Skocz do zawartości

radza

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    4
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O radza

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Warmińsko Mazurskie

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2010
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia radza

0

Reputacja

  1. Temat chyba rozwiązany - musiałem wyjąć cały komputer wraz z obudową - taka szara puszka. Było tam pełno syfu liści itp. po 1. był zapchany kanał odpływowy po 2. ktoś kiedyś tam coś chyba grzebał i nie dokładnie tą obudowe komputera dokręcił i wida tamtędy dostawała się do środka poprawione - zobaczymy czy będzie rezultat Witam Mam również problem z odpływem wody z podszybia - pełno liści itd. Od strony pasażera wyczyściłem bo jest dostęp. Pytanie jak podejść do demontażu komputera.
  2. radza

    1.8 TFSI vs 2.0 TFSI

    Mam jako drugie auto a4 b8 2.0 tfsi 180 KM. Ma przebieg 160 tyś - oleju nie bierze - od wymiany do wymiany jedna trzecią stanu ubywa - oczywiście przy wymianie co 15 tyś km. Co do wady rozrządu to miałem przygodę. Napinacz długiego łańcucha się posypał i rozrząd przeskoczył o jeden ząbek. Silnika nie rozwaliło. Objawy to brak mocy, ciężko odpalał i błędy czujnika wałków rozrządu i czujnika wału ( brak synchronizacji). Oczywiście w ASO audi koszt nieziemski za części i robociznę. Same części czyli wszystkie ślizgi, wszystkie napinacze na każdym z łańcuchów, dwa łańcuchy i koło zębate na wał i uszczelki na pokrywy w ASO VW to ok 1.600 zł brutto. W ASO Audi koszt tych części około 4.000 tyś. Aby zejść z kosztów części wystarczy wymienić jeden napinacz i jeden łańcuch najdłuższy bo tam jest przyczyna problemu - ale że zamierzam jeszcze trochę nim pojeździć to wymieniłem cały komplet rozrządu. Naprawa banalna dla każdego znającego się na rzeczy mechanika. ASO Audi twierdzi że tego się nie wymienia bo jest bezobsługowe - moje doświadczenie po rozmowach. Ale kolega ma silnik 1.8 tfsi i także padł napinacz na najdłuższym łańcuchu. Także koszty nie są takie wysokie jak twierdzi Audi oczywiście przy małej kombinacji jeżeli chodzi o miejsce zamawiania części i miejsce wykonania naprawy. Takie są moje doświadczenia z silnikiem 2,0 tfsi z roku 2010.
  3. Panowie dwie zimy męczyłem się z problemem ogrzewania. Początkowo oczywiście była walnięta uszczelka pod głowicą czego żadne badania na zawartość co2 w płynie chłodzącym nie wykazały a jednak się to potwierdziło na dwóch cylindrach - zapowietrzały układ. Objaw to sztywne węże układu chłodzenia. Po drugie jeżeli ktoś ma gaz i parownik jest wpięty równolegle w zasilanie nagrzewnicy to będzie objawiało się to brakiem ogrzewania na wolnych obrotach. Ciecz wybiera łatwiejszą drogę. Można parownik wpiąć w przewody od chłodnicy oleju. Następnym krokiem jaki poczyniłem to sprawdzenie szczelności całego układu chłodzenia. Układ chłodzenia jest taki, że jak jest gdzieś minimalna nieszczelność w małym obiegu to od razu zapowietrza nagrzewnicę i stąd jest brak ogrzewania. A ona się sama nie odpowietrzy z uwagi na swoją lokalizację. Uwierzcie mi że dużo czasu poświęciłem i pieniędzy aby mieć ogrzewanie w aucie a proponowali mi też wymianę nagrzewnicy, pompy, termostatu. Mam nadzieję że trochę pomogę bo wiem jak to jest jeździć bez ogrzewania - wstyd w takim aucie.
  4. witam Ja również mam problem z ogrzewaniem w silniku alt z 2003r. W poprzednią zimę miałem problemy z ogrzewaniem i okazała się uszczelka pod głowicą i dawało kompresję do układu chłodzenia i ją zapowietrzała - co ciekawe u mnie w zbiorniczku cały czas był poziom płynu i testy chemiczne nic nie pokazały i nie potwierdziły. Łatwo to można sprawdzić jak węże są twarde to problem rozwiązany. Ale nie ma tak w życiu łatwo. W tą zimę a mianowicie w lutym problem się pojawił ponownie. Układ się zapowietrza i na własnych obrotach nie ma ogrzewania ale węże nie robią się twarde jak poprzednio. Test chemiczny ponownie nić nie wykazał, wszystkie świece takiego samego koloru także wydaje się że płynu nie spala, w oleju też brak płynu. Silnik trzyma temp 90 st non stop. Nie widać nawet aby był gdzieś jakiś wyciek. Elektryk klap działa poprawnie. Brak mi już pomysłów i chętnych warsztatów do naprawy. Poradźcie coś.
  5. Pozdrawiam wszystkich fanów naszych autek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...