Mam multitronic i przez te modernizacje musiała się zmienić nieco charakterystyka silnika, bo układ silnik-skrzynia robi cuda i ciągnie z minimalnych obrotów, sprawniej przyspiesza i zużycie paliwa tez ładnie wygląda. Ale rada dla kogoś kto się zdecyduje na naprawę, to posłuchać 'Darkle'a' i zrobić pierścienie + oczywiście gniazda zaworowe i uszczelniacze - to powinno załatwić sprawę. Później tylko dbać o poprawny olej i filtr oleju. Ja posłuchałem rady pana Chojnackiego i tego nie zrobiłem - dopytam go jeszcze czy widział jakieś rysy na tulejach cylindrów i dlatego odradził wymianę pierścieni (pisał o tym tez 'Darkle'), ale to powiem w ciągu paru dni. Bo jeżeli nie widział nic złego i nie zalecił wymiany pierścieni to być może się jeszcze skuszę i to zrobię za jakiś czas - dlatego dopytywałem 'Kamila....' o pierścienie Mahle.
  2. chciałem w ASO się skusić, ale jeden tlok z pierścieniami 800zl sam nie szukałem, moj mechanik mi mówił, że ciężko trafić na zamienniki dlatego tu pytam jeśli macie namiary na te pierścienie mahle lub inne sensowne dajcie znać proszę.
  3. mam pytanie kamil7361 skąd masz te ceny?? robocizna 500zl to dziwna taniocha, sam szlif głowicy to ok 400 u mnie kosztował jak pytałem, komplet pierścieni mi wyszedł 1300zl bo poza ASO ciężko o nie.... ponoć Mahle dostarcza ale wątpię by całość wyszła tak tanio jak pisałeś. Zatem gdybyś mógł to napisz proszę na jakich częściach robiłeś i gdzie kupione. pozdrawiam. pisz tu dla wszytskich lub na priva albo bezpośrednio [email protected], będę wdzięczny
  4. dokładnie gęstszego oleju mniej weźmie ale za to nie dosmaruje wszystkiego jak należy, albo w wysokich temperaturach się 'rozpłynie' bo już nie będzie miał właściwości smarnych i mineralem lub połsyntetykiem sobie wykończycie głowicę czyli lać syntetyk i zawsze dobry filtr oleju jak już wyżej pisano, jak sprawdzę to opiszę co mi chodzi po głowie
  5. nie ważne jaki symbol, ma być syntetyk, moze być najtańszy, wedle uznania jak już ktoś napisał i dla jasności mobil1: 5w30 to syntetyk 5w40 to półsyntetyk, czyli nie lać 5w50 to syntetyk i jak najbardziej pasuje wszystko zależy od 'rodziny' danego oleju i dla poparcia swych słów tez Mobil ale Mobil Delvac 5w40 to już będzie syntetyk pozdrawiam wszystkich 'pomylonych'
  6. ludziska, nie najtańszy, a zawsze syntetyk i nie gorszy niż 5w30! mineralem sobie wykończycie głowicę, a 5w40 to raczej mineral, tym bardziej wszelkie 10w....
  7. ja wiem jedno, do ALT nie można lać mineralnych czy półsyntetycznych, tylko syntetyk tylko syntetyki nie mają wosków, które w tak nowoczesnym silniku nie powinny sie znaleźć na butelce zawsze jest napisane mineral/semisynthethic/synthethic i tym się kierujcie VW zaleca 5w30 ale właśnie z powodu zawyżonej temperatury pracy lepiej się sprawuje 5w50
  8. Aleks20 vel Krzysztof, zgadzam sie z przedmówcą, skoro sami zaproponowali to nie masz nic do stracenia, Masz TFSI czyli kadłub ten sam tylko głowica z wtryskiem bezpośrednim i turbo. Wrócisz spokojnie i nic się nie będzie działo tylkolej olej, jak juz wyżej pisano te silniki sa bezawaryjne. po naprawie opisz co Ci wymieniono, proszę. i jakie efekty, moze nam to pomoże. udanego urlopu
  9. ku... skasowało mi posta i pisze od nowa.... więc w skrócie: nie porównasz w ASO bo tego nie ma nigdzie na stanie, ściągają pod konkretny numer VIN problem konstrukcyjny jest, bo dostałem oferte na blok silnika kompletny bez głowicy i osprzętu (jedyne 13tys zl netto) lub same 'zmodernizowane' tłoki z pierścieniami (3tys zl netto) i to po nr VIN, może nie wszystkie serie ALT to mają skoro dobierają części po VIN i kolejne: Czy ktoś serwisuje w ASO? gość powiedział, że gdybym serwisował w ASO to te ceny były by symboliczne... właśnie w ramach 'akcji serwisowej'... coraz poważniej myslę o tym byśmy jako klub A4 wystąpili z oficjalnym listem do Audi, żeby sie odniesli do problemu i zaproponowali rozwiązanie. co Wy na to?? czy ktos ma doświadczenia w takich postepowaniach? ja kurdę moge wpakować te nowe tłoki w silnik, zrobić głowice ale niech mam pewność, ze mi to wytrzyma z 200tys km i nie będzie bralo tyle oleju, jak na razie pewności brak.
  10. witam Mr.Brayan! co zrobiłeś, że oleju nie bierze? będe wdzięczny za uwagi, bo mnie tten problem mierzi
  11. Witam, nie zakładam nowego wątku, spróbuję tu znaleźć kogoś w temacie. silnik ALT 2.0 130 KM, przebieg oryginalny ~160 tys km, nic nie kręcony. Ja kupiłem przy przebiegu 67tys km, poprzedni właściciel zrobił tyle przez 5 lat głównie na krótkich odcinkach. W sumie od kupna miałem problem z braniem oleju, bywało lepiej i gorzej. Max jaki wciągnął to 7 litrów między wymianami (15tys km), Najlepiej jest na świeżym oleju, po wymianie i choćby z grubsza przedmuchaniu odmy, wytrzymuje z 2,5tys km do kontrolki. Olej dolewam zgodnie z instrukcją porcjami 0,5l kiedy zapala się pomarańczowa kontrolka niskiego stanu oleju. Oczywiście im bardziej męczony silnik tym więcej bierze. Ostatnio doszło klekotanie na zimnym po rozruchu... Mechanik twierdzi, że to hydropopychacze zaworów, gdzies na forum ktoś sugerował pompę oleju itp... - ktoś miał podobnie? po odpaleniu klekocze ułamek sekundy, może do 2s i cichnie, czyli jak dostanie olej jest spokój. Zanim to się zaczęło wyskakiwał błąd "bpogata mieszanka w cylindrze 1" - czyli może być, ze popychacze tam są nieszczelne i puszcza olej podczas pracy, a jak stoi noc to zlatuje z niego całość - proszę o opinię. Będę to robił i pytanie brzmi: czy brać się od razu po zdjęciu głowicy za pierścienie tłokowe lub nawet tłoki nowe by za jednym zamachem pozbyć się problemu z olejem? BYły tu różne wątki, różne opinie i część osób twierdzi, że nawet generalka nie pomaga, część osób twierdzi że ma ALT i oleju nie bierze, inni jak tutaj sugerują wadliwy projekt odmy, z kolei inni piszą 'z księżyca' choć nie mają doświadczenia z ALT.... to wszystko sprawiło, że zacząłem pytać w ASO i cicho mi powiedziano, ze audi zna problem i gdybym serwisował w ASO to oferowali 'zmodernizowane tłoki z pierścieniami' w skrajnych przypadkach nawet blok silnika... na podmiankę dla swoich klientów w ramach akcji serwisowej za okazyjną opłatą. blok silnika z bebechami to 1tys zł netto, ale juz tłoki z pierścieniami to ok 3,5 tys zł brutto. czy ktoś z Was o tym słyszał lub robił tą zamianę? są opinie, że wymiana pierścieni nic nie daje.... i całkiem głupieję już mam kilka opcji: - zdjąć głowicę, zrobić popychacze, uszczelniacze zaworowe i zakończyć, może będzie mniej oleju brał jesli głowica będzie szczelna. - zrobić jak wyżej i wymienić w razie gdyby nie pomagało pompę oleju, którą gdzies na forum sugerowano - zrobić jak wyżej głowicę i wymienić pierścienie - lub zrobić jak wyżej głowicę i założyć te 'pseudo-zmodernizowane tłoki z pierścieniami'..... Czy ktoś robił podobne cuda i jaki był efekt? piszcie, podpowiadajcie, sugerujcie, tylko bez glupot typu 'pchnij do żyda' albo 'kup nowy silnik' bo chcę nim pojeździć a kupno silnika nic nie zmieni jeśli nie wiadomo od kiedy i czy w ogóle oferowano silniki bez 'problemu olejowego' dodam jeszcze, że SSerwis rozebrali odmę, udrożnili i jak wyjechałem od nich ze stanem oleju jedna kreska na bagnecie (prawie minimum) tak zrobiłem 1200km zanim niski poziom oleju mi rozbłysł na tablicy. I po dolewce dalej to samo, kilkaset km zrobione i znów bagnet suchy. w Sserwis sprawdzili jeszcze pomiar 'dekompresji dołu silnika' i stwierdzili, że jest super - jeśli to Wam cos podpowie.
  12. sajp

    Awarie MULTITRONIKA

    witam, jeżdzę takim dokładnie,jeśli wątek aktualny to napisz mi na priva i Ci opowiem
  13. gdybyś 'roman_tyk'u na wiosnę 2011 chciał się pozbyć tych felg oryginalnych 16', które błyszczą na zdjęciu to proszę o info. sajp, Patryk
  14. Witam wszystkich! coś o sobie... Patryk, wiek: stateczny , przykładna Rodzinka, autko: A4 Avant 2,0 Multitronic, rocznik 2003 sprawuje się dobrze, choć nie idealnie Pozdrawiam wszystkich, spokojnego nawijania kilometrów!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...